Gjest Icy - utlogget Skrevet 14. oktober 2004 #1 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg løper bortover veien på jakt etter en fyr med partneren min med en Glock i hånden... Så ser vi en mann og han roper.... : Vent ikke skyt han!! Hvordan hadde du tolket dette? :o
Gjest gjest1 Skrevet 14. oktober 2004 #3 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg ville hørt på tonefallet hans om han hadde ropt: Vent, ikke skyt ham - eller: Vent ikke, skyt ham!
Celeste Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg ville tolket det slik: Vent, ikke skyt han. Hadde han ment det motsatte, hadde han nok heller sagt: Ikke vent, skyt han.
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #5 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg ville selvfølgelig ikke skutt. Man skyter da ikke mennesker bare fordi noen roper en tvetydig setning i din retning. Er for øvrig enig med Mysan og med siste taler! Kommaregler er til for skriftspråket. Dermed blir problemstillingen din ganske søkt.
Aida Skrevet 14. oktober 2004 #6 Skrevet 14. oktober 2004 Med mindre scenen var tatt ut fra en gang for mange år siden, hadde det betydd: vent, ikke skyt ham.
Gjest 1111 Skrevet 14. oktober 2004 #7 Skrevet 14. oktober 2004 Tror det neppe blir noen aktuell problemstilling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå