AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #1 Skrevet 10. februar 2016 Æsj! Har hatt kviser på brystet ganske lenge nå. Fikk for første gang da jeg var 13/14 år, det så ikke ut! Har slitt veldig med kviser i ansiktet også. Jeg begynte på diane og gikk på de i et år, før jeg bestemte meg for å slutte siden de ikke akkurat er bra for kroppen. Kvisene har komt sakte men sikkert tilbake igjen, men jeg klarer å leve med det og håper på at de forsvinner mot sommeren. Men brystet derimot. Det er fullt av røde kviser. De har forsvunnet en del de siste ukene, men har fortsatt røde merker, også har Jeg store svarte porer?? De viser veldig godt, tør ikke gå med topper som viser bryst lenger. Har tenkt til å begynne å ta sol nå, vil det hjelpe? Anonymkode: 52d9b...c57
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 jeg sliter også med en del kviser på rygg og bryst, dette forverres veldig når jeg bruker ting som inneholder parfyme. Dette kan være i vaskemiddelet, såpen, osv. Noen reagerer også på forskjellige typer mat. har du prøvd å kutte ut noen matvarer i perioder? Nija, sol kan kanskje hjelpe litt, men du vil jo skade hunden. Høres ut som du har hormonell akne, jeg ville dratt til en hudlege for å få best mulig råd. Anonymkode: 1dbad...640
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Jeg kan ikke ta bodylotion eller noe som helst annen krem verken på rompa eller brystet. For hvis jeg bruker krem der så får jeg kviser. Tåler krem overalt ellers på kroppen. Anonymkode: b8ea2...82f
Cambria Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Har selv slitt mye med kviser og veldig tydelige hudormer på brystet. Gikk på en antibiotikakur som måtte tas tre ganger dagen i mange måneder. Da jeg ble ferdig med den var problemet borte i ca ett år før det kom tilbake. Jeg har bestemt meg for å leve med det, for ønsker ikke denne antibiotikakuren igjen. Jeg bil annbefale deg en henvisning til hudlege. Der kan de blant annet ta prøve av smusset som er i kvisene for å se om det kan være noe i det som forårsaker det. Det kan og være reaksjon på blant annet forskjellige produkter, stress eller psykisk helse. Mye som kan forårsake kviser og uren hud, og hvis dette plager deg så mye som du skriver så skader det ikke å prøve og finne grunnen
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ta bodylotion eller noe som helst annen krem verken på rompa eller brystet. For hvis jeg bruker krem der så får jeg kviser. Tåler krem overalt ellers på kroppen. Anonymkode: b8ea2...82f det kan tyde på at du har veldig senestiv hud. Det kan da hende at du reagerer på vaskemiddelet du bruker. Anonymkode: 1dbad...640
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 I følge naturmedisinen: http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/kviser.htm Sitat Endringer i kosthold og livsstil er en viktig faktor ved enhver "naturlig" behandling av kviser. Det er en "læresetning" i naturmedisinen at dårlig fordøyelse er en årsak til kviser. Mange studier har vist at for lite magesyre er et vanlig fenomen hos personer med kviser. Dette er grunnen til at inntak av bitre urter er viktig, da disse stimulerer fordøyelsen bl.a. gjennom å øke produksjonen av magesyre, og derfor kan bidra til å redusere mengden kviser. Her er none generelle kostholdsråd for de som plages med kviser: Spis mer rå grønnsaker og yoghurt med levende bakteriekultur. Drikk mye vann. Unngå mat med mye mettet fett (gatekjøkkenmat), raske karbohydrater, kaffe og sjokolade. Meieriprodukter, inklusive ost og egg, bør også unngås, og maten bør dampes eller grilles i stedet for å friteres eller stekes, så unngår du unødvendig fett. Undersøkelser antyder at personer med kraftig kvisedannelse har lite sink i kroppen (prøv med et sinktilskudd). A-vitamin (finnes særlig i gulrøtter, grønne grønnsaker og tomater) er kjent for å styrke huden. Tilskudd av C-vitamin, samt generelt tilskudd av mineraler, spesielt spormineraler, blir også anbefalt. Man bør gjerne også øke inntaket av omega-3 fettsyrer. Anonymkode: 82cb4...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå