Gå til innhold

Fibromyalgi og Sarotex?

lazytussi

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen her har fibromyalgi og bruker Sarotex. Jeg har fibromyalgi og er blitt anbefalt å prøve Sarotex for å få mindre smerter og bedre søvnen.

Har lest andre steder om at mange som bruker Sarotex klager på at de legger på seg av medisinen.

Noen som har opplevd dette?

Det jeg lurer på er om vektøkningen skyldes økt appetitt eller om kiloene bare sniker seg på...

Jeg har så mange kilo ekstra fra før at jeg ikke trenger flere ;)

Setter kjempestor pris om noen tar seg tid til å svare!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte sarotex og søvnen ble bedre, ikke smertene. Men jeg opplevde å bli ekstremt hangover av de så jeg bare holdt på å sovne hele tiden. Har ikke tatt de på en stund nå siden de gjorde at jeg ikke klarte å holde meg våken og jeg er hjemme med barn og slanker meg. Jeg la ikke på meg mer av de, men gikk litt saktere å gå ned i vekt kanskje? Skal prøve å ta de på ettermiddag isteden for tidlig kveld da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle legger på seg. Mulig det er doseavhengig? Den smertestillende effekten har imidlertid en tendens til å avta etterhvert, men jeg hadde prøvd, mange med smertetilstander har god effekt. For å unngå hangover bør den tas minst fire timer før leggetid. 

Anonymkode: 77159...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket absolutt smertestillende effekt på lav dose (ca 10-25 mg), og det bedrer søvnen. Men man kan få litt hangover i begynnelsen. Jeg måtte likevel stoppe med dem, fordi jeg fikk sånn forstoppelse (har tendens til det fra før, og med Sarotex stoppet det helt opp). Tror ikke den bivirkningen er den vanligste, det er individuelt. Tok de ikke lenge nok til å merke noe vektøkning, men ikke alle får det, tror jeg.

Anonymkode: 6a291...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...