Gå til innhold

Jeg er ensom og tør ikke ta kontakt med gamle venner!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så forferdelig ensom at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Har bodd flere år i Oslo uten å få meg venner, og de jeg har fått kontakt med gjennom jobb eller studie har ikke vært så veldig snille.

Ønsker kontakt med mine gamle venner, men tør ikke ta kontakt .Det er så mange år siden nå, og de bor andre steder i Norge. De fleste har nok med kjæreste og barn og utdannelse og jobb, og de har fått nye venner.

Jeg skulle ønsker jeg kunne skrive på facebook-statusen min at "Jeg er ensom - trenger en venn" men det er jo kjempedumt. Jeg må prøve å klare meg selv...

Hva er det beste jeg kan gjøre? (kvinne, 35 år)

Anonymkode: 9eac5...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keiserensnyeklær

Ta kontakt med dine gamle venner og hør hvordan det går med dem.Det tør du! Skjønner det er skummelt, men jeg tror det er bedre å bare kaste seg ut i det heller enn å gruble.. Kanskje er det flere i samme situasjon som deg? Og så sitter dere begge/alle på hver deres kant og skulle ønske dere turde å ta kontakt..? Kanskje har de kjæreste og barn, men de kan fortsatt bli glad for at akkurat du tar kontakt! Ellers kan du gjøre en innsats for å treffe nye venner. Meld deg på kurs e.l. i nærområdet ditt. Hva med quiz om det er noe slikt i nærheten? Du er ikke alene. Det beste du kan gjøre er å være din egen beste venn og kaste deg ut i det! PS: Jeg tror det er veldig, veldig mange som kunne ha skrevet akkurat den Facebookstatusen din om de bare hadde tillatt seg selv å være åpen, sårbar og ærlig, inkludert meg selv (noen ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn nye eller ta kontakt med gamle venner.  Bare å skrive Hei hvordan går det ? lenge siden sist å ta det derfra . 

Anonymkode: cb0bc...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville gått for nye venner om jeg var deg, bedre å ha venner i Oslo som du kan ha jevnlig kontakt med enn venner på andre siden av landet. Kommer til å ordne seg om du tar initiativ, er såpass mange i samme samme situasjon som deg og da sier de jo ja til å bli vennen din.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare tipse om en gruppe på facebook som heter "Venninner<3". Det er mange som er i din situasjon der, og flere bor i oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Handymanhedmark
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så forferdelig ensom at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre! Har bodd flere år i Oslo uten å få meg venner, og de jeg har fått kontakt med gjennom jobb eller studie har ikke vært så veldig snille.

Ønsker kontakt med mine gamle venner, men tør ikke ta kontakt .Det er så mange år siden nå, og de bor andre steder i Norge. De fleste har nok med kjæreste og barn og utdannelse og jobb, og de har fått nye venner.

Jeg skulle ønsker jeg kunne skrive på facebook-statusen min at "Jeg er ensom - trenger en venn" men det er jo kjempedumt. Jeg må prøve å klare meg selv...

Hva er det beste jeg kan gjøre? (kvinne, 35 år)

Anonymkode: 9eac5...276

Send meg en PM ;) jeg vil bli kjent med deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 10.2.2016 at 17.31, melly666 skrev:

Vil bare tipse om en gruppe på facebook som heter "Venninner<3". Det er mange som er i din situasjon der, og flere bor i oslo :)

dette er en gruppe som bruker flere måneder på å svare på requests, så virker så absolutt ikke som en gruppe som er åpen for nye mennesker...

TS: Kjenner meg egentlig veldig godt igjen i situasjonen din, jeg har dog prøvd ta kontakt med gamle venner (som er i oslo-området og uten barn), invitert meg selv med på masse dem gjør. Jeg får alltid ett ja om jeg spørr selv om å få komme, men blir aldri invitert med på dems eget initiativ.
Jeg har bestemt meg for å prøve starte på nytt.
Fikk høre for ett års tid siden "i det man er ferdig med studier så er løpet liksom kjørt for å få nye venner, for alle har jo etablerte vennskap da"
Jo mer jeg leser på forum, jo mer nekter jeg tro på det. Det finnes uendelig mange av oss som er ensomme, og jo lengere det varer, jo vanskeligere er det å komme ut av det... Men på ett tidspunkt må man bare lukke øynene å hoppe ut i det! 
Du er iallefall absolutt ikke alene om å ønske venner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også kvinne i 30-årene, og bor i Oslo, kan godt tenke meg flere venninner, send gjerne pm :-)

edit:

Hm, dette er jo ikke kontaktforumet, jeg får heller svare på spørsmålet. Jeg vil tro det beste er å finne nye venner i Oslo, folk som bor nære og er i noen lunde samme livssituasjon vil nok være det beste sosiale nettverket. Jeg har erfaring med at meetup er et fint sted å møte nye mennesker (www.meetup.com), men det er også mange sosiale grupper på facebook, for eksempel Venneklubben Oslo.

Endret av Sidsel
Feil forum :-P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, _popcorn_ skrev:

dette er en gruppe som bruker flere måneder på å svare på requests, så virker så absolutt ikke som en gruppe som er åpen for nye mennesker...

Så dumt! Jeg har vært medlem lenge, og vært med på flere treff så det er en veldig ordentlig gruppe. Sikker på at du ikke har fått PM fra en admin? :) Hvis du vil kan du sende meg navnet ditt på PM, så kan jeg ta kontakt med en admin for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, melly666 skrev:

Så dumt! Jeg har vært medlem lenge, og vært med på flere treff så det er en veldig ordentlig gruppe. Sikker på at du ikke har fått PM fra en admin? :) Hvis du vil kan du sende meg navnet ditt på PM, så kan jeg ta kontakt med en admin for deg :)

Jeg også sendte request i denne "venniner" gruppen på facebook, men har ikke fått noen tilbake melding heller. 

Jeg er i samme situasjon som flere her. Jeg bor i Norge i 3 år. Jeg er fra Ungarn, der har jeg mange venner, og vi alltid fant noe å gjøre sammen etter jobb, eller i helgene. Her har jeg fått flere venner også, men selvfølgelig de har sitt eget liv, så til slutt finner jeg meg sittende hjemme og jeg tenker hva de andre gjør mens jeg bare kjeder meg. 

Jeg synes at det er viktig å ha kontakat med de gamle vennene dine, selvfølgelig det må komme fra begge sider å ta initiativ, men mann kan ikke leve i fortiden. Mann må jo finne andre løsninger å finne nye venner, og møte med nye folk gjennom sonn slags forum for eksempel, den viktigste å ikke bare vente at noen skal skje, men gå ut og finne den noe som kjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...