Gå til innhold

Barnebursdag - gave til småsøsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er helt ferske i bursdagsbransjen. Har to barn på 2 og 3 år.

Nå er vi bedt i bursdag til en gutt som blir 5 år, han har ett søsken på 2 år, samme kullet som vår yngste. Når vi har feiret vår eldste har noen av gjestene hatt med en liten ting til lillebror, og det er jo veldig koselig, men ikke noe vi forventer. 

Er det vanlig å ha med en liten ting til den minste når det er storebror som har bursdag?

Anonymkode: 3fed2...952

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg ikke er veldig vanlig, men det er nok noen som gjør det. Jeg ville ikke gjort det med mindre dette var familie eller venner som vi ikke hadde sett på lenge. Da tar jeg gjerne med en liten ting til barna selv om det ikke er bursdag også.

Anonymkode: c694b...493

Skrevet

Aldri opplevd 

Anonymkode: 7b5f2...03c

• Liker 2
Skrevet

I barnehagebursdager så er det ikke vanlig, her hos oss iallfall. Når vi går i bursdag til venner så pleier vi alltid ha med en liten ting til søsknene. :)

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes ikke man skal ta med ting til bursdagsbarnets søsken når et barn har bursdag. Når man har bursdag er det bursdagsbarnet som feires. De andre barna må lære seg at det er bursdagsbarnet som skal få mest oppmerksomhet den dagen, så er det deres tur til å få presanger når de har sine egne bursdager. Så kan man glede seg sammen med bursdagsbarnet over at vedkommende har en fin dag. 

Skrevet

Ikke vanlig i barnehagebursdager her iallefall. Veldig mane barn har jo (opptil flere) småsøsken, så da blir det fort mange gaver. 

Anonymkode: f4213...530

Skrevet

Det er ikke vanlig her heller.  

Det jeg la merke til, er at du skriver småsøsken. Om du velger å ta med gave til denne, så håper jeg du tar med gave til storebror når minsten har bursdag også. ;)

• Liker 2
Skrevet

Har ikke sansen for den skikken. Forbruksmønsteret her til lands er ille nok som det er, man trenger ikke bruke enda mer penger på kinaprodusert ræl, bare for at søsken også skal ha noe å pakke ut. Skal man på død og liv gi gave til søsken, holder det lenge med en liten sjokolade til en femmer, eller en slikkepinne, pent pakket inn. Men jeg foretrekker å droppe det helt.

Anonymkode: 43bcf...447

Skrevet

Takk for alle svar, det gjør det hele litt enklere. Ser at alle ungene i barnehagen bes i bursdag, jeg hadde kanskje sett for meg at f.eks kullet var nok + enkelte andre venner. Glad for at vi har vår- og høstbarn, og stor tomt... :P

Anonymkode: 3fed2...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...