naivsuper Skrevet 9. februar 2016 Forfatter #21 Del Skrevet 9. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Isotretinoin er etter det jeg har hørt den eneste medisinen som har bevist effekt på å redusere rynker/linjer i huden etter iso-kur. Jeg gikk på iso i 2011/12, har vært kvisefri omtrent siden da. Iso reddet selvtillitten min 😊 Anonymkode: b5883...df9 Takk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naivsuper Skrevet 9. februar 2016 Forfatter #22 Del Skrevet 9. februar 2016 (endret) Den 8. februar 2016 at 22.21, Professor Orm skrev: Ikke bry deg om sånne kommentarer, vedkomne vet åpenbart ikke hva hun (evt han) snakker om. Helt på trynet, det er hva det er. Takk! Endret 9. februar 2016 av naivsuper misforstod 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #23 Del Skrevet 9. februar 2016 35 minutter siden, naivsuper skrev: Nei, vedkommende er tydeligvis bare ute etter å provosere. Har absolutt ikke peiling. Veldig morsomt at han/hun først skriver at hun aldri har hatt problemer med akne og har så vakker hud, for så å si at hudlegen frarådet å ta kuren! Vi er ikke samme personen. Jeg har vakker hud, og aldri vært hos hudlege engang...Var ei anna som skrev at hudlegen hennes frarådet henne å ta kuren. Det trenger ikke være samme personen selv om vi begge er anonyme;) Anonymkode: 182ba...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naivsuper Skrevet 9. februar 2016 Forfatter #24 Del Skrevet 9. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke samme personen. Jeg har vakker hud, og aldri vært hos hudlege engang...Var ei anna som skrev at hudlegen hennes frarådet henne å ta kuren. Det trenger ikke være samme personen selv om vi begge er anonyme;) Anonymkode: 182ba...e0f Oi! Misforstod! Unnskyld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #25 Del Skrevet 9. februar 2016 Et øyeblikk siden, naivsuper skrev: Oi! Misforstod! Unnskyld! No prob:) Anonymkode: 182ba...e0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #26 Del Skrevet 9. februar 2016 Den 8.2.2016 at 21.03, AnonymBruker skrev: Tror dere virkelig at et legemiddel, ei pille kan fjerne acne, ja dårlig hud? Jeg har aldri hatt problemer med huden min, har vakker hud ( og har hatt det hele livet, folk spør hva jeg bruker osv ), men jeg lkan mye om hud da jeg selv har lest mye, og god hud handler om : - kosthold ( med nok sunt fett ), - bevegelse, - nok søvn, -fuktighet osv. Det handler også om evt hormonelle ubalanser ( som bl.a kan komme av feil kosthold, for lite bevegelse, medisiner ), lavt eller høyt stoffskifte, emosjonelle utfordringer/problemer kan også virke på huden, da hele kroppen henger sammen. Men det finnes ikke piller for acne. Det er bare legemiddelindustriens måte å tjene penger på! De fleste legemidler har negativ effekt på huden vår. Anonymkode: 182ba...e0f Du burde ikke uttale deg om noe du selv ikke har erfart eller noe du jobber med. Du kan lese så mye du vil om hud, det gjør deg ikke en ekspert som kan avskrive Isotretinoin og hele legemiddelindustrien bare fordi du er uteksaminert ved Google University. Årsaken til kviser er meget individuell, og kan være utrolig mange og sammensatte da det henger sammen med hormoner, kosthold, arv, stress og psyke og sikkert mange flere årsaker - men å pinpointe årsaken er ekstremt vanskelig og jeg har brukt 10 år på å finne ut av det. Samboer får det av sjokolade/sukker, jeg får det som oftest av stress, men også de gangene jeg ikke stresser på en lang periode. Jeg kan få det uansett årstid, og uansett renseprodukter (eller de gangene jeg IKKE bruker noen renseprodukter). Men klarer du å pinpointe årsaken til mitt kviseproblem så skal du mer enn gjerne få en halv million av meg, hvis du er så skråsikker. Da burde du nesten bli lege,da ikke engang de klarer å finne frem til årsaken! Isotretinoin,som du ikke har erfaring med og totalt avskriver her, er en kur som er ment som siste utvei, når alt annet prøvd ikke viser resultater. Research og erfaringer fra tusenvis av brukere viser at det fungerer, så når du sitter her og sier at det ikke finnes medisiner mot akne som fungerer så snakker du imot hundretusener av bevis som viser at det faktisk fungerer. Og som med alt av medisin så vil du finne folk det ikke fungerer hos fordi medisin fungerer forskjellig fra person til person. Men alt i alt er det tusenvis av folk som går på denne kuren i dag som har en signifikant bedring. Du burde kanskje gå tilbake til Google University og lese litt mer. Anonymkode: 7b39b...20c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaDe Skrevet 28. oktober 2016 #27 Del Skrevet 28. oktober 2016 På 7.02.2016 den 22.12, naivsuper skrev: Jeg er 36 og er nå halvveis i accutanekuren. 2 mnd igjen. Huden begynner å bli fin men jeg synes at den har blitt så slapp og at jeg har fått mer rynker.... Jeg er jo klar over at talget er borte og det gjør den jo tørrere og fullstendig uten glød. Og det virker som om alle som har noe å si om kuren er ca 19 år så jeg klarer ikke å finne noe sted i accutane-tråden her om det. Lurer derfor på om noen vet om huden kommer til å få tilbake spenst og liksom "poppe" tilbake til normalen etter endt kur? Anbefaler lefery krem for spenstig og sunn hud som har naturlig gløde. Det er et mirakel hva den har gjort med huden min; villle aldri byttet den mot andrekremer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2016 #28 Del Skrevet 29. oktober 2016 De har en egen krem på apoteket som er laget for å tilføre huden fuktifhet ved aknebehandling uten å tette porene avene clean ac. kanskje den er noe for deg? Anonymkode: a52e5...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 #29 Del Skrevet 30. oktober 2016 På 9.2.2016 den 0.38, AnonymBruker skrev: Selv om noe er dokumentert, betyr det ikke at det er rett og bra for en. Mange legemidler er dokumenterte, men ikke bra for oss. Det finnes mye i kulissene i legemiddelindustrien vi aldri får greie på, da interessene er å penger. Kjenner ei som jobbet i leggemiddelbransjen, og hun sa at den er råtten, og at vi aner lite om hva som egentlig foregår der... Anonymkode: 182ba...e0f Vil faktisk anbefale deg å oppsøke en psykiater. Dette kan medisineres bort, gjerne i kombinasjon med terapi, selv om paranoiditet er veldig vanskelig å kurere med samtaleterapi. Ta med deg konspirasjonsteoriene til osykiateren. P-piller, tetracyclin, Aberela og Dalacin liniment gjorde at jeg fikk vekk et kjempeproblem med kviser og unngikk masse stygge arr. I dag kontrolleres det kun med p-pillene. Slapp heldigvis noe sterkere Jeg levde sumt, det har mer med arv og hormoner å gjøre enn sunnhet. Jeg vil tro huden blir mer fuktig igjen etter at kuren er avsluttet. Omega 3 kan hjelpe. Og drikk nok vann, bare tull at man blir inkontinent av det. Det er barnefldsler og overgansalder som gir slike plager. Anonymkode: 88add...7c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 30. oktober 2016 #30 Del Skrevet 30. oktober 2016 På 8.2.2016 den 21.03, AnonymBruker skrev: Tror dere virkelig at et legemiddel, ei pille kan fjerne acne, ja dårlig hud? Jeg har aldri hatt problemer med huden min, har vakker hud ( og har hatt det hele livet, folk spør hva jeg bruker osv ), men jeg lkan mye om hud da jeg selv har lest mye, og god hud handler om : - kosthold ( med nok sunt fett ), - bevegelse, - nok søvn, -fuktighet osv. Det handler også om evt hormonelle ubalanser ( som bl.a kan komme av feil kosthold, for lite bevegelse, medisiner ), lavt eller høyt stoffskifte, emosjonelle utfordringer/problemer kan også virke på huden, da hele kroppen henger sammen. Men det finnes ikke piller for acne. Det er bare legemiddelindustriens måte å tjene penger på! De fleste legemidler har negativ effekt på huden vår. Anonymkode: 182ba...e0f Jo det finnes piller for alvorlig akne og de virker! Sunn mat, vann og grønnsaker hjelper selvfølgelig ikke. Hadde det vært så enkelt hadde ikke legen skrevet ut sterke medikamenter for kviser og akne. Slutt å vas! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 31. oktober 2016 #31 Del Skrevet 31. oktober 2016 På 8.2.2016 den 15.43, AnonymBruker skrev: Ikke for å drepe gleden, men hudlegen min sa også at arrene mine ville blekne. Jeg gikk på iso i 2010/2011 og arrene mine har ikke bleket noe nevneverdig.. Fremdeles rød og arrete utover hele ansiktet etter kuren. Anonymkode: 3d4e9...d48 Tror det er veldig individuelt. Jeg gikk på ISO i 2009-2010 og 11 mnd i 2011, og går på den igjen nå. Ergo har vært mye Iso for den stakkars huden min. Mine arr har bleknet helt uten at jeg har gjort noe for det annet å smøre den/pleie den jevnlig i alle år. Selve søkkene finnes fortsatt, og man kan se noen av arrene hvis man ser veldig etter. Men generelt har det gått veldig bra for min del mtp arr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 31. oktober 2016 #32 Del Skrevet 31. oktober 2016 På 8.2.2016 den 21.03, AnonymBruker skrev: Tror dere virkelig at et legemiddel, ei pille kan fjerne acne, ja dårlig hud? Jeg har aldri hatt problemer med huden min, har vakker hud ( og har hatt det hele livet, folk spør hva jeg bruker osv ), men jeg lkan mye om hud da jeg selv har lest mye, og god hud handler om : - kosthold ( med nok sunt fett ), - bevegelse, - nok søvn, -fuktighet osv. Det handler også om evt hormonelle ubalanser ( som bl.a kan komme av feil kosthold, for lite bevegelse, medisiner ), lavt eller høyt stoffskifte, emosjonelle utfordringer/problemer kan også virke på huden, da hele kroppen henger sammen. Men det finnes ikke piller for acne. Det er bare legemiddelindustriens måte å tjene penger på! De fleste legemidler har negativ effekt på huden vår. Anonymkode: 182ba...e0f Jeg har alltid spist sunt, sovet godt, fuktet masse, aldri drukket brus/andre leskedrikker, drikker sjeldent alkohol, og vært i aktivitet. Likevel har jeg hatt store problemer med acne, noe også resten av slekta mi har. Utrolig nok, til tross for denne sunne livsstilen, har jeg gått på Iso. Syke greier ass. Legemiddelindustrien ass, skikkelig drittsekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #33 Del Skrevet 31. oktober 2016 På 9.2.2016 den 0.38, AnonymBruker skrev: Selv om noe er dokumentert, betyr det ikke at det er rett og bra for en. Mange legemidler er dokumenterte, men ikke bra for oss. Det finnes mye i kulissene i legemiddelindustrien vi aldri får greie på, da interessene er å penger. Kjenner ei som jobbet i leggemiddelbransjen, og hun sa at den er råtten, og at vi aner lite om hva som egentlig foregår der... Anonymkode: 182ba...e0f Jeg tror ikke dokumentert betyr det du tror det betyr... Har et legemiddel dokumentert ønsket virkning og få uønskede virkninger (eller bivirkninger om du vil) blir det satt i produksjon. Om legemiddelet har få ønskelige virkninger og mange uønskede virkningen, kommer den ikke på markedet. Det er liksom sånn vitenskapen fungerer. Men naturfag er muligens ikke et vektlagt fag ved Livet Harde Skole? Anonymkode: 9bb52...fe3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2016 #34 Del Skrevet 31. oktober 2016 13 timer siden, DreamOn skrev: Jo det finnes piller for alvorlig akne og de virker! Sunn mat, vann og grønnsaker hjelper selvfølgelig ikke. Hadde det vært så enkelt hadde ikke legen skrevet ut sterke medikamenter for kviser og akne. Slutt å vas! Ikke gi denne brukeren mer oppmerksomhet, hun har ikke engang slitt med akne selv så hun aner ikke hva hun babler om. Anonymkode: 7b39b...20c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 31. oktober 2016 #35 Del Skrevet 31. oktober 2016 Angående rynker, så kan du vel se for deg det fungerer sånn her: Før iso-kur er huden din som et vanlig kopiark. Det skal litt til å få rynker på det Under/en stund etter iso-kur blir huden din som et krepp-papir. Den blir tynn og skjør og det skal ikke mye til før den ser rynket ut. Etter ISO-kur pleier det å gå seg til igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanne70 Skrevet 1. november 2016 #36 Del Skrevet 1. november 2016 På 09.02.2016 den 0.33, AnonymBruker skrev: Hvor skrev jeg at alle som sliter med acne lever på junkfood, aldri sover eller trener ikke? Det var overhodet ikke det jeg skrev. Jeg skrev at acne og dårlig hud ofte kan forbedres av kosthold, nok søvn, regelmessig bevegelse og ikke minst mindre stress. Legemidler hjelper ikke dyptliggende hudproblemer, da dyptliggende hudproblemer handler om noe inni et menneske, ofte hormonelle ubalanser når det gjelder acne, og hormonene påvirkes av det vi spiser, tro det eller ei. P piller er og et legemiddel, og det tukler f.eks med hormonene våre ( selv om det også er prevensjon ) Alle legemidler har bivirkinger, og de går på symptomene , ikke på årsaken til at symptomet oppstod. Man må ta rota av problemet, og det eneste som kan funke der er bl.a det jeg nevnte. Sjekk ut : diseaseproof.com/archives/cat-acne.html Anonymkode: 182ba...e0f Det er forskjell på Acne vulgaris, såkalt tenåringsakne, og cystisk akne. Cystisk akne er klassifisert som en hudsykdom og skyldes en kraftig betennelsesreaksjon med væskefylte knuter/cyster i talgkjertlene. Selv om de tingene du nevner kan bidra til å bedre hudtilstanden hos noen, vil det sjelden være tilstrekkelig for å kurere alvorlig akne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2016 #37 Del Skrevet 1. november 2016 På 9.2.2016 den 20.39, AnonymBruker skrev: Du er helt på jordet ang alvorlig acne, jeg selv slet med alvorlig acne, overaktive talgkjertler siden jeg var 12, og spiste da det samme både før og etter jeg var 12 år :D Trente mye da jeg var aktiv langrennsløper hele ungdomstiden og hadde ingen innvirkning hva jeg spiste eller hvor mye jeg sov. All svettinga gjorde heller huden verre, hadde acne over hele overkroppen, bryst, rygg, armer, ansikt. I en alder av 27 fikk jeg roaccutane mens jeg bodde i Sverieg (norske leger var på den tiden restriktive), og fikk hud som en barnerumpe etterpå. Sånn har den vært siden, og jeg er nå 47. Min yngste datter på 12 har arvet mine problemer, og er fulle av acne på rygg, bryst, armer og ansikt. Hun skal få roaccutane av hudlege når hun fyller 13. Min andre datter på 15 har kun litt i ansiktet, dette regner vi med går over av seg selv, så til din informasjon så er det ikke alle hormonelle ubalanser som kan fikses med verken trening eller kosthold! Du burde virkelig unngå å blande deg inn i ting du overhode ikke har greie på, du med din perfekte hud ;-) Så du bu Anonymkode: bd8fc...c89 Jeg var angrepet i ansiteg, som din datter på 15. Husk at det kan gir arr, selv om det er på førre omrpder enn deg selv og din andre datter. Jeg ble behandlet med dalacin liniment, aberela og tetracyclinkur. Det hjalp. Det som siden holdt det i sjakk (for jeg fikk kviser langt inn i voksen alder) var yasmin p-piller. Så selv om det ikke er aktuelt med roaccutane for kviser, så betyr det ikke at kvisene ikke bør bli behandlet. Anonymkode: 88add...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2016 #38 Del Skrevet 2. november 2016 Anonymkode: fc161...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå