AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Nå er jeg en litt småfortvila mor som ikke helt vet hva jeg skal gjøre... 2 åringen er virkelig ikke seg selv her. Vi har hatt en lang runde med sykdom, mest sannsynlig influensa.. Hun har hatt høy feber, ikke hatt matlyst og drukket svært lite... Når hun har feber i over 40 synes jeg det er greit at hun sover i sengen vår om natten, også for å få i henne væske. Vi har vært 2 ganger hos lege, hvor vi den siste gangen ble sendt til sykehuset for en sjekk av barnelege da dette varte i 14 dager. Vi slapp innleggelse, men vi har jo omtrent 'kastet' mat og drikke etter henne, og det har vært null regler her fordi det har vært så viktig å få i henne væske for å unngå innleggelse pga dehydrering.. Endelig er hun frisk, men hverdagen er visst tøff å komme inn i igjen.. Datteren vår har alltid sovet og vi har i og for seg aldri hatt noen problemer med at hun finner roen etc.. Men disse ukene med sykdom ser ut til å ha satt henne helt ut.. Hovedsak er det søvnen som er hovedproblemet her. Hun gråter veldig når vi legger henne om kvelden, men sovner innen en halvtime, men så våkner hun etter en time og er helt fra seg, jeg går da inn og forklarer rolig at mamma og pappa sitter i stuen og er i nærheten av henne og at hun nå må sove fordi det er natt.. Så går jeg ut og hun ligger og gråter/skriker.. Hvis jeg så går inn igjen for å så gå ut er det som å kaste bensin på bålet...... Jeg har forsøkt å sitte hos henne en stund for at hun skal roe seg, dette hjelper ikke... Hun kan da være våken i halvannen time, og sånn fortsetter altså natten. Vi er inne hos henne flere ganger og prøver så godt vi kan å forklare at det er natten og at alle sammen må sove, og at vi ligger i rommet rett ved siden av henne.. I natt har hun nok vært våken i 2-3 timer! Sånn har det vært nå de siste 4 nettene.. Hun var i barnehage igjen i går, hun slet litt med å finne roen der også.. Er dette en form for trass at hun vil ha viljen sin med å sove sammen med oss? Vi har aldri hatt henne i sengen sett bort i fra når hun har vært syk og hatt veldig høy feber.. Hun kan også si at vi må stå opp å bytte bleie selv om det ikke er noe å bytte i den bleia, hun sier hun vil ha mat, når jeg på kvelden har lagt henne i senga sier hun at hun ville sove i vogna og motsatt på dagtid når hun skal sove lur i vognen.. Dette er så fryktelig ulikt henne og jeg lurer på hvordan jeg kan håndtere dette på best mulig måte? Tips tas gjerne i mot her eller om noen har erfaringer å dele? Det er ikke et alternativ at hun skal fortsette å sove ved siden av oss.....! Hun har alltid sovet godt i egen seng.. Anonymkode: 965f5...e86
palamina Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Hun har nok hatt veldig stor glede av nærheten fra dere da hun var syk, og nå savner hun den. Trass og trass fru Blom, det er jo et helt naturlig behov for små barn. Tror jeg ville lagt meg på madrass inne på hennes rom noen netter, til hun forstår at det ikke er aktuelt å flytte inn til dere og sover natta gjennom inne hos seg selv. Endret 9. februar 2016 av palamina 2
Semydfe Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Hvor lenge har hun vært frisk? Hvis det er kort tid siden sykdom, så kan det jo gjerne den dårlige formen henge I en stund selv om symptomene har forsvunnet. Ikke sikkert hun føler seg helt frisk, og fortsatt trenger nærheten og trygghet fra dere. Jeg ville sovet inne hos barnet noen netter slik at hun får tryggheten hun søker, samtidig som dere bryter (u)vanen med at hun må opp i deres seng.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Vi hadde noe av det samme problemet etter forrige runde med sykdom (vår datter er også 2 år). Plutselig krevde hun juice hele tiden, og skulle helst se på TV hele dagen. Søvnen var også urolig en periode. Vi fastholdt rutinene vi vanligvis har, og etter en ukes tid var vi tilbake i gjenge. Anonymkode: 73c23...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå