Gå til innhold

Voksen mann kaller broren sin for "lillebror"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt kjent med en veldig hyggelig fyr, men det som slår meg som merkelig er at han kaller broren sin konstant for lillebror, og ikke med navnet hans, noe jeg synes er litt spesielt, er dette vanlig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så uvanlig da!? Jeg kaller broren min lillebror. Og samboern min er eneste gutt i søskenflokken og han blir bare kalt bror av hele familien.

Anonymkode: dd784...d36

• Liker 28
Skrevet

Koselig, men litt sært.

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet? Det er vel et kallenavn de har hatt på ham til evig tid, da vel, som det faller seg unaturlig for ham å slutte med? 

Anonymkode: 6607f...7b3

• Liker 10
Skrevet

Kaller min bror for kun "bror", men for de som ikke kjenner meg, sier jeg "storebroren".

• Liker 2
Skrevet

Av alle finurlige ting i verden så ligger altså kvinner klart på førsteplass når det gjelder å henge seg opp i språk og dens bruksområder.

Om litt så sier hun det er litt "turn off:fnise:" også

Anonymkode: 48ca4...fc7

• Liker 13
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg omtaler lillebroren min for lillebror kun når jeg sier hvem han er til noen. Ellers bruker jeg navnet hans.

Men at dette er henge seg opp i synes jeg er merkverdig,.

Skrevet

Hva folk skal henge seg opp i...

• Liker 4
Skrevet

Syntes det bare vart litt rart, og tenkte å høre om det var vanlig eller on det faktisk er litt rart.. Lillebroren han er jo ikke såå liten når han har vokst ham igjen og fullført en bachelor :P

Skrevet
41 minutter siden, Snillekamille skrev:

Syntes det bare vart litt rart, og tenkte å høre om det var vanlig eller on det faktisk er litt rart.. Lillebroren han er jo ikke såå liten når han har vokst ham igjen og fullført en bachelor :P

Nå har ikke lillebror noe med størrelse å gjøre, da... Han tar ham ikke igjen i alder. 

Anonymkode: 6607f...7b3

• Liker 32
Skrevet

kaller alle søskene mine for bror eller søster når jeg snakker med folk slik at de vet hvem jeg prater om. Det er bedre det enn bare å si et navn uten å forklare om det er venn eller slektning

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
52 minutter siden, Snillekamille skrev:

Det er alderen som avgjør om man er lillebror og storebror ikke høyden ( noe jeg trodde alle var klar over ). Lillebroren min er høyere en meg men han er fremdels min lillebror fordi jeg er 3 år eldre enn han. 

Gjest -Tricia-
Skrevet

Absolutt innafor og hverken rart eller sært eller noe i det hele tatt å stusse over i mine ører! Når en mann omtaler brødrene sine som bror, lillebror, storebror så vitner ofte det om at de har et nært bånd som utelukkende er positivt! Han har sikkert kalt broren sin for lillebror hele livet, så det blir helt unaturlig for ham å begynne og kalle ham "Reidar".

Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, Snillekamille skrev:

Har blitt kjent med en veldig hyggelig fyr, men det som slår meg som merkelig er at han kaller broren sin konstant for lillebror, og ikke med navnet hans, noe jeg synes er litt spesielt, er dette vanlig? 

Alt man "tvinges" til å tenke gjennom etter en runde på kvinneguiden en vanlig onsdag. :)

Men jeg tenker; hvis man har kun èn bror, ville det vel være vanligst å si "broren min", og ved f.eks. brødre både over og under i alder så sier man oftere lillebror for å forklare hvem av de man mener?

Ikke heng deg opp i slike bagateller hvis du liker fyren. Gjør du det likevel, er han kanskje ikke rett mann for deg?

Skrevet

Det er ganske vanlig. Ikkie så vanlig som å kalle mor og far for det og ikke ved fornavn, men vanlig.

Skrevet

Tror det er vanlig? Jeg kaller min lillesøster konstant for "lillesøstera mi" med mindre jeg snakker om henne til folk i familien min. Blir så mye mas å si "Kristine", og så måtte forklare hvem "Kristine" er. Lettere å si "lillesøster" i stedet. Spesielt til folk som mest sannsynlig aldri kommer til å møte henne. 

• Liker 3
Skrevet

Det var jo ikke rart, men å kalle storesøsteren sin for "dadda" eller broren for "boa"(eller hvordan det nå sies), det er spesielt når man er voksen (litt spesielt generelt spør du meg).

Anonymkode: d3f97...7db

Skrevet

Jeg sier "Bror" til min eldste (lille)bror og "Lillebror" til min yngste bror.
Bruker sjelden navnet på eldste egentlig når jeg tenker over det, mens yngste har det vært like naturlig å bruke både navn og kallenavn.

Skrevet

Jeg er en voksen kvinne og jeg kaller min søster for lillesøs, for hun er min lillesøster og hun kaller meg kostekost. 

Skrevet

Går ikke "lillebror", "storesøster" og sånt på hvem som kom først til verden da? Jeg er den laveste i søskenflokken, men jeg er også den som ble født først. Søsknene mine ser på meg som storesøster, og jeg har, i egne øyne, tre småsøsken, selv om de alle er høyere enn meg.

Anonymkode: 74fa5...94d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...