Gå til innhold

Når jenter føler seg truet av andre jenter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dette er litt vanskelig å formulere, men jeg skal prøve her. 

Jeg er en ganske stille person, har få, men gode venner rundt meg, får høre jeg er pen av andre (tenker ikke nødvendigvis det selv), får gjennomsnitlig med oppmerksomhet fra gutter osv. Vil si jeg er en helt gjennomsnitlig ung dame. Men jeg føler ofte jenter kan ha en ganske nedlatende tone ovenfor meg, uten at jeg kan forklare hvorfor. Enten overser de meg, lar vær å inkludere meg når det er mange personer der, eller så får jeg gjerne den "utfrysningen" som det er veldig vanskelig å forklare, men som man merker veldig godt selv skjer. Dette har hendt flere ganger de siste 5-6 årene (ikke ofte, men nok til at jeg reagerer på det), og jeg synes det er veldig leit. Jeg kan gjerne gå med én jente, men så fort det er gutter i nærheten blir jeg overhode ikke inkludert. Derfor har det blitt til at jeg synes det er mye lettere å gå med gutter enn jenter, alt er så mye enklere da. Jeg har alltid tenkt at det kanskje er meg det er noe galt med, at jeg er for stille og sjenert, men jeg har jo gode venner og jeg får høre av mange at jeg er godt likt. Det kan jo selvfølgelig være løgn. Jeg har aldri tenkt over det med å bli truet av andre jenters tilstedeværelse, mye fordi jeg aldri har tenkt at det er noen "maktkamp" mellom jenter ovenfor andre jentevenner og gutter. Men nå har jeg tatt opp problemstillingen med flere venner, kjæresten og moren min og de kommer alle fram til det samme svaret: at jeg er veldig pen, noe som kan gjøre at andre føler seg truet. At jeg virker veldig selvsikker og reflektert (jeg er reflektert, men overhode ikke selvsikker). Er det virkelig slik det er? At noen jenter ikke ønsker å inkludere andre på grunn av slike grunner? Jeg synes det er så utrolig leit. Jeg er helt alene på en helt ny plass nå, og føler veldig på akkurat dette jeg har beskrevet ovenfor. Er det noe jeg kan gjøre for at det ikke skal være slik, eller overreagerer jeg bare? Jeg vet jo at jeg er godt likt som person, og jeg har et godt rykte på meg. Derfor synes jeg dette er så leit. 

Anonymkode: fd176...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cheshirecat

Tenker faktisk at dette handler om deg og ikke alle andre rundt deg. Kjenner mange sinnsykt pene jenter som har masse nære jentevenner. Ofte kan de (jentevennene) også være veldig vakker. Ergo; en vakker jentegjeng :)  kjenner også jenter som ligner på rene modellene, som er totalt likegyldig til eget utseende, så tror ingen (verken gutter eller jenter) anser dem som spesielt truende pågrunn av sitt vakre utseendet. Såklart enkelte vil kunne vli sjalu eller føle seg truet, men at absolutt alle kvinner du møter på skal gjøre det av ditt utseendet fremstår som helt urealistisk og nærmest stormannsgalskap fra din egen side. Kan være miljøet du er i, tenker du må være relativt ung eller umoden bare for å ha disse tankene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cheshirecat skrev:

Tenker faktisk at dette handler om deg og ikke alle andre rundt deg. Kjenner mange sinnsykt pene jenter som har masse nære jentevenner. Ofte kan de (jentevennene) også være veldig vakker. Ergo; en vakker jentegjeng :)  kjenner også jenter som ligner på rene modellene, som er totalt likegyldig til eget utseende, så tror ingen (verken gutter eller jenter) anser dem som spesielt truende pågrunn av sitt vakre utseendet. Såklart enkelte vil kunne vli sjalu eller føle seg truet, men at absolutt alle kvinner du møter på skal gjøre det av ditt utseendet fremstår som helt urealistisk og nærmest stormannsgalskap fra din egen side. Kan være miljøet du er i, tenker du må være relativt ung eller umoden bare for å ha disse tankene.  

Det kan godt hende det er meg det er noe galt med. Jeg har som sagt både en kjempefin og god jentegjeng jeg holder meg til og en guttegjeng. Problemet oppstår med nye personer jeg holder på å bli kjent med, eller med venninner av mine venner igjen som jeg prøver å bli kjent med. Synes derfor det kan være vanskelig å bli kjent med nye mennesker. Det kan også ha å gjøre med at jeg er veldig stille med nye mennesker, jeg vet ikke. Jeg tror ikke selv jeg er sinnsykt pen, jeg tror jeg er helt gjennomsnitlig (slik som jeg også skrev). Skrev heller ikke at dette skjer med alle jeg møter, slik som du fremstiller det her :) Skrev at det ikke har skjedd så ofte, men nok ganger til at jeg har begynt å reagere på det. Er forresten 23, om det skal ha noe å si, og ikke umoden for alderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende det er meg det er noe galt med. Jeg har som sagt både en kjempefin og god jentegjeng jeg holder meg til og en guttegjeng. Problemet oppstår med nye personer jeg holder på å bli kjent med, eller med venninner av mine venner igjen som jeg prøver å bli kjent med. Synes derfor det kan være vanskelig å bli kjent med nye mennesker. Det kan også ha å gjøre med at jeg er veldig stille med nye mennesker, jeg vet ikke. Jeg tror ikke selv jeg er sinnsykt pen, jeg tror jeg er helt gjennomsnitlig (slik som jeg også skrev). Skrev heller ikke at dette skjer med alle jeg møter, slik som du fremstiller det her :) Skrev at det ikke har skjedd så ofte, men nok ganger til at jeg har begynt å reagere på det. Er forresten 23, om det skal ha noe å si, og ikke umoden for alderen. 

OK, jeg blir litt forvirret av det du skriver ettersom du skriver at dette skjer ofte også ikke så ofte.. Hvilken er det..? Du sier du anser deg som vanlig men får ofte høre at du er så pen, og at det nok er årsaken til at jenter ikke vil være venn med deg/avviser deg.. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er litt vanskelig å formulere, men jeg skal prøve her. 

Jeg er en ganske stille person, har få, men gode venner rundt meg, får høre jeg er pen av andre (tenker ikke nødvendigvis det selv), får gjennomsnitlig med oppmerksomhet fra gutter osv. Vil si jeg er en helt gjennomsnitlig ung dame. Men jeg føler ofte jenter kan ha en ganske nedlatende tone ovenfor meg, uten at jeg kan forklare hvorfor. Enten overser de meg, lar vær å inkludere meg når det er mange personer der, eller så får jeg gjerne den "utfrysningen" som det er veldig vanskelig å forklare, men som man merker veldig godt selv skjer. Dette har hendt flere ganger de siste 5-6 årene (ikke ofte, men nok til at jeg reagerer på det), og jeg synes det er veldig leit. Jeg kan gjerne gå med én jente, men så fort det er gutter i nærheten blir jeg overhode ikke inkludert. Derfor har det blitt til at jeg synes det er mye lettere å gå med gutter enn jenter, alt er så mye enklere da. Jeg har alltid tenkt at det kanskje er meg det er noe galt med, at jeg er for stille og sjenert, men jeg har jo gode venner og jeg får høre av mange at jeg er godt likt. Det kan jo selvfølgelig være løgn. Jeg har aldri tenkt over det med å bli truet av andre jenters tilstedeværelse, mye fordi jeg aldri har tenkt at det er noen "maktkamp" mellom jenter ovenfor andre jentevenner og gutter. Men nå har jeg tatt opp problemstillingen med flere venner, kjæresten og moren min og de kommer alle fram til det samme svaret: at jeg er veldig pen, noe som kan gjøre at andre føler seg truet. At jeg virker veldig selvsikker og reflektert (jeg er reflektert, men overhode ikke selvsikker). Er det virkelig slik det er? At noen jenter ikke ønsker å inkludere andre på grunn av slike grunner? Jeg synes det er så utrolig leit. Jeg er helt alene på en helt ny plass nå, og føler veldig på akkurat dette jeg har beskrevet ovenfor. Er det noe jeg kan gjøre for at det ikke skal være slik, eller overreagerer jeg bare? Jeg vet jo at jeg er godt likt som person, og jeg har et godt rykte på meg. Derfor synes jeg dette er så leit. 

- tenker at viss dette er noe som IKKE skjer så ofte (som du sier et sted) så er det jo ikke noe å bry seg om, og det er vel neppe slike venner du vil ha..? Det forteller isåfall mer om dem enn deg.. Men viss dette er noe du mener skjer ofte (som du OGSÅ) sier - så kanskje du går rundt å er veldig var på dette og overtolker andre sine signaler..? Tror ikke det er typisk for kvinner å avvise andre eller automatisk føle seg truet fordi noen andre er vakker.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er veldig Stille kan man oppfattes som arrogant eller avvisende, kanskje det er her det ligger. Jeg hadde det problemet da jeg var helt ung, etterhvert ble jeg mer åpen, og folk reagerte helt annerledes.

Anonymkode: b8a32...7c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke trygge på deg, handler ikke om annet enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen i en del av det du skriver. For min del handler det ikke så mye om utseendet, men om at jeg ikke smisker med andre jenter. Generelt oppfatter jeg det som at smiskingen blant jenter er enorm, og da særlig mot de som generelt er likt av mange. Jeg later aldri som at jeg er enig med noen hvis jeg ikke er det, og følger alltid mine egne veier. Har aldri brydd meg veldig mye om hva andre syns om meg, og min erfaring er at jenter føler seg truet eller usikre når de merker at du ikke trenger deres bekreftelse (for veldig mange mennesker er avhengig av mye bekreftelse fra andre). Det kan være noe i dette med at det gjør at man oppfattes som arrogant, men da syns jeg man har et temmelig snevert syn på hvilke personlighetstrekk en persons handlinger reflekterer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro det eller ei, det går an for andre mennesker å mislike personligheten din. "De er bare misunnelig" er en veldig vanlig ting familie og venner å sier når noen prøver å "trøste" deg.

Du sier du er godt likt, har mange venner men samtidig behandler enkelte jenter deg dårlig en sjelden gang? Sorry ass, slik er det for alle. Det er alltid noen som vil mislike deg som person. Det har ikke noe med utseende ditt å gjøre.

Anonymkode: bdf34...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ganske stille er du lett å overse.  Og vanskelig å inkludere, spesielt med mange tilstede.  Du må inkludere deg selv, og sørge for at du blir lagt merke til.  Hvis du savner det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...