Gå til innhold

Valentine's = Kvinnenes dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som er lei av at alt som har med kjærlighet å gjøre skal foregå på kvinnens premisser? Kjærlighet handler jo om et bånd mellom TO personer, ikke om enveiskjøring. 

Anonymkode: 11173...32c

• Liker 3
Skrevet

Nei jeg som har rart meg av valentine feiringen her. Mannen min har bursdag dagen før så slår det litt sammen. I år er det jo på morsdagen så sa tar vi morsdag helgen etter. Når det er sakt synes jeg jo ikke det er noe feil med å varte opp dama si da? Mange menn synes jo ikke romantikk er så stas som jentene synes, så hvorfor skulle det ikke verre litt enveiskjørt?

Anonymkode: 2e96b...bdd

• Liker 1
Skrevet

Tror du har møtt feil kvinner. Jeg er kvinne, får ikke vært sammen med kjæresten min på valentines dagen. han får en liten gave av meg, og et hjemmelaget kort. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke får noe av han. Da han er litt imot sånne dager, jeg vil bare vise at jeg bryr meg om han. Og for meg er det en selvfølge at vi begge gir og får i forholdet. Et forhold fungerer jo ikke, hvis det er enveiskjørt.

Anonymkode: fdbb1...a1c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sakt synes jeg jo ikke det er noe feil med å varte opp dama si da? Mange menn synes jo ikke romantikk er så stas som jentene synes, så hvorfor skulle det ikke verre litt enveiskjørt?

jeg likte å varte opp x'n min. blomster, når hun stod opp om morraen var det en ring av telys på gulvet formet som et hjerte.(jeg satt min alarm 10 min før hennes), massasjer etc.
synes det var kjedelig at hun aldri returnerte disse "tjenestene".

Skrevet

Jeg synes det er koselig å gjøre stas på kjæresten min - i hverdagen. Synes ikke noe om at det skal være påtvunget denne ene dagen i året. Vi feirer ikke slike tulledager, men tar godt vare på hverandre ellers. 

• Liker 2
Skrevet

Hos oss har vi en ordning hvor jeg sender blomster til henne på jobben mot at hun lar meg få slippe maset hennes den dagen. Ganske digg å ha en dag jeg kan slappe av på og vet at jeg ikke vil bli forstyrret.

Anonymkode: 7f6cf...642

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, herremann skrev:

jeg likte å varte opp x'n min. blomster, når hun stod opp om morraen var det en ring av telys på gulvet formet som et hjerte.(jeg satt min alarm 10 min før hennes), massasjer etc.
synes det var kjedelig at hun aldri returnerte disse "tjenestene".

Noen menn jeg.kjenner føler seg litt kastrert om dama skulle gjort No søte klissete romantiske ting for dem, så tror mange jenter bruker øl og bj for å belønne typen... 

Skrevet

I japan gir jenter sjokolade til gutter på valentines day.

Anonymkode: 1f0ad...c33

• Liker 1
Skrevet

Tradisjonelt sett har vel fokuset vært mye på kvinner på Valentine's Day, og det er vel derfor man har fått Steak and BJ Day.

Skrevet

Jeg skal overraske med biff og bakt potet til middag. Han kjøper kanskje blomster eller lager et kort. Tipper vi ser noen episoder X-Files og spiller supermario. Vi har så dårlig råd for tiden at biff og blomster er kjempeluksus! 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er kvinne og jeg feirer ikke valentines. I fjor hadde jeg kjæreste, men vi gjorde absolutt ikkenoe ut av den dagen. Det finnes masse andre mye bedre dager å feire hverandre på der kjøpepresset ikke er tilstede :)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss har vi en ordning hvor jeg sender blomster til henne på jobben mot at hun lar meg få slippe maset hennes den dagen. Ganske digg å ha en dag jeg kan slappe av på og vet at jeg ikke vil bli forstyrret.

Og du er sammen med henne fordi...?

Valentines er hva man gjør det til selv. Noen gjør noe ut av det, andre ikke. Av det jeg har lest om Valentines her inne, så virker det som om damene er flinkere til å ordne noe hyggelig til kjæresten denne dagen, så jeg skjønner ikke helt hva mannfolka klager over ;)

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva handler maset hennes om?

Vi har aldri feiret Valentine så her får ingen av oss noe som helst.

Anonymkode: 0df3c...f9f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flere enn meg som er lei av at alt som har med kjærlighet å gjøre skal foregå på kvinnens premisser? Kjærlighet handler jo om et bånd mellom TO personer, ikke om enveiskjøring. 

Er Valentinesdag bare for kvinner nå altså? Og jeg som hadde tenkt å sende både kort og noe mer til min kjære....

Anonymkode: 1e47e...8ac

• Liker 2
Skrevet

Når menn klager over at det er viet en dag til å vise hverandre ekstra oppmerksomhet i et forhold, er han ikke lenger mann i mine øyne. Slutt med denne sutringen, gutter. Det kler dere bare ikke. Ikke gidder dere å holde opp døren, ikke skal dere betale eller varte opp kvinner på noen som helst måte. Ikke krever jeg at det blir gjort, men det er en holdning blant bitre gutter nå som gjør dere så utrolig lite attraktive i mine øyne. Ta dere sammen.

Jeg feirer ikke engang Valentines, men hvis dere ikke engang orker å tilby dere å være gentlemenn en gang i året, så ikke kall dere mannfolk. De har baller nok til å gi av seg selv en gang i blant.

• Liker 8
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre kvinnen varter opp seg selv så er ikke Valentines en dag der kjærligheten er en enveiskjøring. 

Hvis du ønsker mer av dagen så får du kommunisere og be om mer, og/eller ta initiativ til en aktivitet som du har like mye glede av. 

Mitt inntrykk er at det er de samme mennene som klager på valentines som selv legger opp til at dagen skal foregå på kvinnens premisser.

Anonymkode: e3945...9fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kvinne, og bryr meg ikke noe om denne dagen. Jeg syns den er tåpelig og klisjéaktig. Vi har aldri gjort noe spesielt på denne dagen og kommer nok ikke til å gjøre det i år heller.

Anonymkode: 2da22...26c

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Valentines dag er handelsstanden sin dag. Alt for å tjene penger. Kjærlighet har fint lite med dette å gjøre. 

Skrevet

Så skal det nevnes at i en viss kategori blant jenter (ja, jenter. Ikke kvinner) så hører man kravlister til Valentine's day gaver.

Høyt og tydelig meddeles disse kravene til den stakkars ganske unge mann som blir pålagt å skulle stå til ansvar for innkjøp av det som befinner seg på hennes kravliste.

Jeg tror det for de aller fleste går over etterhvert, men holder det ikke for aldeles usannsynlig at enkelte vil fortsette praksisen. 

Skrevet
13 timer siden, Cashbah skrev:

Når menn klager over at det er viet en dag til å vise hverandre ekstra oppmerksomhet i et forhold, er han ikke lenger mann i mine øyne. Slutt med denne sutringen, gutter. Det kler dere bare ikke. Ikke gidder dere å holde opp døren, ikke skal dere betale eller varte opp kvinner på noen som helst måte. Ikke krever jeg at det blir gjort, men det er en holdning blant bitre gutter nå som gjør dere så utrolig lite attraktive i mine øyne. Ta dere sammen.

Jeg feirer ikke engang Valentines, men hvis dere ikke engang orker å tilby dere å være gentlemenn en gang i året, så ikke kall dere mannfolk. De har baller nok til å gi av seg selv en gang i blant.

Litt enig, men man velger jo også hvem man vil være sammen med så jenta har vel ansvar hun også? Og om jenta synes det er greit så er det jo litt spesielt at mannen skal ta seg sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...