Gå til innhold

Gravid igjen etter MA

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet (endret)

Hei,

Jeg var gravid og mistet i 4 månde i sist svangerskap. Dette var i november. Vi var førstegangsprøvere og det klaffet etter kun 3 måneder. Jeg fikk mensen igjen i dag (sukk) og dette var altså vår 2 pp etter MAen. Skal prøve igjen så fort jeg får eggløsning denne perioden. Det jeg lurte på var, til dere andre som har mistet.. Opplevde dere at det gikk like raskt å bli gravide igjen eller tok det lang tid selv om dere prøvde hardt rundt egglønsning hver eneste måned? Har hørt en skal være mer fruktbar etter å ha mistet da en akkurat har vært i ett svangerskap..(?)

Hilsen ei som desperat ønsker å bli gravid igjen… Har en alvorlig kreft genfeil ser dere som tilsier at jeg helst må ha fått alle barna mine innen jeg er 30. Jeg må da fjerne både bryster og eggstokker. Har 7 år på meg, er 23 år.

Endret av blomkvisten
Videoannonse
Annonse
Gjest Valmuen
Skrevet

Har mistet 3 ganger, så kan jo komme med min erfaring :) Tok litt tid å bli gravid den aller første gangen, men etter de to første SAene ble jeg gravid i PP2 og PP3, så gikk mye fortere å bli gravid etter jeg mistet for meg hvertfall, begynte å prøve igjen med en gang.

Mistet igjen i MA i uke 18 i juni, og begynte å prøve igjen i oktober, men er enda ikke gravid... Vet ikke om det har noe å si at vi måtte ta en pause pga. utredning så vi ikke kunne begynne å prøve igjen med en gang, siden det tar lengre tid denne gangen, men har fått kortere syklus etter denne graviditeten og plutselig en kjempelang, så har ikke truffet EL helt de første par syklusene tror jeg. Har IKM i dag, evt. i morgen, så finner straks ut om det har skjedd noe denne syklusen.

Leit å høre om genfeilen, skjønner godt du blir desperat i å bli gravid igjen, jeg er nok "bare" utålmodig... :)

Gjest blomkvisten
Skrevet
35 minutter siden, Valmuen skrev:

Har mistet 3 ganger, så kan jo komme med min erfaring :) Tok litt tid å bli gravid den aller første gangen, men etter de to første SAene ble jeg gravid i PP2 og PP3, så gikk mye fortere å bli gravid etter jeg mistet for meg hvertfall, begynte å prøve igjen med en gang.

Mistet igjen i MA i uke 18 i juni, og begynte å prøve igjen i oktober, men er enda ikke gravid... Vet ikke om det har noe å si at vi måtte ta en pause pga. utredning så vi ikke kunne begynne å prøve igjen med en gang, siden det tar lengre tid denne gangen, men har fått kortere syklus etter denne graviditeten og plutselig en kjempelang, så har ikke truffet EL helt de første par syklusene tror jeg. Har IKM i dag, evt. i morgen, så finner straks ut om det har skjedd noe denne syklusen.

Leit å høre om genfeilen, skjønner godt du blir desperat i å bli gravid igjen, jeg er nok "bare" utålmodig... :)

Takk for du deler :) Håper virkelig det klaffer for deg snart.. Livet er virkelig urettferdig til tider. Tenker hele tiden på de som aldri burde hatt barn eller som får barn som ikke har lyst på.. Så har du jo oss da som prøver og prøver, venter og venter. Det ordner seg nok for begge snart :) Stor klem til deg.

Skrevet

En kollega av meg hadde to MA ganske tett på hverandre, og tredje gangen holdt det helt ut. Jeg husker dessverre ikke akkurat hvor lang tid det tok, men slett ikke så veldig lenge. Hun er over 35 år og hadde gått på p-piller for PCOS i årevis, så det er mulig for alle!

Anonymkode: b10b9...c42

Skrevet

kreft genfeil: regner med at denne ikke er arvelig siden du vil bli gravid?? 

Anonymkode: ba6cb...142

Gjest blomkvisten
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kreft genfeil: regner med at denne ikke er arvelig siden du vil bli gravid?? 

Anonymkode: ba6cb...142

Er arvelig med 50% sjangs. Går ut over kvinnehormon så rammer ikke gutter på samme måte. 

Skrevet

For meg tok det 5 mnd. Den graviditeten som gikk galt, klaffet på første forsøk. Jeg fikk litt uregelmessig syklus etter MA'en så var nok derfor det tok litt tid for meg og bli gravid igjen.

Jeg er også en del eldre enn deg da, i slutten av 30-årene.

Anonymkode: 552af...d87

Gjest blomkvisten
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg tok det 5 mnd. Den graviditeten som gikk galt, klaffet på første forsøk. Jeg fikk litt uregelmessig syklus etter MA'en så var nok derfor det tok litt tid for meg og bli gravid igjen.

Jeg er også en del eldre enn deg da, i slutten av 30-årene.

Anonymkode: 552af...d87

Takk for du delte :-) håper du har fått deg ett barn nå :-)

Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk. Trodde aldri jeg skulle bli så fort gravid. Jeg ble nesten sjokkert fordi jeg ble gravid på den første eggløsningen etter det gikk galt. Nå har jeg en liten baby. Slapp av og ikke gjør det til et prosjekt. Jeg var så avslappet fordi jeg trodde at både jeg og kroppen trengte litt tid, men tydeligvis var jeg klar igjen. Både fysisk og psykisk. 

Lykke til! 

Anonymkode: 37854...f65

Skrevet

Det tok oss 7 mnd å bli gravide første gang. Hadde en SA. Mensen kom tilbake i neste syklus og har vært helt normal og stabil. Jeg har brukt eggløsningstester i 13 mnd nå, så jeg vet vi treffer hver gang. Allikevel er det nå nye 6 mnd. etter SA og vi klarer fortsatt ikke å bli gravid. Men jeg vet vi kan bli gravid. Begge utredet ferdig og friske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...