Gå til innhold

Polar M400

Anbefalte innlegg

Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Noen som har denne pulsklokka? Erfaringer?

Hvilket ekstrautstyr er nødvendig? Pulssensor, løpesensor - trenger man det?

Bruksområde er løping (ute og inne), styrketrening og hverdagsaktivitet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har denne og er veldig fornøyd. Jeg har kun pulsbelte som tillegg, og det er et absolutt must om man ønsker å få utbytte av klokka. Den funker naturlig nok best til løping (både ute og inne) eller annen kondisjonstrening, men jeg bruker den også til styrketrening. Når det gjelder styrketrening måler den fremdeles ut fra puls, så om du trener styrke med lav puls får man generelt tilbakemelding om at treningsøkten kun har vært "overkommelig" (selv om man har trent tungt). Jeg bruker den ikke så veldig mye til hverdagsaktivitet (kun hvis jeg går tur), for syns den er litt for stor til å bruke hele tiden. Men den skal fungere som et aktivitetsbånd om man bruker den mer enn ti timer daglig, og om man sover med klokka kan man sjekke hvordan søvnen har vært.

Det jeg er mest fornøyd med er at det er mulig å ha en egendefinert mulisportøkt. Altså dersom man både løper, trener styrke og fleksibilitet/tøying i samme økt, kan man på klokka registrere de ulike treningsformene i samme økt. Da kan man i ettertid få tilbakemelding på økten i sin helhet, samt de ulike delene av økten.

PolarFlow er også kanskje morsomt å bruke (man får bruker når man kjøper klokka), der kan man bl.a se om man har hatt fremgang i løpinga.

Alt i alt anbefales klokka :)

Anonymkode: eeb23...cd8

Skrevet (endret)

Bruker den hele tiden med unntak av når jeg sover og jeg hater generelt å ha klokker på armen. Har bare gode erfaringer med unntak av at den ikke registrerer puls under svømming og at den må lades litt for ofte for de av oss som liker å løpe over 4 timer i strekk.

Den er muligens ikke "god nok" for en proffsyklist. Perfekt for alt annet :) 

Endret av Personenmeg
Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Takker! Hvor ofte må den lades sånn ca?

Skrevet

Funker ikke pulsbeltet i vann?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...