AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #1 Skrevet 8. februar 2016 Jeg måtte kjøpe en Windows PC for å studere da deres programvarer kun fungerer på Windows. Når jeg kommer hjem innser jeg at dataen jeg har kjøpt ikke har CD rom. programmet jeg skal bruke heter win-touch opplæring. Den må man kjøpe på cd hos skolen. jeg har en gammel stasjonær PC tilgjengelig med CD-ROM og en minnepinne. Går det an å legge det inn på den og flytte det over til den nye pcen? Eller finnes det andre måter å gjøre det på? Hjelp!! Anonymkode: b15c0...8fa
Kittlingur Skrevet 8. februar 2016 #2 Skrevet 8. februar 2016 https://www.expert.no/data-og-tilbehor/diverse-tilbehor/asus-external-dvd-drive/p-209979/
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 du får kjøpt ekstern CD-rom på databutikk/ elkjøp/leftdal. Når du plugger den inn i nærmeste usb-kontakt på nymasina di så vil den dukke opp som en vanlig harddisk og da skal det være tut og kjør :-) Håper det kan hjelpe. Lykke til og tilbakemelding om det funker :-) Anonymkode: f9a1f...b81
Maximillian Cohen Skrevet 8. februar 2016 #4 Skrevet 8. februar 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg har en gammel stasjonær PC tilgjengelig med CD-ROM og en minnepinne. Går det an å legge det inn på den og flytte det over til den nye pcen? Eller finnes det andre måter å gjøre det på? Hjelp!! Anonymkode: b15c0...8fa Mest sannsynlig ikke. Eller, alt går an, men det er ikke nødvendigvis enkelt. Det finnes imidlertid eksterne CD-ROM en kobler til via USB. Disse koster fra rett under 300 kr og oppover. Endret 8. februar 2016 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #5 Skrevet 8. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte kjøpe en Windows PC for å studere da deres programvarer kun fungerer på Windows. Når jeg kommer hjem innser jeg at dataen jeg har kjøpt ikke har CD rom. programmet jeg skal bruke heter win-touch opplæring. Den må man kjøpe på cd hos skolen. jeg har en gammel stasjonær PC tilgjengelig med CD-ROM og en minnepinne. Går det an å legge det inn på den og flytte det over til den nye pcen? Eller finnes det andre måter å gjøre det på? Hjelp!! Anonymkode: b15c0...8fa Takk for svarene. Jeg har så lite lyst til å kjøpe enda en ting jeg aldri kommer til å bruke mer enn denne ene gangen. Jeg får høre rundt om jeg kan låne en av noen. Anonymkode: b15c0...8fa
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #6 Skrevet 8. februar 2016 Bruk den gamle pcen og legg cd-en som en .iso-fil på minnepennen. Dette har jeg gjort utallige ganger selv. Det finnes enkle bruksanvisninger på nettet. Anonymkode: 8f102...d3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå