AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Er menn mindre villige til å innrømme at de kan ta feil en kvinner? Anonymkode: 73f28...026
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Utifra min erfaring, ja. Anonymkode: 5c428...8e4 2
Gjest Aucaman Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Har til gode å møte ei kvinne som innrømmer at hun har tatt feil uten å ty til en av følgende: A) Poengtere noe du har tatt feil i tidligere, som selvsagt er mye verre enn det hun har tatt feil i nå. B) Poengterer at jeg ikke har helt riktig jeg heller. C) Truer med sexnekt, hvis jeg ikke innrømmer at jeg har feil istedet. D) Blir furt og anser meg som slem. E) Ignorering de neste fem timene. Menn er ganske greie så lenge man ikke er hoverende. Stort sett iallefall.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Et øyeblikk siden, Aucaman skrev: Har til gode å møte ei kvinne som innrømmer at hun har tatt feil uten å ty til en av følgende: A) Poengtere noe du har tatt feil i tidligere, som selvsagt er mye verre enn det hun har tatt feil i nå. B) Poengterer at jeg ikke har helt riktig jeg heller. C) Truer med sexnekt, hvis jeg ikke innrømmer at jeg har feil istedet. D) Blir furt og anser meg som slem. E) Ignorering de neste fem timene. Menn er ganske greie så lenge man ikke er hoverende. Stort sett iallefall. Amen til dette! Anonymkode: 421a5...f9b 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Jeg trodde det stod "er menn villig til å innrømme at de kan ta feil av kvinner" Og når jeg ser hva mannfolka skriver om kvinnfolka her inne så er svaret nei. Og når svaret er nei på det spørsmålet, så blir det raskt nei på HI også Anonymkode: eef6d...782
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 1 minutt siden, Aucaman skrev: Har til gode å møte ei kvinne som innrømmer at hun har tatt feil uten å ty til en av følgende: A) Poengtere noe du har tatt feil i tidligere, som selvsagt er mye verre enn det hun har tatt feil i nå. B) Poengterer at jeg ikke har helt riktig jeg heller. C) Truer med sexnekt, hvis jeg ikke innrømmer at jeg har feil istedet. D) Blir furt og anser meg som slem. E) Ignorering de neste fem timene. Menn er ganske greie så lenge man ikke er hoverende. Stort sett iallefall. Jeg synes menn er mer kompetetive, ihverfall i "gutteflokken" og ser oftere på innrømmelser som svakhet. Åpenbare feil i diskusjoner blir fort skjult av hersketeknikker og tom retorikk for å minimalisere "skaden" Anonymkode: 2296a...39d 2
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det stod "er menn villig til å innrømme at de kan ta feil av kvinner" Og når jeg ser hva mannfolka skriver om kvinnfolka her inne så er svaret nei. Og når svaret er nei på det spørsmålet, så blir det raskt nei på HI også Anonymkode: eef6d...782 Er ikke dette litt selvmotsigende? Anonymkode: 5c428...8e4
Arktis Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Har til gode å møte en mann som innrømmer at han har tatt feil punktum. Han har jo alltid litt rett, og dermed aldri feil. Endret 9. februar 2016 av Arktis 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Menn er mer arrogante, ja. Tar ikke feil når jeg sier det.
Belladonna Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Hvorfor er det slik at folk har et problem med å innrømme sine feil generelt, når det er så åpenbart at man tar feil? Jeg kan bare snakke for meg, men jeg opplever stadig å få mer respekt og empati fra andre når jeg sier "Sorry, du har rett". Det er ingen skam å ta feil, men å benekte det i det uendelige syns jeg er en uting. Jeg tar feil hele tiden, jeg! Også lærer jeg av det. Det er litt frihet i det å ikke alltid skulle ha rett, synes jeg. Og jeg har til gode å se en mann skjelle meg ut etter at jeg har innrømmet mine feil. Som regel får jeg "Jøss, det er da lov å ta feil" tilbake 2
Katten.2.0 Skrevet 9. februar 2016 #12 Skrevet 9. februar 2016 Synes generelt jeg opplever lite ydmykhet blant begge kjønn. 1
seriouslyforreal Skrevet 9. februar 2016 #13 Skrevet 9. februar 2016 Syns det er mange kvinner og menn som aldri kan innrømme når de tar feil. Tillegger det ikke noe kjønn, mer hvilke egenskaper de har. De er gjerne veldig sta. Stae mennesker vil aldri innrømme feil. Slutt å sette kvinner og menn opp mot hverandre hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #14 Skrevet 10. februar 2016 23 timer siden, Herr Heftig skrev: Menn er mer arrogante, ja. Tar ikke feil når jeg sier det. Det er helt åpenbart at menn nekter å innrømme sine feil. Kvinner derimot lar seg ofte alt for lett knuse av uberettiget kritikk. Dette har sammenheng med det mannsdominerte samfunnet vi lever i, med konstant diskriminering og utbredt (sex)-trakassering av kvinner. Anonymkode: 0e7e7...93d 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt åpenbart at menn nekter å innrømme sine feil. Kvinner derimot lar seg ofte alt for lett knuse av uberettiget kritikk. Dette har sammenheng med det mannsdominerte samfunnet vi lever i, med konstant diskriminering og utbredt (sex)-trakassering av kvinner. Anonymkode: 0e7e7...93d Hvordan er dette inlegget et svar til inlegget mitt???
Gjest Castielz Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 23 timer siden, Aucaman skrev: Har til gode å møte ei kvinne som innrømmer at hun har tatt feil uten å ty til en av følgende: A) Poengtere noe du har tatt feil i tidligere, som selvsagt er mye verre enn det hun har tatt feil i nå. B) Poengterer at jeg ikke har helt riktig jeg heller. C) Truer med sexnekt, hvis jeg ikke innrømmer at jeg har feil istedet. D) Blir furt og anser meg som slem. E) Ignorering de neste fem timene. Menn er ganske greie så lenge man ikke er hoverende. Stort sett iallefall. Der har vi enden på hele tråden.
EvaLena Skrevet 10. februar 2016 #17 Skrevet 10. februar 2016 Tar menn feil i det hele tatt da???? 😳 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #18 Skrevet 10. februar 2016 Jeg er kvinne, og jeg innrømmer sjeldent at jeg tar feil. Er vel forskjellig fra person til person uavhengig av kjønn. Anonymkode: 65770...6b5
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #19 Skrevet 10. februar 2016 Ut ifra min erfaring nei. Bortsett fra noen så absolutt bare MÅ ha siste ordet å aldri gir seg. Men generelt sett er det kvinner så klager mest å er minst villig til å inrømme feil. Anonymkode: 8e08b...f4a
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 10. februar 2016 #20 Skrevet 10. februar 2016 1 minutt siden, EvaLena skrev: Tar menn feil i det hele tatt da???? 😳 Jeg tok feil en gang. Da jeg trodde jeg tok feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå