Gå til innhold

overspising etter harde treningsøkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår nå mer og mer hvorfor spiseforstyrrelser er utbredt i utholdenhetsidretter og at det ikke bare handler om kroppspress og fordeler med å være lett. Jeg løper mye, løper for en klubb og trener 7-8 timer i uken. Gjort det lenge. Jeg spiser godt og sulter meg ikke (hadde aldri klart å prestere da). Problemet mitt oppstår etter harde treningsøkter spesielt intervall økter. Da kan jeg spise store mengder mat, 2  middagsporsjoner, 3brødskiver og en yoghurt f. Eks. Noe som er mer enn hva som defineres som normalt. Før klarte jeg å stå i mot men det gjør jeg ikke lenger. Er som det ikke er bånn i meg. Er sulten hele tiden! Og de siste månedene har vekten gått opp og jeg er frustrert. Igår endte jeg opp med å spise en hel 200g sjokoladeplate og 3 brødskiver med brunost + middag etter treninga. Er dette et kjent problem for dere som trener mye? 

Forstår jo mer og mer at det ikke er så rart at bulimi er utbredt blandt idrettsutøvere på toppnivå! 

Anonymkode: 0760b...f84

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Er litt lite info her om deg.

Høyde, kjønn, alder, vekt og hvor mange mil løper du i uka? 

Først da kan vi vite om vektøkningen kanskje er sårt trengt og at du kanskje frem til nå har vært undervektig.

Skrevet

Du må huske å drikke maaasse vann. 

Anonymkode: 37b8f...b62

Skrevet

7-8 timer i uken er heller ikke fryktelig mye. Det er over normalen, men langt unna de som setter trening foran alt annet i livet, som trener opptil 20 timer. Du forbrenner nok mindre enn du tror

Anonymkode: 37b8f...b62

Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen. Jeg trener en del, gjennomsnitt 10-12 timer i uka, og mye av det er hard kondisjonstrening. Det er klart jeg får økt appetitt etter slike økter, men jeg spiser ikke mer enn det jeg anser som normalt. Eks en banan like etter en hard intervalløkt, og to-tre brødskiver/havregrøt/middagsporsjon ikke så alt for lenge etterpå, gjerne med smoothie eller melk til.

Skrevet

Hmmm... Jeg kjenner meg heller ikke igjen. Trener en form for utholdenhetstrening ca 8 timer i uken. Jeg syntes nesten det er motsatt, har jeg trent ekstra hardt så blir jeg ekstra motivert for å spise 'fornuftig'.

Anonymkode: 2cf44...908

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er kostholdet resten av dagen/uken? Spiser du litt for lite på generelt basis?

Anonymkode: 6aa3e...001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...