Melissa Gioberti Skrevet 14. oktober 2004 #1 Skrevet 14. oktober 2004 Hvorfor er det slik - at enkelte blir i dårlig humør og triste når de hører på f.eks. Radka Toneff og melankolsk jazz og annen type musikk- mens andre blir tvert i mot i godt humør av det? Jeg kan ikke begripe hvorfor de blir nedstemte. Kanskje noen vet svaret?
Suzy Skrevet 14. oktober 2004 #2 Skrevet 14. oktober 2004 Kan bare snakke for meg selv og jazz i det hele tatt får det til å vrenge seg i meg - da blir jeg ikke glad, for å si det slik. Smaken er forskjellig, enkelt og greit...
Ingeborg Skrevet 14. oktober 2004 #3 Skrevet 14. oktober 2004 Koser meg masse med jazz jeg. Det er ikke deppemusikk for meg, i hvert fall.
Aida Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Det kommer sikkert litt an på stemningen man ellers er i.
Gjest Julie i.i. Skrevet 14. oktober 2004 #5 Skrevet 14. oktober 2004 Kanskje fordi de føler at musikken "treffer" dem?
Gjest 1111 Skrevet 14. oktober 2004 #6 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg kan bli i dårligere humør enn utgangspunktet hvis jeg hører på musikk som treffer meg og minner meg på vonde hendelser/følelser. men da må utgangspunktet vært et dårlig humør også.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #7 Skrevet 14. oktober 2004 Jo jo, men dersom en er i dårlig humør fra før av og setter på svensk-toppar, kan en bli i ennå verre humør! Hører en på musikk en liker blir en gjerne i godt humør. Musikk kan faktisk endre humøret: men det er individuelt i hvilken retning, avhengig av hvem lytteren er.
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2004 #8 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg slapper av med jazz. Blir aldri deppa av musikk med mindre humøret er på bånn i utgangspunktet. Og er humøret på bånn så setter jeg ikke på musikk. Jeg setter meg i sofaen og stirrer ut av vinduet og er suuuuuurrrr! Eller jeg fyker rundt og vasker og rydder og blir fryktelig effektiv. Jeg er sjelden sur og hjemme hos meg er det stadig rot Burde tenne på alle pluggene litt oftere
lizzy x Skrevet 15. oktober 2004 #9 Skrevet 15. oktober 2004 når man hører litt triste sanger,så begynner iallefall jeg å tenke på bare triste ting...man blir vel i det humøret,da man mimrer litt på alt som har skjedd
Gjest Rio Skrevet 15. oktober 2004 #10 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg liker å bli "trist" av musikk. Ikke lei meg og suicidal, men mer melankolsk. Det er en god følelse. Musikk er noe jeg føler, ikke hører på. Men det er klart andre blir kanskje ikke "trist" når jeg blir det. Det har jeg erfart mange ganger. Jeg kan bli melkankolsk av en låt samtidig som den gjør meg gira på en måte. Jeg og musikk er et merkelig par, men vi er klart meant to be
Gjest Virvar Skrevet 15. oktober 2004 #11 Skrevet 15. oktober 2004 Jazz har jeg egentlig ikke så god greie på, men Leonard Cohen, HAN kan man bli deppa av, skikkelig deppemusikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå