Gå til innhold

Fått bot for glemt piggdekkgebyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man må betale gebyr for piggdekk når man har fått tilleggsgebyr på 750? Jeg bruker sjeldent bilen, lar den stå parkert meste delen av vinteren. Men akkurat satt på piggdekk for jeg skal over fjellet neste uke, og var jo så dum og ikke tenkte på at jeg måtte kjøpe oblat. Nå stod jeg parkert på tidsbegrenset parkering (7-17 skilt) for det fantes ikke noe annen parkering ledig der jeg bor. Kan de virkelig gi meg bot når bilen står parkert? De vet jo sikkert at jeg ikke kjøpte oblat før jeg satte bilen der.. 

Anonymkode: 2bf47...55b

Skrevet

Ja, det kan de. Er du innenfor sona, skal du ha oblat. Og om du fortsetter å la den stå der uten oblat, får du nok en ny en. 

Anonymkode: aed99...4c1

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan de. Er du innenfor sona, skal du ha oblat. Og om du fortsetter å la den stå der uten oblat, får du nok en ny en. 

Står at man ikke trenger å betale for de dagene man ikke bruker bilen, så der tar du nok feil. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står at man ikke trenger å betale for de dagene man ikke bruker bilen, så der tar du nok feil. 

Da er det mange som kan klage, for jeg ser de hele tiden legge bøter på biler som står parkert...

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det mange som kan klage, for jeg ser de hele tiden legge bøter på biler som står parkert...

Det er forskjell på å stå parkert og å ikke bruke bilen ... Står man på butikkparkeringen eller en avgiftsbelagt parkering skal det ikke mye fantasi til for å tenke seg at bilen ikke akkurat står der på permanent basis. 

Anonymkode: c36ab...47c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på å stå parkert og å ikke bruke bilen ... Står man på butikkparkeringen eller en avgiftsbelagt parkering skal det ikke mye fantasi til for å tenke seg at bilen ikke akkurat står der på permanent basis. 

Anonymkode: c36ab...47c

Dette har vært type gateparkering for folk som ikke har garasje eller parkeringsplass. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...