Gå til innhold

Må bruke en CD på en data uten CD- rom. Hvordan går jeg frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte kjøpe en Windows PC for å studere da deres programvarer kun fungerer på Windows. Når jeg kommer hjem innser jeg at dataen jeg har kjøpt ikke har CD rom.

programmet jeg skal bruke heter win-touch  opplæring. Den må man kjøpe på cd hos skolen.

jeg har en gammel stasjonær PC tilgjengelig med CD-ROM og en minnepinne. Går det an å legge det inn på den og flytte det over til den nye pcen? Eller finnes det andre måter å gjøre det på? Hjelp!!

Anonymkode: b15c0...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du får kjøpt ekstern CD-rom på databutikk/ elkjøp/leftdal. Når du plugger den inn i nærmeste usb-kontakt på nymasina di så vil den dukke opp som en vanlig harddisk og da skal det være tut og kjør :-) Håper det kan hjelpe. Lykke til og tilbakemelding om det funker :-)

Anonymkode: f9a1f...b81

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg har en gammel stasjonær PC tilgjengelig med CD-ROM og en minnepinne. Går det an å legge det inn på den og flytte det over til den nye pcen? Eller finnes det andre måter å gjøre det på? Hjelp!!

Mest sannsynlig ikke. Eller, alt går an, men det er ikke nødvendigvis enkelt.

Det finnes imidlertid eksterne CD-ROM en kobler til via USB. Disse koster fra rett under 300 kr og oppover.

Endret av Maximillian Cohen
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte kjøpe en Windows PC for å studere da deres programvarer kun fungerer på Windows. Når jeg kommer hjem innser jeg at dataen jeg har kjøpt ikke har CD rom.

programmet jeg skal bruke heter win-touch  opplæring. Den må man kjøpe på cd hos skolen.

Takk for svarene. Jeg har så lite lyst til å kjøpe enda en ting jeg aldri kommer til å bruke mer enn denne ene gangen. Jeg får høre rundt om jeg kan låne en av noen. 

Skrevet

Bruk den gamle pcen og legg cd-en som en .iso-fil på minnepennen. Dette har jeg gjort utallige ganger selv. Det finnes enkle bruksanvisninger på nettet. 

Anonymkode: 8f102...d3f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...