AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #1 Skrevet 9. februar 2016 Fikk svak test etter å ha hatt noe som jeg trodde var mens i fem dager. Litt sterkere sjette dagen, og omtrent samme styrke nå sjuende dagen. Spotter litt enda. Dagen før jeg begynte å blø var testene negative. ( Bruker for øvrig wondo fra ebay, de tynne, om det har noe å si..) Forstår egentlig ikke at dette skal være mulig? Tenker evt kjemisk, men rart test ikke slo ut før blødning. Leser om exu og svake tester seint. Begynner å bli redd for dette! Bør jeg kontakte lege? Har ingen graviditetssymptomer, de ømme puppene forsvant dagene hvor jeg hadde "mensen". Litt kvalm i går og i dag, men kan hende fordi jeg er litt nervøs. El testene mine var positive 19 og 20 jan, og neg 21 januar på ettermiddag. Antar eggløsning 21 jan, og 22. januar = 1 dpo. Dvs at jeg er 19 dpo i dag, og at blødningene begynte 13 dpo. Om det hadde vært hormonell blødning etc, så burde da testene være knallsterke i dag? Ser jo for meg at dette har gtt galt på den ene eller andre måten, men håper bare ikke det er en exu...Hvor lenge er det forsvarlig å vente ifht lege? ( Om jeg kjenner godt etter stikker det litt i høyre side (eggstokkomr?), men overhode ikke vondt) Håper noen kan hjelpe/gi råd! Anonymkode: 8ffff...9ab
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #2 Skrevet 9. februar 2016 Om det er en exu, så kjenner du det. For det er VONDT! Anonymkode: af0ee...876
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #3 Skrevet 9. februar 2016 Takk for svar . Men burde jeg ikke være "føre var" sånn sett, å sjekke det før det blir smerter? Lest alt for mye om det nå, og begynner å bli ganske engstelig. skal prøve å få tak i gynekologen min..... Anonymkode: 8ffff...9ab
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Men - er det andre tegn på en exu? Har lest at svake, seine tester er det. Og blødninger. Og alt dette har jo jeg... Anonymkode: 8ffff...9ab
skruf Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Jeg ville sjekket det opp, få tatt en innvendig ultralyd for å se. Har selv hatt ex.u, og jeg hadde ikke smerter i starten, bare blødninger. Oppsøkte ikke lege pga jeg trodde det var en spontanabort i anmarsj.. Tror jeg gikk over ei uke med blødninger før det virkelig brakte løs og det small skikkelig. Endte med sprukken eggleder og jeg gikk rett i en kritisk tilstand 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Takk for svar Kan jeg få spørre hvordan blødningene dine var? Minnet det om mensen? hadde du fått positiv test i forkant av blødningene? Venter på at gynekologen min skal ringe meg opp nå. Skal be om å få ta en innvendig ul, håper de kan ta meg mot i morgen. Huff. Stas med første positiv test noensinne, men "typisk" at det skulle være i sånne omstendigheter.... Jaja. Satse på neste gang går bedre Anonymkode: 8ffff...9ab
skruf Skrevet 9. februar 2016 #7 Skrevet 9. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar Kan jeg få spørre hvordan blødningene dine var? Minnet det om mensen? hadde du fått positiv test i forkant av blødningene? Venter på at gynekologen min skal ringe meg opp nå. Skal be om å få ta en innvendig ul, håper de kan ta meg mot i morgen. Huff. Stas med første positiv test noensinne, men "typisk" at det skulle være i sånne omstendigheter.... Jaja. Satse på neste gang går bedre Anonymkode: 8ffff...9ab Hadde positiv test ja, men tror ikke den var så mye svakere enn når jeg har vært gravid. Blødningene var til å begynne med ikke like sterke som mensen. Mere som spotting de første dagene, og deretter økte det litt på sånn at jeg måtte bruke bind og ikke truseinnlegg. Men likevel ikke like kraftig som en vanlig mens hvis du skjønner (jeg blør veldig mye de tre første dagene til vanlig når jeg har mens). Etterhvert som blødningene økte på så fikk jeg også smerter, først som mensmurringer, deretter lokaliserte smerten seg ned mot den ene siden, ned mot lysken. Da selve egglederen sprakk så var det helt ubeskrivelig vondt, jeg besvimte og husker ikke mere før jeg våknet opp på operasjonsbordet. Hvis det er en ex.u du har så håper jeg egentlig at du får tatt en ultralyd idag. Hvis det er ex.u på et tidlig stadium så kan de nemlig klare å bevare egglederen hvis det er der det sitter. Det kan jo også være at det er en SA på et tidlig stadium, hvis du ikke hadde testet så ville du kanskje ikke engang ha registrert et svangerskap, men det ville sett ut som en mens som kanskje bare oppfører seg litt rart. Men greit å få det avklart så fort som mulig. En annen mulighet er jo og at du rett og slett er gravid, men at du har litt blødninger likevel, noe som er relativt vanlig hos mange. Blør du mye?
lollip0p Skrevet 9. februar 2016 #8 Skrevet 9. februar 2016 I desember ble jeg gravid, men hadde sent og svake positive tester. Testet til slutt med cb digital som var positiv, men viste 1-2 der det burde ha vist 2-3. HCG var nok bare rett over "grensa" til cb digital, for etter noen dager mistet jeg, og allerede fire-fem dager etter positiv cb digital var den negativ.
Gjest Sisti Skrevet 9. februar 2016 #9 Skrevet 9. februar 2016 Det kan være tidlig SA, en faktisk graviditet, eller en ex.u. Flott at du sjekker det opp TS, uansett hva det er kan det være lurt å finne ut av og få bekreftet/avkreftet eventuell graviditet.
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #10 Skrevet 9. februar 2016 Takk for svar dere!:) Jeg har ikke blødd så mye som vanlig, men det har vært rødt blod, og ved en anledning rant det litt. Testen jeg tok til morgen i dag var som sagt lik den i går. Og dette er teit...Men - av en eller annen grunn - "måtte" jeg ta ny test ca 3 timer senere, nå nettopp. Etter endel drikke og dobesøk mellom. Og den ble svakere enn noen av testene jeg har tatt. Så selvom det sikkert ikke er så rart mtp væskeinnhold, så føler jeg at hcg er på vei ned. Mente å ha lest at de ville vise strek uansett dobesøk/tid dersom fremdeles gravid. OG.. frem til i stad var det brun spotting, men så kom det ganske (mørke)rødt blod.Ganske mye ved tørk. Ingen vondt, ingen vanlige menssmerter. Men nå må da uansett løpet være kjørt for en "normal graviditet?". ( Teit egentlig, forstod jo at dette ikke kunne være bra med blødninger og seine positive OG svake tester. Og som sagt redd for exu. Men så blir jeg ganske skuffa også, når det blør rødt og testen er supersvak. Har vel alltid et håp likevel...:) ) Snakka med lege. Hun ville ha meg ned på blodprøver imorgen. Fikk ikke noe ul, siden det ikke er smerter. Får håpe jeg holder meg smertefri Anonymkode: 8ffff...9ab
lollip0p Skrevet 9. februar 2016 #11 Skrevet 9. februar 2016 Min tidlige spontanabort blødde jeg mye mindre enn en vanlig mens, og det varte egentlig kun en dag + et par dager med brun spotting. Ingen smerter overhodet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #12 Skrevet 9. februar 2016 Takk:) Husker du hvor lenge testene fortsatte å være positive? Hadde nesten vært fint om de slutta å være positive snart, blir litt stressa av det Anonymkode: 8ffff...9ab
lollip0p Skrevet 9. februar 2016 #13 Skrevet 9. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk:) Husker du hvor lenge testene fortsatte å være positive? Hadde nesten vært fint om de slutta å være positive snart, blir litt stressa av det Anonymkode: 8ffff...9ab Jeg testet aldri etter den siste positive testen, men den var negativ på legekontoret fire-fem dager etter jeg begynte å blø..:)
Marimba Skrevet 9. februar 2016 #14 Skrevet 9. februar 2016 (endret) Jeg hadde xu i forrige svangerskap. Oppdaget det seint i uke 10 da egglederen sprakk. Fikk beskjed av lege at ved neste svangerskap skal jeg til tidlig ul uke 6/7 for å se om det har havnet på riktig sted. Var ikke noe vits å komme før, for vanskelig å se i følge han. Jeg hadde forresten festeblødning(?) og sein positiv test i det svangerskapet, men fant jo ikke ut at det kunne være symptomer på xu før i ettertid... Endret 9. februar 2016 av Marimba
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #15 Skrevet 10. februar 2016 Huff, så leit å oppleve for deg! Håper jeg slipper det, men det var jo litt urovekkende likt det jeg opplever. Hvor seint testa du, og ble de sterkere? Mine billigtester har blitt sterkere, men er ikke sånn supersterke som jeg ser andre ha allerede 14 dpo....Og blødde du lenge?jeg har blødd siden før positiv test og blør enda ( ikke mye, men ikke lite heller. Ingen smerter da). Nå er jeg20 dpo Nå ble jeg litt redd her. Men er vel ikke annet å gjøre enn det jeg har gjort? Tatt en blodprøve hos legen i dag, og skal inn til ny på mandag. Om det er exu så kanskje de kan se det på stigning? Hvis ikke får jeg nesten kreve en ultralyd. Jeg er vel 5 uker nettopp, om jeg har forstått hvordan man regner det rett. Anonymkode: 8ffff...9ab
Marimba Skrevet 10. februar 2016 #16 Skrevet 10. februar 2016 Jeg blødde i tre dager, og det kom akkurat samtidig som jeg forventa mensen (så jeg trodde jo det var det det var), men det var nok en festeblødning. Så blødde jeg ikke igjen før i uke 10+4, og da bare spottet jeg, men tok allikevel en tur til legen. Hos legen fant de ingenting galt før jeg plutselig lå besvimt på gulvet med pulsdrop og lavt blodtrykk. Veldig glad jeg ble dårlig akkurat når jeg ble, og ikke 45 min før hvor jeg lå og sov i senga hjemme eller 15 min før når jeg kjørte bil til legekontoret. Da hadde jeg sannsynligvis ikke levd nå.
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #17 Skrevet 10. februar 2016 Huff, kjære deg, så fælt! Så godt det gikk bra! Da tror jeg jeg helt bestemt skal kreve en ultralyd ilpa neste uke ( uke 6 ). Tar ikke sjansen på at egget har satt seg fast på feil sted. Håper det går bra med deg nå! Anonymkode: 8ffff...9ab
Marimba Skrevet 10. februar 2016 #18 Skrevet 10. februar 2016 Det synes jeg du skal. Xu er så alvorlig at der er det bedre å være på den sikre siden. Ta det i verste fall privat. Forhåpentligvis er alt helt bra, litt blødninger og sånn trenger jo ikke å være unormalt :-) lykke til! Med meg går det bra nå ja, litt tungt igjen akkurat nå siden jeg skulle ha gått ut i permisjon i disse dager, og hatt termin om et par uker, men jeg har kommet med langt siden august, og prøver flittig på en ny liten tass :-)
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2016 #19 Skrevet 10. februar 2016 Da håper og tror jeg virkelig at du får en liten en i magen snart! Takk for at du delte din erfaring og masse lykke til videre! Anonymkode: 8ffff...9ab
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #20 Skrevet 4. mars 2016 Hei! Ts her. Ville oppdatere denne tråden, tenker det er viktig og kanskje kan hjelpe noen andre. var til gyn to ganger: i uke 5 så det ut som vanlig graviditet. Jeg fikk henne til å sjekke eggleder pga exu, det så bra ut. Så fikk jeg svar på blodprøver og de hadde ikke doblet seg. 1900 til 2500. Og jeg begynte å blø litt( det hadde holdt opp en liten stund noen dager før). ringte gyn og fikk time dagen etter, hun gikk ut fra SA pga lav hcgstigning. Ved sjekk konkluderte hun med det-tok innvendig ultralyd. Ba henne sjekke eggleder igjen, men så ikke noe. en uke med pågående spontanabort, lite blødninger og puppene var like ømme. Jeg ventet bare på en skikkelig blødning. Men, så fikk jeg ekstreme mage smerter. Ambulanse til legevakt, fortalte om SA. Lege oressa på mage, mente vel at jeg ikke reagerte nok, fir hun sendte meg hjem. Mente det kunne være luft(!). Den natta ble det verre, sov ikke, kasta opp... Måtte puste meg gjennom det. Samboer overtalte meg til legevakt. Samme pressing på magen, noe jeg fremdeles "tålte". Sendt til sykehus for sikkerhets skyld. Ble så vondt at jeg kobla ut, husker ikke så mye. Men 30 min etter sykehus fikk jeg operasjon, da var smertene rett før så ille at jeg ikke fikk puste. Var exu. Eggleder røyk selvsagt, og jeg hadde store indre blødninger. Det var veldig kritisk, operasjonen tok over fem timer.. Mista masse blod. så det gikk veldig ille, men kunne gått verre. Jeg burde vært lagt inn dagen før. Og jeg forstår fremdeles ikke hvorfor gyn ikke så exuen på ul en uke før ELLER kobla blødningene og svakt stigende hcg med exu.Dette unner jeg ingen, og nå en uke etterpå kjenner jeg veldig på ettervirkningene. Jeg mista egglederen min og enda verre, jeg kunne dødd. Når jeg trodde det var SA så vokste et foster i egglederen min. Fælt å tenke på av en eller annen grunn. Hvis noen av dere opplever mine symptomer, oppsøk hjelp med en gang! Ikke tolerer magesmerter i mange timer-det kan gå veldig galt! ( og- det er ikke alle som besvimer eller ikke klarer å bli klemt på magen, jeg var helt bevisst og hylte ikke.. Men det var kritisk for det) Anonymkode: 8ffff...9ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå