Gå til innhold

Date venninnas ex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom en god venninne av deg var sammen med en kompis av meg for omkring 3 måneder siden, men forholdet varte kun 1,5 måneder. Kompisen slo opp med venninna, men hun hadde fremdeles noe følelser for han og uttrykte det når hun var full, ellers benektet hun det helt. Nå er denne kompisen keen på meg og jeg begynner å bli litt keen på han, så er det dumt å la noe skje?
Kan ikke ta det opp med venninna mi fordi hun vil benekte det og bli sur. Jeg er også lite fan av brocodes og andre "sosiale normer" når det gjelder venners ex-er. 

Anonymkode: 7c5ca...2ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, Evilposelos skrev:

Du mister henne nok, men bryr du deg ikke om det, kjør på.

Vil ikke miste henne, men dersom hun nekter på at hun fremdeles har følelser for han har hun fremdeles rett til å bli sur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du bør holde deg unna og innerst inne vet du nok dette veldig godt selv. Hadde jeg noen av mine venner gjort noe sånn mot en av sine venner, så hadde jeg nok ikke vært særlig imponert.. La det i alle fall gå litt tid! Bare det at du ikke føler du kan snakke med denne veninna om det, viser jo at dette blir helt feil. Mine lamper blinker i alle fall, men du er kanskje ei sånn som liker å lage trøbbel og drama :P

Anonymkode: e1b1e...90d

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du vil miste henne, så gjør du det ikke. 

Anonymkode: 80752...a50

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke miste henne, men dersom hun nekter på at hun fremdeles har følelser for han har hun fremdeles rett til å bli sur? 

Nei, men hun blir nok ikke sur heller. Men du kan nok regne med at hun får bakoversveis og tar kraftig avstand fordi det ikke føles riktig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rett til å bli sur? Rart det skal gå på det. Tenk heller på at du kanskje vil såre denne venninnen. Kanksje denne personen er et sårt tema for henne, kanskje hun er flau over at hun ikke er over han siden det var så kort osv, det kan være mange grunner til at hun benekter det. Men jeg syns at, uansett hva du velger, så kan du i det minste fortelle henne/prate med henne.

Anonymkode: 8d7d7...0de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rett til å bli sur? Rart det skal gå på det. Tenk heller på at du kanskje vil såre denne venninnen. Kanksje denne personen er et sårt tema for henne, kanskje hun er flau over at hun ikke er over han siden det var så kort osv, det kan være mange grunner til at hun benekter det. Men jeg syns at, uansett hva du velger, så kan du i det minste fortelle henne/prate med henne.

Anonymkode: 8d7d7...0de

Hun og eksen er fremdeles gode venner så hun er nok ikke flau over han. Hun dater også en annen fyr for øyeblikket. 
Denne kompisen min flytter for å studere i juli, så årevis kan jeg nok heller ikke vente selv om det hadde vært ideellt. 

Det er første gang jeg har blitt ordentlig interessert i en fyr, og han er interessert i meg også. Vi er gode venner, har felles interesser, sterkt kjemi og like verdier. Vil virkelig ikke ødelegge vennskapet med venninnen min, men han flytter vekk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne. :)

Her er min ex samboer med ei venninne. Mens hennes ex igjen er gift med ei anna venninge. Fungerer fint. Alle har fått den partneren de passer best til. :)

Anonymkode: 419b1...ea4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var sammen med henne for 3 MÅNEDER siden, dvs det er NETTOPP! 

Og nå er han interessert i deg...

Hold deg unna!

Anonymkode: d8412...c6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe av greia her er jo at du vet bedre mtp. innrømmelsene i fylla, derfor kan du ikke fraskrive deg ansvaret fordi hun ikke har følelser, dersom du ønsker å være en god venn.

Du kan selvfølgelig kjøre på - men som flere sier over her, du kan miste venninnen din på veien, og om det er verdt det (selv om det eventuelt ikke blir deg og ham), er jo en avgjørelse bare du kan ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må velge. Så nært ett brudd er det svært tvilsomt at du får begge.

Anonymkode: c523f...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er viktigst, en mann som er interessert i eksen sin venninne kun tre måneder etter et brudd eller venninnen din? I tillegg var det han som slo opp. Skjønner ikke at du i det hele tatt tenker tanken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til at du ikke liker brocode i denne situasjonen er fordi du innerst inne vet du gjør noe feil. Snu situasjonen og tenk hvordan du hadde følt det om en god venninne av deg begynte å styre med en gutt du nettopp hadde vært sammen med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Du vet selv hvem du har følelser for og du skal ikke nekte for følelsene for en fyr kun på grunn av venninna de. Ditt liv. Blir hun sur for at du er forelska og har lyst å se om det går så er hun ikke noe å samle på likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier fuck normer og de fleste svarene her, og kjør på! ;) Han er fritt territorie.

Anonymkode: 56329...a10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke vært greit, jeg hadde blitt skikkelig sur og såret om en venninne hadde gjort det mot meg. 

Hun har jo innrømmet at hun har følelser for han, og det er bare 3 mnder siden det ble slutt. 

Du kan i det minste vente til hun er over han. Er utrolig egoistisk å begynne å holde på med eksen til venninna di som dumpet henne for 3 mnder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har jo faktisk latt det gå så langt at du har fått følelser for han allerede? Synes det signaliserer at du ikke bryr deg om venninnen din i det hele tatt, bare deg selv. Lykke til! 

Anonymkode: 9e001...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...