AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Jeg har hatt vondt i halsen og følt meg slapp siden søndag. Natt til i dag tror jeg mest sannsynelig jeg hadde feber. Jeg har ikke målt noen temp. men jeg lå og vred meg hele natta, hadde frostrier konstant og drømte kaotiske drømmer (dårlig søvn). I dag var jeg selvfølgelig hjemme. Hadde vondt i hele kroppen og hodepine da jeg sto opp. Utover formiddagen begynte jeg å føle meg veldig varm/overopphetet. Har lest at man fryser når feberen er høy, og føler seg overopphetet når den synker. Nå føles kroppstemperaturen sånn nogen lunde ok ut, men formen er fortsatt på halv tolv. Hvor lenge etter feber burde man holde seg hjemme egentlig? Anonymkode: 0f779...c31
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Kommer an på hva/hvor du skal når du ikke lenger skal "holde deg hjemme". Jobb: kommer an på hvor du jobber. Jobber du på sykehus/sykehjem så venter du til du føler deg friskere pga smittefare. Jobber du med mat bør du vel også holde deg hjemme til du er frisk. Har du en fysisk krevende jobb bør du vente til du er pigg nok til å klare det. Jobber du på kontor eller er student, så er det bare dra så fort du er feberfri. Trening: Ikke start for brått etter sykdommen. Sosialt samvær: ok, så lenge du ikke omgås f.eks syke folk med dårlig immunforsvar. Anonymkode: 8d0c6...767
happiest Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Enten har man feber eller så har man ikke! Ta tempen. Gå på jobb om den er ok. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå