Smila Skrevet 14. oktober 2004 #1 Skrevet 14. oktober 2004 Endelig er det kommet ut. Det som mange har trodd lenge. Blir spennende å se om slottet kommer med en bekreftelse snart.
sirka Skrevet 14. oktober 2004 #3 Skrevet 14. oktober 2004 Disse teoriene har svigerfar vist om lenge, og blitt litt latterliggjort for. I dag er han veldig fornøyd.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan i alledager skulle noe slikt bekreftes egentlig? Og er det ikke litt frekkt å anklage noen for noe de ikke kan forsvare seg mot? En annen ting, hvis alle sammen skulle gå rundt og være i slekt med personer man ligner på... :ristepåhodetogle: "jeg er veldig lik n.n., vi bare må[i/] være i slekt."
Nelle Skrevet 14. oktober 2004 #5 Skrevet 14. oktober 2004 Men noe jeg har tenkt mye på: Med den livvidden til Dronning Maud, og tatt i betraktning det faktum at hun hadde fjernet to ribbein (nederst) for å oppnå en smalest mulig livvidde -hvordan har det i det hele tatt vært fysisk mulig for henne å bære frem et barn??? Jeg har rett og slett ingen tro på at hun har vært i fysisk stand til å bære frem et barn med sin egen kropp, og er overbevist om at det ikke bare er Kong Olavs far det eventuelt er noe muffens ved... Nelle
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #6 Skrevet 14. oktober 2004 det har gått noen rykter om at det var søsteren til Maud som fødte Olav.
*Lene* Skrevet 14. oktober 2004 #7 Skrevet 14. oktober 2004 Uansett om ryktene er sanne eller ikke: Det har da ingen betydning!!!
Gjest Emera Skrevet 14. oktober 2004 #8 Skrevet 14. oktober 2004 De ryktene der har gått siden Olav kom til landet! Det er ingenting nytt med det. Om Maud ble inseminert med sin leges sæd eller om barnet var hennes "løsaktige (rykter ifølge min oldemor som ble født i 1886)" søsters, betyr ingenting for meg. Men jeg har ingen problemer med å forstå at det skaper bølger i den generasjonen som opplevde Haakon og Maud som kongepar. De kongelige hadde en mye større plass i folks hverdag dengang enn de har nå.
Anglofil Skrevet 14. oktober 2004 #9 Skrevet 14. oktober 2004 Synes i grunn slikt burde ligge, mannen er jo død og kan jo ikke forsvare seg! Med mindre Kong Harald ønsker dette her selv, noe jeg har følelsen han ikke vil. Ser liksom ikke vitsen med denne spekulasjonen nå... Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #10 Skrevet 14. oktober 2004 Hvorfor er det så viktig at en ikke får forsvart seg, det får da ikke de levende alltid gjort heller det....
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #11 Skrevet 14. oktober 2004 Og jeg som trodde at "om hundre år er allting glemt"... Men neida!
kjellebassen Skrevet 14. oktober 2004 #12 Skrevet 14. oktober 2004 La det ligge?? Ikke noe å si lenger??. DET HAR ALT Å SI!!!! Det vil jo si at vår konge ikke har blodsbåndene der det var forutsatt så var verken han eller dagens konge "rettmessige" konger" med de forutsetningene som var satt. Nok en grunn til at Norge burde bli en republikk.
*SOL* Skrevet 14. oktober 2004 #13 Skrevet 14. oktober 2004 jaha..sånn som ting ligger ann nå, kan jo gud og hvermann bli konge. Så da gjør det vel ikke noe om den tidligere kongen heller ikke var ekte. Men HAN var en god konge. Det er vel det viktigste. Håper fremtidige konger kan konsentrere seg om folk og land, fremfor fine klær, så kan de vel være konger for meg, ellers.....
Gjest lilletroll Skrevet 14. oktober 2004 #14 Skrevet 14. oktober 2004 Dette er det leeeeenge siden jeg hørte første gang
Gjest Chanda Skrevet 14. oktober 2004 #15 Skrevet 14. oktober 2004 Ja, Olav var en god konge - likeså er Harald og Sonja gode representanter for landet vårt - ikke like hjertelige som kong Olav - men verdige. Når en slik sak dukker opp så bør man ærlig talt vurdere hele monarkiet på nytt. La Harald og Sonja få fortsette som konge og dronning så lenge de er i stand til det. Den kommende tronfølger og hans familie bør ta seg vanlige jobber - formuer som er samlet opp av kongelige bør gå tilbake til staten - likeså alle eiendommene - hvis ikke bør de selvsagt kjøpes til takst. De har utdannelser og jobber er det nok av ...
Gjest Emera Skrevet 14. oktober 2004 #16 Skrevet 14. oktober 2004 Men hva skal man gjøre da? Grave dem opp og DNA-teste dem? Hvis det ikke foreligger noen papirer, eller det ikke på annen måte er mulig å bekrefte disse ryktene, så kan vi vel ikke avskaffe monarkiet? Bare på bakgrunn av ett hundre år gamle rykter? Jeg er ingen royalist, men allikevel...
Gjest Hillary.. Skrevet 14. oktober 2004 #17 Skrevet 14. oktober 2004 Men noe jeg har tenkt mye på: Med den livvidden til Dronning Maud, og tatt i betraktning det faktum at hun hadde fjernet to ribbein (nederst) Nelle Gud tok jo ribbein av Adam for å lage Eva. Livlegen tok sikkert ribbein av Maud for å lage Olav. Greit nok.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #18 Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan hadde det blitt I DAG vis foreksempel kronprinsesse Mary må insemineres med fremmed sæd. Blir dette barnet godtatt av danskene? hva tror dere?
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #20 Skrevet 15. oktober 2004 hva med søstrene til Olav? Kanskje greit at ikke innavlen var fullstendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå