AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Jeg hadde ett inngrodd hår på bikinilinjen. Trodde jeg fikk det ut, men har nå kommet en stor byll der som har vert der i 3-4mnd. Den gjør vondt og det kommer betennelse ut hvis jeg klemmer. Det blir på en måte blåmerke der hvis jeg klemmer også. Kanskje er det igjen hår der. Uansett.. Nå har jeg vert teit og klemt, det har kommet hull og mye væske ut. Det gjør vondt og jeg har smurt det med bacimycin og satt plaster på. Må jeg til lege..? Jeg vet det er det lureste. Men jeg får helt angst av å tenke på det. Jeg vil ikke at noen skal ta på det og kanskje kutte og styre på.. Blir kvalm her jeg sitter! Anonymkode: a7ac9...cf7
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Fikk noe lignende under armen i fjor, legen ville skjære hull på den. Men, i siste øyeblikk kom det inn en annen lege og sa at den ikke burde skjæres i, for da kunne den komme tilbake. Den andre legen mente at jeg heller skulle settes på antibiotikakur. Etter to dager på antibiotika så gikk det hull på den av seg selv, etter 4-5 dager var den helt borte. Så det kan være lurt å høre med en lege. Nå vet ikke jeg om det jeg hadde var pga. ingrodd hår, men mest sannsynlig siden det var under armen og der barberer man jo seg ofte. Anonymkode: 61e42...ed3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Siden den ikke har gått over av seg selv,mså kan antibiotika være nødvendig. Om det er et hår der inne som bidrar til at det har blitt infisert, så må det håret ut også. Det kan se blått ut, dersom det har vokst mye. Så ja, legen er rette stedte,mså slipper du arrdannelse, samt det det sprer seg. Anonymkode: b731b...74a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Det vanligste er å tømme slike byller når de er så betente at de er smertefulle. Det er ikke nødvendig med antibiotika, for medikamentene kommer dårlig til inne i en byll. Men fastleger kaster jo AB etter folk uansett, så kan godt hende du får tilbud om det. Men det beste er å ta hull på det, for det gror ikke så lenge det ligger masse puss inni. Anonymkode: adba9...5e1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vanligste er å tømme slike byller når de er så betente at de er smertefulle. Det er ikke nødvendig med antibiotika, for medikamentene kommer dårlig til inne i en byll. Men fastleger kaster jo AB etter folk uansett, så kan godt hende du får tilbud om det. Men det beste er å ta hull på det, for det gror ikke så lenge det ligger masse puss inni. Anonymkode: adba9...5e1 Noen ganger må man både tømme byllen og behandle med antibiotika. En del byller blir bedre med antibiotika også. Anonymkode: b731b...74a
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ett inngrodd hår på bikinilinjen. Trodde jeg fikk det ut, men har nå kommet en stor byll der som har vert der i 3-4mnd. Den gjør vondt og det kommer betennelse ut hvis jeg klemmer. Det blir på en måte blåmerke der hvis jeg klemmer også. Kanskje er det igjen hår der. Uansett.. Nå har jeg vert teit og klemt, det har kommet hull og mye væske ut. Det gjør vondt og jeg har smurt det med bacimycin og satt plaster på. Må jeg til lege..? Jeg vet det er det lureste. Men jeg får helt angst av å tenke på det. Jeg vil ikke at noen skal ta på det og kanskje kutte og styre på.. Blir kvalm her jeg sitter! Anonymkode: a7ac9...cf7 Det kommer verk ut, slik at du tror du har betennelse? (Regner med det er det du mener) Jeg ville anbefalt lege ja, i tilfelle det faktisk er betennelse i byllen. Hvor vondt lukter verket som kommer ut? Anonymkode: 6b234...a68
Pinkee Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 Jeg opplevde det samme for en stund siden, ble så ille til slutt at jeg bare måtte oppsøke lege. Ble faktisk dårlig, tendenser til feber ol. Legen la et snitt der, tømte byllen og la inn dren. Fikk også antibiotika. Måtte faktisk inn på legekontoret flere ganger for skifte/kontroll av drenet. Jeg angrer på at jeg ikke dro til lege tidligere for åpning/tømming. For jeg hadde jo en lukket betennelse i flere måneder før den ble akutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå