AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #1 Skrevet 8. februar 2016 Jeg har en fetter som jeg har sett sjelden (flere år siden sist) fordi vi har bodd på hver sin kant av landet og ikke hatt så nære familieforhold. Så jeg kjenner han ikke så veldig godt. Men jeg synes han er veldig tiltrekkende, og tror han nå er singel. Men er det en sosial regel at man ikke kan vise romantisk interesse for søskenbarn? Anonymkode: 71320...802
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 Må legge til at ingen av oss er i fasen hvor vi skal ha flere barn, da vi er i 30-årene. Anonymkode: 71320...802
Insanomanical Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 Jeg vet om søsken som har vært sammen, kan ikke tenke meg at fetter og kusine er så mye værre.
Gjest Mythic Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 Nei, det er fullt lovlig å gifte seg med søskenbarn (selv om det vel er en lovendring på gang, tror jeg), så det er ingenting som står i veien for deg og fetteren din, sånn sett. At noen vil være i et forhold med sitt eget søskenbarn, skjønner ikke jeg, men det er ikke alt man skal forstå her i verden. Jeg vet om to ektepar som er søskenbarn. og i den ene familien har noen av barna misdannelser. I den andre familien fikk de (heldigvis) ikke barn. Nå tenker du kanskje ikke så langt som giftemål og barn, men du må nok regne med noen reaksjoner fra familien. Dere har tross alt samme besteforeldre.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Jeg vet at det er lovlig, men det er andres reaksjoner jeg er redd for. Men i dette tilfellet har vi ikke vokst opp sammen, og jeg kjenner han mindre enn mine kolleger. Det er ikke så mange menn jeg liker, så det er derfor jeg funderte litt på dette. Anonymkode: 71320...802
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #7 Skrevet 8. februar 2016 Jeg var sammen med fetteren til stesøsteren min i noen år, vi fikk mye pes for det enda vi ikke var i slekt. Er redd dere evt. ville fått en del reaksjoner som kunne gitt forholdet noen utfordringer. Mange har nesten søskenforhold til sine søskenebarn og vil dermed synes det hele blir litt sært. Men, i teorien så er det jo ikke forbudt. Anonymkode: d1363...fae
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #8 Skrevet 8. februar 2016 Siden det er så få som svarer i tråden, så var det kanskje ikke så veldig tabu likevel? Anonymkode: 71320...802
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #10 Skrevet 8. februar 2016 Når det er så mange mennesker i denne verden, mener jeg folk bør kunne finne noen de ikke er i så nær slekt med. Anonymkode: 906cc...2cc 2
Ananas. Skrevet 8. februar 2016 #11 Skrevet 8. februar 2016 Om det er andres reaksjon du er ute etter, så er vel egne meninger helt innafor her. Jeg synes det blir for nært, hadde aldri kunnet tenker meg å gjøre noe lignende, og hadde tenkt mitt om noen som hadde valgt å gjøre det, men det hadde sikkert gått over etter noen år.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #12 Skrevet 8. februar 2016 Æsj. Jeg ville sett på et slikt forhold som incest. (Noe det faktisk er, og ikke bare noe jeg føler). Bare tanken på å skulle dele seng med min egen fetter, får meg til til å grøsse langt inn i benmargen. Og det hadde ikke spilt noen rolle om vi ikke hadde vokst opp sammen. Anonymkode: d9b08...b28 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #13 Skrevet 8. februar 2016 Juridisk er det lovlig, men hadde nok styrt unna likvel! Anonymkode: 66740...bef 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #14 Skrevet 8. februar 2016 Ser ikke problemet i det hele tatt. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj. Jeg ville sett på et slikt forhold som incest. (Noe det faktisk er, og ikke bare noe jeg føler). Bare tanken på å skulle dele seng med min egen fetter, får meg til til å grøsse langt inn i benmargen. Og det hadde ikke spilt noen rolle om vi ikke hadde vokst opp sammen. Anonymkode: d9b08...b28 Et forhold mellom fetter og kusine er ikke incest, da hadde det ikke vært lovlig. Anonymkode: 750e8...af0
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #15 Skrevet 8. februar 2016 Jeg mener at det burde vært forbudt. Anonymkode: 54c19...4e4
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #16 Skrevet 8. februar 2016 Ja vel, da vet jeg at folk er dømmende angående dette. Så da er det ikke noe mer å tenke på egentlig. For jeg gidder ikke å møte slike holdninger. Selv ville jeg aldri brydd meg om noen andre hadde et forhold til sitt søskenbarn. Anonymkode: 71320...802
Alice123 Skrevet 8. februar 2016 #17 Skrevet 8. februar 2016 Jeg har vokst opp med mine søskenbarn og vi har også mye kontakt i voksen alder. For meg hadde det vært som å bli sammen med en bror.
marleneK92 Skrevet 8. februar 2016 #18 Skrevet 8. februar 2016 For min del hadde jeg ikke gjort det, men for din del så er det opp til deg hva du ønsker, men om du tenker seriøst på det burte du kanskje snakke med fetteren din om det først? se hvordan hans reaksjon er. Høres kanskje litt dumt ut da man ikke får den naturlige flørtinga å spenningen men det er så delte meninger på det området der. Du må også legge til rekke for hva du tåler av andres meninger, og tanker rundt dette. Fordi om du vet at du klarer å stå for valget ditt (om du velger å gjøre det her) eller ikke så gjør det beslutningen en god del enklere
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #19 Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke problemet i det hele tatt. Et forhold mellom fetter og kusine er ikke incest, da hadde det ikke vært lovlig. Anonymkode: 750e8...af0 Når noen som er i nær slekt innleder et intimt forhold, så vil jeg påstå at det er incest, uavhengig av hva som er lov eller ikke. Anonymkode: d9b08...b28
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #20 Skrevet 8. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når noen som er i nær slekt innleder et intimt forhold, så vil jeg påstå at det er incest, uavhengig av hva som er lov eller ikke. Anonymkode: d9b08...b28 Du kan påstå det så mye som du vil, men i følge norsk lov er det ikke incest. Det jo ikke alle som vil definere fettere og kusiner som 'nær slekt' heller, jeg har flere fettere og kusiner jeg aldri har truffet en gang, for meg er de ikke nær slekt. Anonymkode: 750e8...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå