AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Vi har akkurat begynt på prøverør. Begynte på hormonsprøyte dag 3 i syklusen, og måtte avbryte forsøket etter 14 dager uten noe endring. Er selvfølgelig veldig lei meg for dette. Trodde ikke jeg skulle ha problemer med å bli stimulert. Dosen jeg fikk var lav i starten ettersom legen var redd for overstimulering. Jeg har nemlig mange egg. Nå har legen foreslått lang protokoll som innebærer nesespray i to uker, så sprøyter. Det var veldig mye opp til oss hva vi ville velge, men legen mente det var bedre å prøve noe nytt. Hva er deres erfaringer med dette? Anonymkode: 41195...abf
Harlekin Skrevet 10. februar 2016 #2 Skrevet 10. februar 2016 (endret) Jeg hadde hørt på legen. Jeg hadde et mislykket forsøk i fjor som var kort protokoll (dvs. jeg ble stimulert, men ikke gravid), og legen ville bytte til lang protokoll. Nå har jeg fått svake positive tester. I tillegg fikk jeg egg på frys, noe jeg ikke fikk med kort protokoll. Jeg har også tidligere blitt gravid med lang protokoll, og har en teori om at eggene blir av bedre kvalitet da. Min erfaring er altså best med lang protokoll. Det er ikke alle som egner seg for kort protokoll. Det skader jo ikke å prøve? Endret 10. februar 2016 av Harlekin
Biloba Skrevet 10. februar 2016 #3 Skrevet 10. februar 2016 Absolutt grunn til å prøve lang når kort protokoll ga så lite respons. Å bytte protokoll kan være det som skal til☺ Jeg ble ikke gravid på kort, men ble gravid på 2 lange, ett av dem ble til barnet mitt. Forsiktig, men veldig dyptfølt gratulerer til Harlekin😊
Evigoptimist Skrevet 10. februar 2016 #4 Skrevet 10. februar 2016 Men jeg skjønner fortsatt ikke poenget med nedregulering først, for så å begynne på nytt med sprøyter. Jeg fikk en lav dose som 125ie,150ie og 2 dager med 225ie. Ingen egg som vokste bortsett fra den ene. Legen sa også at det slikt kan være helt tilfeldig og ikke nødvendigvis samme skjer i neste syklus. Jeg må også si at jeg har skrekk for "Nesesprayen", pga all grusomme bivirkninger som jeg hører om. Jeg er konstant forkjølet, og tett i nesa fra før av. Så usikker på hvordan min kropp kommer til å reagere på lang stimulering. Jeg lurer også på om legen kan øke dosering evtu bytte "puregon" med noe annet for at det skal funke på meg med direkte stimulering. Jeg har mange tanker rundt dette og veldig frustrert. Alt dette er nytt for meg, jeg håper flere vil komme med sine erfaringer og innspill til meg. Takk til dere som har svart på innlegget. Og gratulerer til Harlekinn
Gjest Sisti Skrevet 10. februar 2016 #5 Skrevet 10. februar 2016 Lang er ikke nødvendigvis bedre enn kort, men det er hvertfall ikke dårligere (unntak finnes sikkert),og noen må bare ha lang protokoll. Så jeg tenker at du har lite å tape, og at legen vet best?
Harlekin Skrevet 10. februar 2016 #6 Skrevet 10. februar 2016 1 time siden, Biloba skrev: Absolutt grunn til å prøve lang når kort protokoll ga så lite respons. Å bytte protokoll kan være det som skal til☺ Jeg ble ikke gravid på kort, men ble gravid på 2 lange, ett av dem ble til barnet mitt. Forsiktig, men veldig dyptfølt gratulerer til Harlekin😊 Tusen takk, Biloba! Er forsiktig optimist, men venter og ser litt hvordan det går.
Harlekin Skrevet 10. februar 2016 #7 Skrevet 10. februar 2016 (endret) 26 minutter siden, Evigoptimist skrev: Men jeg skjønner fortsatt ikke poenget med nedregulering først, for så å begynne på nytt med sprøyter. Jeg fikk en lav dose som 125ie,150ie og 2 dager med 225ie. Ingen egg som vokste bortsett fra den ene. Legen sa også at det slikt kan være helt tilfeldig og ikke nødvendigvis samme skjer i neste syklus. Jeg må også si at jeg har skrekk for "Nesesprayen", pga all grusomme bivirkninger som jeg hører om. Jeg er konstant forkjølet, og tett i nesa fra før av. Så usikker på hvordan min kropp kommer til å reagere på lang stimulering. Jeg lurer også på om legen kan øke dosering evtu bytte "puregon" med noe annet for at det skal funke på meg med direkte stimulering. Jeg har mange tanker rundt dette og veldig frustrert. Alt dette er nytt for meg, jeg håper flere vil komme med sine erfaringer og innspill til meg. Takk til dere som har svart på innlegget. Og gratulerer til Harlekinn Det er jo for å nullstille kroppen, og for å få full kontroll på stimulering og behandling. I utgangspunktet var jeg en god kandidat for kort protokoll, for jeg har meget regelmessige sykluser og er begynt å komme "litt opp i årene". Men jeg har likevel fått best resultat med lang protokoll. Det kan være helt tilfeldig, men det er uansett ikke noe dårligere, som Sisti sier. Jeg hadde forøvrig omtrent ingen bivirkninger av Synarela. Uansett er det vel verdt å prøve? Takk for gratulasjon! Endret 10. februar 2016 av Harlekin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå