Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg fikk igår en tlf fra politiet om å møte der idag, da jeg har blitt anmeldt for en sak, de nekter og si hva det gjelder før jeg møter opp.

Det er 2 ting jeg tenker det kan være, enten en gal nabo eller gammel gjeld. 

Er det sånn at når man har fått intet til utlegg hos namsmann, kan di anmelde deg så man må inn til avhør? 

Trodde det gikk til forliksråd. Har ikke fått noen papirer eller noe på dette. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir ikke anmeldt for gjeld, det er en sivilrettslig greie, og har ikke noe med politiet å gjøre med mindre namsmannen må ha hjelp fra dem.

Du får jo vite hva du er anmeldt for i dag. Dersom du genuint ikke kommer på at du har gjort noe galt er sjansen stor for at det ikke er veldig mye hold i anmeldelsen.

Skrevet

Det jeg tenkte også. 

Har en nabo under oss som er gal rett og slett. Anmeldt både meg og samboer tidligere pga bråk fra babyen vår.. Eneste som jeg kan tenke meg har anmeldt meg. 

Politiet sa kun at jeg hadde blitt anmeldt for en sak, men nektet og si mer.

men skal straks ned nå, så får se hva det gjelder da. 

Skrevet

Dersom du ikke vet om noe spesielt galt du har gjort, er det vel sannsynlig naboen som har slått til igjen da

• Liker 1
Skrevet

Pass på at du ikke får vite noe om hva anmeldelsen gjelder før du har forklart din side av en evt konflikt. Du vil jo helt først få vite hvem som har anmeldt deg, men etter det så må du være veldig nøye med å anse deg ferdig før du får vite anmeldelsen. Alt du sier etter at du har fått kjennskap til anmeldelsen kan anses som "tilpasset historie".

Det er nok uansett ikke noe alvorlig, da hadde du blitt hentet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...