Gå til innhold

Bli bedre i engelsk.. hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ferdig med bachelorutdanning til sommeren, og lurer derfor på en ting. Jeg har et problem; jeg føler jeg er alt for dårlig i engelsk - både skriftlig og muntlig. Jeg lurer derfor på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan bli god i engelsk? En tanke er å gå på skole i et engelskprålig land, men problemet er at jeg har en del studielån fra før, og vil helst ikke ha noe særlig mer lån. Jeg føler meg også for dårlig i engelsk til å studere master i utlandet. Men samtidig har jeg veldig lyst til å lære meg i språket i praksis, altså lære det av å bo i utlandet...

Så noen som har noen tips?

Anonymkode: a8b9c...6cd

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Du trenger ikke bekymre deg for at du er dårlig i engelsk om du vil gå på skole i utlandet. Altså, lær deg litt mer, men de fleste nordmenn er mer enn gode nok til å studere i utlandet. Jeg gjør det selv og det er MANGE her som ikke er spesielt gode i engelsk, og du lærer også utrolig fort av å bo i utlandet. 

Men tips. Vel, jeg ser veldig mye på TV og leser bøker på engelsk (du gjør vel det allerede?). Jeg har svært mange venner fra utlandet som jeg snakker med på nettet og da jeg bodde i Oslo dro jeg til steder hvor jeg kunne snakke engelsk med folk. Selv var det fordi jeg alltid har vært mer komfortabel med engelsk enn med norsk (ok, ikke alltid. De siste årene), men det hjelper utrolig å bruke språket. 

Skrevet

Jeg har ei venninne som tok kurs på folkeuniversitetet. Hun tok det ved siden av jobben. Hun var veldig fornøyd :) Så det er en mulighet! 

Ellers er det fint å lese bøker på engelsk :)

Lykke til! 

Skrevet

Bruk engelsk tekst der du kan, les engelske bøker. Det er også språkkurs på nettet, tror også du kan få diverse apper. 

Anonymkode: 07bdc...0ee

Skrevet

Bli medlem på et engelskspråkelig forum? Les en kategori eller to på reddit?

Anonymkode: fe5a0...0b6

Skrevet

Engelskspråklige forum er en god ide. Jeg vil også anbefale å se en de TV-serier, og faktisk prøve å legge merke til språket, og ikke minst nyansene. 

Skrevet

Les/se engelske barne/ungdomsbøker og filmer, slike bøker/filmer har oftere et enklere språk. Øv på uttale ved å lese høyt for deg selv. Brukte selv den metoden når jeg måtte bli bedre i spansk. 

Anonymkode: 66301...7fa

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg er ferdig med bachelorutdanning til sommeren, og lurer derfor på en ting. Jeg har et problem; jeg føler jeg er alt for dårlig i engelsk - både skriftlig og muntlig. Jeg lurer derfor på om noen har noen gode tips til hvordan jeg kan bli god i engelsk? En tanke er å gå på skole i et engelskprålig land, men problemet er at jeg har en del studielån fra før, og vil helst ikke ha noe særlig mer lån. Jeg føler meg også for dårlig i engelsk til å studere master i utlandet. Men samtidig har jeg veldig lyst til å lære meg i språket i praksis, altså lære det av å bo i utlandet...

Så noen som har noen tips?

Anonymkode: a8b9c...6cd

Begynn å spille online games som f eks COD

Skrevet

Hva med å oversette artikler mellom norsk og engelsk hos (for eksempel) Wikipedia?  Da kan du opprette nye artikler, eventuelt bygge ut allerede  eksisterende artikler. Samtidig som du lærer deg språket, og hvordan du skal formulere / ordlegge setninger på både norsk og engelsk...  :tommelopp:

Ellers kan du skaffe deg noen bøker eller noe på engelsk. Kanskje du kan lese høyt også?
 Enten foran noen andre, eller bare for deg selv. Dermed lærer du deg uttale også, og ikke bare det skriftelige.....

Anonymkode: 5d1c9...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...