Tuddelidu Skrevet 18. oktober 2004 #21 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg har vært på mange veikroer, både i mer og mindre grisgrendte strøk, og, selv om menyene ikke er de mest varierte, så er det helt fin mat. Hva i all verden er så ekkelt med trailersjåfører?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2004 #22 Del Skrevet 18. oktober 2004 De beste veikroene er de med et tonn trailersjåfører. Så mye som de kjører og spiser på slike steder så vet de hvor maten er god. Sant nok, og som regel er det også slik at jo finere lokalene er, jo dyrere og kjedeligere er maten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2004 #23 Del Skrevet 18. oktober 2004 Bare fordi jeg ikke liker å sove i senger hvor ekle svette trailersjåfører har sovet' date='[/quote'] Jeg synes det er fisefint å tenke på hvem som sov i senga sist, når man leier rom. Jeg regner med at de vasker og bytter sengetøy mellom hver gjest, og skal man begynne å tenke på hvem som i verste fall sov i senga sist kan man likegreit utelukke alle hoteller med en gang. Dessuten sover de fleste trailersjåfører i traileren sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 18. oktober 2004 #24 Del Skrevet 18. oktober 2004 Det er nettopp det jeg mener jeg også!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 19. oktober 2004 #25 Del Skrevet 19. oktober 2004 En annen ting er jo det at i de fleste andre land så fins det knapt nok folk på så avsides steder som mange av de norske motellene ligger på.. Blir dumt å sammenligne et norsk motell der kanskje 1000 mennesker kjører forbi i uka, med et i USA der en million kjører forbi.. Mye enklere å holde høy standard dersom man har mange kunder = bra inntekt. USA har en lavere folketetthet en Norge.... Og lengre avstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 19. oktober 2004 #26 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dersom dere er ute etter store kjøpesentre og kjedehoteller med fløyelstepper og fancy restauranter og marmor, hvorfor i ALLE dager reiser dere rundt i grisgrente strøk i norge da??? :klø: TROR dere virkelig at de fleste av de som reiser på rundreise i norges distrikter blandt fjell, fjorder og sauer er ute etter fancy butikker og digre masse-produserte luksushoteller??? jeg synes det er kjempekoselig med små hytter med gress på taket, og jeg er helt sikker på at dersom jeg skulle tenkt etter, så hadde jeg blitt like ille berørt av å tenke på hvem som hadde ligget i hotellsengen før meg, på disse fancy, store by-hotellene!! hytter og leiligheter har jeg ligget på i både sverige og danmark, når jeg har reist i mer "grisgrente" strøk der, og det er da ingen forskjell på dem? og veikroer er koselig synes jeg, om det ikke er sommer og man kan ta med niste og varm drikke og sitte på en rasteplass å innta medbragt mat og varm kakao mens man nyter utsikten over vakre fjorder og fjell. dessuten så GÅR det faktisk an å PLANLEGGE litt før man reiser på tur, selv i grisgrente distriktsnorge finnes det luksusperler, men er det DET man er ute etter, så lønner det seg å gå igjennom reiseruta før man drar, for å finne ut hvordan man skal kjøre!!! Det ER mulig! reiser man på lykke og fromme, uansett hvor i verden man er, så må man også regne med å ta til takke med mindre luksus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstermagnet Skrevet 19. oktober 2004 #27 Del Skrevet 19. oktober 2004 Det hele dreier seg om tilbud/etterspørsel. Som Anine sier; Dersom folk ønsket høyere standard (les priser) så ville vi hatt det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 19. oktober 2004 #28 Del Skrevet 19. oktober 2004 Trodde det var lov å generalisere i dette forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 19. oktober 2004 #29 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg synes jo fortsatt det er for ille å forlange 600,- for noe som ser verre ut enn i den verste ghetto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 19. oktober 2004 #30 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg synes jo fortsatt det er for ille å forlange 600' date='- for noe som ser verre ut enn i den verste ghetto.[/quote'] Tror ikke du har vært i så mange ghettoer akkurat... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva i.i. Skrevet 19. oktober 2004 #31 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dersom dere er ute etter store kjøpesentre og kjedehoteller med fløyelstepper og fancy restauranter og marmor, hvorfor i ALLE dager reiser dere rundt i grisgrente strøk i norge da??? :klø: TROR dere virkelig at de fleste av de som reiser på rundreise i norges distrikter blandt fjell, fjorder og sauer er ute etter fancy butikker og digre masse-produserte luksushoteller??? jeg synes det er kjempekoselig med små hytter med gress på taket, og jeg er helt sikker på at dersom jeg skulle tenkt etter, så hadde jeg blitt like ille berørt av å tenke på hvem som hadde ligget i hotellsengen før meg, på disse fancy, store by-hotellene!! hytter og leiligheter har jeg ligget på i både sverige og danmark, når jeg har reist i mer "grisgrente" strøk der, og det er da ingen forskjell på dem? og veikroer er koselig synes jeg, om det ikke er sommer og man kan ta med niste og varm drikke og sitte på en rasteplass å innta medbragt mat og varm kakao mens man nyter utsikten over vakre fjorder og fjell. dessuten så GÅR det faktisk an å PLANLEGGE litt før man reiser på tur, selv i grisgrente distriktsnorge finnes det luksusperler, men er det DET man er ute etter, så lønner det seg å gå igjennom reiseruta før man drar, for å finne ut hvordan man skal kjøre!!! Det ER mulig! reiser man på lykke og fromme, uansett hvor i verden man er, så må man også regne med å ta til takke med mindre luksus. Bøyer meg i støvet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 19. oktober 2004 Forfatter #32 Del Skrevet 19. oktober 2004 Hva vet vel du om det? Lær deg en ting: et menneske er ikke alltid som det ser ut som eller gir inntrykk av. Jeg synes fortsatt det er greit å kunne forvente noe annet en møkk og elendighet til en alt for høy pris i forhold til standard. La oss si at man skal til et bitte, lite sted i Norge, hvor det er mange mil mellom hvert hus omtrent...da er det ikke mange valg man kan ta annet enn å velge stedets motell/gjestekro. De få jeg har blitt tvunget til å overnatte på har hatt helt elendig og møkkete fæl standard. Er ikke ute etter annet enn et rent og enkelt rom, jeg! Og at den ferske maten inntas i rene omgivelser... Og det vil jeg klage på! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 20. oktober 2004 #33 Del Skrevet 20. oktober 2004 Gidder ikke si mer her enn at jeg er enig med aline... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flo* Skrevet 29. oktober 2004 #34 Del Skrevet 29. oktober 2004 Danmark er et betydelig mindre land enn Norge' date= der bor det mange folk overalt, ikke rart kvaliteten er bedre. Sverige likeså, mindre land mange flere folk. Ikke spesielt sammenlignbart det heller. Når ble Sverige et mindre land enn Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. november 2004 #35 Del Skrevet 1. november 2004 for en teit debatt... JEG synes det bør være en selvfølge at det i hvert fall er reint på rommene når man betaler såpass. Og at innredninga bør være av en slik standard at de som driver motellet GREIER å holde det reint med de ressursene de har. Her hvor jeg bor er forresten den eneste overnattingsmuligheten for fremmede et motell. Og da det aldri er fremmede her benyttes motellet først og fremst til husing av sosialklienter og utleie av hybler. Tror en evt gjest ville følt seg ganske ubekvem her. Jeg tror ellers ikke det er noen gullgruve å drive motell i Norge, derfor må man regne med at gardiner osv er utdaterte og falmende og at ikke alt er nytt og/eller nypolert. Det samme har jeg da opplevd på "ordentlige" og dyre hoteller her i landet. Og hva er galt med hytter med gress på? Er de også skitne og ustelte? Eller assosierer du det så sterkt med grilldresser at du våkner kaldsvettende...? Mine hytteerfaringer er positive - rene hytter, god plass og bra beliggenhet. Greit nok at jeg kunne tenkt meg Las Vegas-interiør, men herregud... Jeg har ikke vært i USA, men det er ingen tvil om at de har en annen motellkultur enn oss. Rettere sagt; de HAR en kultur på det. Det er noe med trafikkerte veier, store avstander som gjør at man MÅ overnatte langs veien og mange har bilen som levevei. Og så er de vel ikke så bundet av norske tradisjoner som at alt skal være nøkternt, rosemalt og/eller fargeløst og helst ikke ha alkoholservering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå