Gå til innhold

Hvordan finne reisevenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å dra på backpacking neste år. Er ei jente på 18 år, og skal jobbe fra skoleslutt nå i Juni - og til januar/februar 2017. Planen er Asia, Australia og evt noen stopp i USA hvis budsjettet rekker. 

Men, jeg ønsker ikke å reise alene. Har ingen venner som tenker det samme som meg, men har sett at flere har funnet reisepartner på nett. Evt gruppe, jeg er åpen for å reise med fler også. Hvordan bør jeg gå frem for å finne noen å reise med? Vet dere om noen sider jeg kan se på? Eller er det kanskje mulig å finne noen her på KG?

Åpen for all slags tips! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det finnes en del websider der en kan finne folk for å treffes underveis - sjekk ut plasser som travbuddy.com og ikke minst couchsurfing.com :-) Her kan en spørre lokale om en kan møtes for å ta en øl, eller andre reisende for å slå følge på deler av turen. Lykke til med planleggingen :-)

Skrevet

Prøv Vagabond sine Reisevenn sider på facebook. Der er det flere som leter etter reisevenner til ulike turer:)

Skrevet
Den 9.2.2016 at 20.17, Meg12345 skrev:

Tenker å dra på backpacking neste år. Er ei jente på 18 år, og skal jobbe fra skoleslutt nå i Juni - og til januar/februar 2017. Planen er Asia, Australia og evt noen stopp i USA hvis budsjettet rekker. 

Men, jeg ønsker ikke å reise alene. Har ingen venner som tenker det samme som meg, men har sett at flere har funnet reisepartner på nett. Evt gruppe, jeg er åpen for å reise med fler også. Hvordan bør jeg gå frem for å finne noen å reise med? Vet dere om noen sider jeg kan se på? Eller er det kanskje mulig å finne noen her på KG?

Har akkurat samme plan! Bare jeg tenker å reise alene da. Og har tenkt meg til sørøst Asia! :D Men kunne godt tenkt meg å reise med noen i begynnelsen. Om du ikke har funent noen enda er det bare å ta kontakt! :)  Er forresten også ei jente på 18 år :D

Skrevet
Den 9. februar 2016 at 20.17, Meg12345 skrev:

Ei venninne av meg dro aleine, men jeg tror turen er i regi av kilroy så regner med at de ho har møtt også er på tur med de:) Ho har hvertfall fått seg masse venner til nå, i tillegg til at hun har jobbet frivillig med dyr hvor ho også møtte mange folk :)

Skrevet

Jeg ville i hvert fall aldri lånt sofa hos en random på andre siden av kloden, heller ikke avtalt å møte ukjente for å ta en øl! 

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Skrevet

Hvor i Asia er det du vil innom? Og hvor lenge skal du reise? Er veldig gira på backpacking selv men tørr ikke å dra alene.. Er 20 forresten! 

Skrevet
Den 5. april 2016 at 22.18, batwoman007 skrev:

Hvor i Asia er det du vil innom? Og hvor lenge skal du reise? Er veldig gira på backpacking selv men tørr ikke å dra alene.. Er 20 forresten! 

Er åpen for det meste! :) Men tenker noe i retning Thailand, Bali, Vietnam, Singapore, Fillipinene, Fiji osv. Vil du ta kontakt over melding?

• 1 måned senere...
Skrevet

Den 8.2.2016 at 20.17, Meg12345 skrev:

Er ei jente på 19 år, snart 20 som også har tenkt å reise til neste år. Jeg søker også reisepartner, så rop ut om du enda ikke har funnet noen :) 

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei!

Er like gammel som deg og bor i Oslo. Ønsker også backpacking, helst rundt Oseania. 
Ta kontakt, for jeg søker også etter en reisevenn! 

Den 8.2.2016 at 20.17, Meg12345 skrev:

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hei, jeg ønsker sker også å backpacke. Jeg er jente, 18 år men blir 19 i år. Er i brazil til midten av mai men tenker meg en tur til fiji og eventuelt noen andre land etter dette. Hadde vært hyggelig å reist sammen med noen da jeg helst ikke vil reise alene. Så ta kontakt om du ønsker noen å reise med, jeg er med på alt av opplevelser man kan finne. 😊

Skrevet

Alle som tenker på å finne en reisevenn: dere må skype først så dere er sikker på at det ikke er en 40 år gammel mann dere snakker med, som utgir seg for å være jente.

Anonymkode: d6946...fe1

• Liker 1
Skrevet

Ser at tråden er litt gammel, men jeg vil likevel tipse alle jenter som reiser alene om å søke opp gruppa Girls love travel på facebook (sykt mange medlemmer, rundt 200.000). Da kan dere poste i gruppa og høre om noen vil til samme område på samme tidspunkt, og det er også et arrangement der man kan poste (innlegg har lett for å drukne i den generelle feeden). Gruppa er kun for jenter/kvinner og de fleste virker hyggelige, men man må såklart utvise forsiktighet som vanlig når man snakker over nett med folk man ikke kjenner.

Fellesturene til Kilroy er sikkert også et supert alternativ om de har en som går dit dere vil reise :)

• 2 år senere...
Skrevet
1 time siden, Sarahd skrev:

Lurer jeg også på ?

Nå har alle reist.

Anonymkode: 63bdc...22f

Skrevet

Enkelt å finne reisevenner. Om du reiser som backpacker. Du møter og slår deg sammen med andre på reisen. Sist jeg var ute å reiste kom jeg sammen med ei, hvor vi bestemte oss for å reise sammen. Hun på 20 år og jeg på 39. Heller ikke negativt at hun var sengepartner på ferieturen. 

Anonymkode: 49e74...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...