Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #1 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har lenge sett meg om etter Rottweiler igjen, hadde en for som døde av alderdom fra jeg var 9-25. Nå er jeg 31 og vil ha meg en ny. Har nå i det siste begynt å se meg om , men det varierer veldig på pris. Noen er oppe i 9500 andre nede i 4500. Hva vil dere si er en fornutig pris, på en som er adhd fri, med god avstamning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elbereth Skrevet 14. oktober 2004 #2 Del Skrevet 14. oktober 2004 Kontakt raseklubben. De vil sannsynligvis ha en anbefalt valpepris hvor det inngår en del kriterier. Noen hunderaser har dessverre tiltrukket seg en del useriøse oppdrettere som parer uavhengig av avlsrådenes anbefalinger. Slike valper selges ofte billig. Sjekk opp hva som inngår i de ulike valpeprisene du har fått oppgitt. Lykke til med ny hund! Selv venter jeg med lengsel på min valp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My Skrevet 14. oktober 2004 #3 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vi betalte 9000kr for en renraset rottweiler. Han har stamtavle og er registrert i NKK. Han har HD-frie foreldre og besteforeldre. Vi fikk desverre påvist at han har svak HD likevell :-( Det er desverre ikke mulig på garantere helt mot HD/AD. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2004 #4 Del Skrevet 15. oktober 2004 Valper som er reg i NKK og er renraset ligger mellom 8-9. 000 kr. Unghunder er blilligere. Ang AD/HD sies det at ca 75 % er "på ført". Dvs at faller valpen ned ei trapp kan de visis i form av svak AD f.eks. Lykke til med hunde kjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 15. oktober 2004 #5 Del Skrevet 15. oktober 2004 Rottweiler er også en av de rasene som har blitt utsatt for mye useriøs avl, så vær litt kritisk når du snakker med oppdrettere, og prøv å finn en som har gode linjer å vise til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #6 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hør med avlsrådet til raseklubben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå