Melissa Gioberti Skrevet 14. oktober 2004 #1 Del Skrevet 14. oktober 2004 Etter å ha kjørt bil langs norske veier i noen dager, langt inn i fjell og daler, er jeg forskrekket og får frysninger over tilstanden: det er ekkelt på norske veikroer og motell! Motell, feks., koster 600,- pr.døgn og hva får man? Jo, man får: møkkete gulvtepper med skitne skofotspor-avtrykk, iskalde rom, en essens av røyk i veggene, ekle trevegger av skitne planker, gardiner som forfaller nedover i sømmene og henger halvt på grep, ekle senger som man bare i sin skitneste fantasi kan forestille seg hva slags snus-og treskoe-folk som har ...uægh, vært der og ekle primitive bad. Frokost? Skikkelig dårlig og harry: oppstilte oster og høvler i et møkkete og harry, nedslitt lokale. :evil: :evil: :evil: Æsj. Aldri mer! Hvorfor må vi ha det så forferdelig langs veiene? Det er skikkelig trist å se tilstanden av dårlige smale veier og i tillegg ingen butikker eller shoppingsentre...norske distrikter er tragisk. Bare sauer, jo. Hva synes dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 14. oktober 2004 #2 Del Skrevet 14. oktober 2004 Ville aldri funnet på å ta inn på motell i norge langs veien, eller spise på disse kroene, nettopp fordi det er sånn jeg føler det ville vært. Æsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 14. oktober 2004 #3 Del Skrevet 14. oktober 2004 Ja nemlig, men jeg hadde jo ikke noe valg. I fjell og dalom-strøkene så er det jo bare det som møter en...hytter med gress på taket, veikroer og ÆHhhh....!! Skrekk og gru!! møkkete, fæl standard! Det finnes jo ingen alternativer dersom man skal til små steder i distriktene. Neste gang jeg må ut på oppdrag, og det ikke er et kjede-hotell i mils omkrets, vurderer jeg å sove i bilen og ha med medbragte måltider i kjølebag! Er det slik i alle land, mon tro, eller bare i distrikts-Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 14. oktober 2004 #4 Del Skrevet 14. oktober 2004 Motellene i USA er ihvertfall ikke noe bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aida Skrevet 14. oktober 2004 #5 Del Skrevet 14. oktober 2004 Nå har jeg ikke overnatta på spesielt mange motell i Norge, så det skal jeg la være å uttale meg om. Men veikroene? Jeg synes dere høres ut som noen pertentlige jåler. Sorry, det blir sikkert oppfattet som usaklig, men å bli så indignert over å måtte ha litt annen standard for noen dager ... Jaja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 14. oktober 2004 #6 Del Skrevet 14. oktober 2004 Pratet nå om motellene jeg da...ja, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aida Skrevet 14. oktober 2004 #7 Del Skrevet 14. oktober 2004 Du pratet om begge deler, så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agathe Skrevet 14. oktober 2004 #8 Del Skrevet 14. oktober 2004 Men veikroene? Jeg synes dere høres ut som noen pertentlige jåler. Sorry, det blir sikkert oppfattet som usaklig, men å bli så indignert over å måtte ha litt annen standard for noen dager ... Nøyaktig slik er det middeladrende amerikanere klager når de er i Norge. Boat? This isn't a boat! In America we have boats! For ikke å snakke om at de har mye finere fjorder hjemme i amerika, og at alt er så lite og skittent her i landet. Selv har jeg null problemer med å leve med litt lavere standard til tider. Og veikroer har somregel gode hamburgere, selv om det sitter trailersjåfører der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 14. oktober 2004 #9 Del Skrevet 14. oktober 2004 lite erfaring med norske moteller, men veikroene... er det NOEN som har noe godt å si om dem? nåja. jeg har hørt at hotellene i afrika er verre... (og da mener jeg ikke sheraton addis abeba selv om en venn fikk århundrets matforgiftning der.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. oktober 2004 #10 Del Skrevet 14. oktober 2004 selv om det sitter trailersjåfører der De beste veikroene er de med et tonn trailersjåfører. Så mye som de kjører og spiser på slike steder så vet de hvor maten er god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maetzii Skrevet 14. oktober 2004 #11 Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har sovet på mange norske moteller på vest- og sørlandet, aldri opplevd noe så dårlig som det dere beskriver :o Selv om det jo sjelden er PERFEKT der, så har jeg sovet på MYE dårligere hoteller i England.. En annen ting er jo det at i de fleste andre land så fins det knapt nok folk på så avsides steder som mange av de norske motellene ligger på.. Blir dumt å sammenligne et norsk motell der kanskje 1000 mennesker kjører forbi i uka, med et i USA der en million kjører forbi.. Mye enklere å holde høy standard dersom man har mange kunder = bra inntekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BEDUINEN Skrevet 14. oktober 2004 #12 Del Skrevet 14. oktober 2004 KG er et merkelig tilholdsted for snåle debattanter. Temaet er norske veikroers elendige standard. Hvorfor i sv.. må noen trekke inn at det er verre i USAS og England? Hva med å sammenlikne med standarden i Sverige og Danmark, hvor tilbudet og kvaliteten er milesis fra det som tilbys her i Norge. Matforgiftning i Uganda er vel en tanke på siden av tema, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. oktober 2004 #13 Del Skrevet 15. oktober 2004 Danmark er et betydelig mindre land enn Norge, der bor det mange folk overalt, ikke rart kvaliteten er bedre. Sverige likeså, mindre land, mange flere folk. Ikke spesielt sammenlignbart det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wynja i.i Skrevet 15. oktober 2004 #14 Del Skrevet 15. oktober 2004 Matforgiftning i Uganda er vel en tanke på siden av tema, eller? Addis Abeba er hovedstaden i Etiopia... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 15. oktober 2004 #15 Del Skrevet 15. oktober 2004 Hvorfor jeg sammenlignet med USA og ikke sverige og danmark er fordi jeg aldri har vært i sverige eller danmark på motell men har vært det i USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 15. oktober 2004 #16 Del Skrevet 15. oktober 2004 Men veikroene? Jeg synes dere høres ut som noen pertentlige jåler. Sorry, det blir sikkert oppfattet som usaklig, men å bli så indignert over å måtte ha litt annen standard for noen dager ... Jaja. Enig med deg, det må da være måte på hvor fisefin man skal være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 15. oktober 2004 #17 Del Skrevet 15. oktober 2004 Bare fordi jeg ikke liker å sove i senger hvor ekle svette trailersjåfører har sovet, hvor det lukter gammal sigg, og teppene er fulle av flekker, trenger dere vell ikke å himle med øynene! Jeg liker det bare rent, og att det lukter friskt, både hjemme og borte! Hva dere er vant til vet ikke jeg, men kan jo bare begynne å lure hvis dere syns jeg er så fisefin fordi jeg foretrekker rene steder som lukter rent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuddelidu Skrevet 15. oktober 2004 #18 Del Skrevet 15. oktober 2004 Jeg begynner iallefall å lure å hvor mange moteller/veikroer dere har vært på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 18. oktober 2004 #19 Del Skrevet 18. oktober 2004 Nå har ikke jeg ligget på så mange moteller, men de norske veikroene jeg har vært på syns jeg har god mat. Om litt smådyrt, så har jeg aldri opplevd at det er skittent og ekkelt der! Hadde jeg kommet ett sted det virkelig var ille, hadde jeg heller kjørt videre til neste sted, eller foretrukket bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 18. oktober 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 18. oktober 2004 Nå har ikke jeg ligget på så mange moteller, men de norske veikroene jeg har vært på syns jeg har god mat. Om litt smådyrt, så har jeg aldri opplevd at det er skittent og ekkelt der! Hadde jeg kommet ett sted det virkelig var ille, hadde jeg heller kjørt videre til neste sted, eller foretrukket bilen! Ja, men husk at i grisgrendte strøk så er det annerledes enn andre steder. Man kan ikke bare kjøre til et annet sted. Man aner ikke hvor mange timer landeveien fører ad og antakelig er det bare likesinnende moteller videre! I bilen er det for kaldt om vinteren. Grøss og gru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå