Gå til innhold

Det positive ved å være singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte at vi kunne ha en oppmuntrende tråd for oss som er single og av ulike grunner ikke kan gå inn i et forhold. Selv har jeg psyken som må ordnes før jeg kan gå inn i et nytt forhold igjen. List opp hvorfor du syns det er positivt å være singel. :) 

Anonymkode: e77d3...a90

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer tid til seg selv. Mer tid til venner og familie. Mer tid til reising og hobbyer. Mer tid til jobb og studier. Friheten til å gjøre akkurat hva man selv vil når man vil gjøre det uten å "stå til ansvar" for noen (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig).

• Liker 7
Skrevet

Trenger ikke å ha dårlig samvittighet over å prioritere trening foran husarbeid og sex :) 

Anonymkode: b5fe5...8db

• Liker 7
Skrevet

Man trenger bare å tenke på seg selv og sine, pengeforbruket er vesentlig lavere, stille og rolige kvelder, fise når jeg må, rape uten å skjems, gå i daffeklær og med ustelt hår å ansikt, ligge på sofan så lenge jeg vil, slippe kritikk for at oppvasken ikke ble gjort i går. Slippe diskjusjoner å missforståelser. Alenetid. Se på hva jeg vil på tv, spise når og hva man vil, reise ut når man vil og fokusere på sin egen karriære og livstil... ååååh jeg kan nok ramse opp så mye mer 😀 

Anonymkode: 2c12b...59c

• Liker 7
Gjest Linaria
Skrevet (endret)

Jeg kan kjøpe en flybillett til et random sted spontant uten å måtte ta det opp med noen først. Jeg kan flytte hvor jeg vil i verden uten å ta hensyn til et annet menneske som også må flytte med meg/ikke har lyst til å flytte. Jeg kan ha det så rotete jeg vil hjemme, og slipper å ha teite diskusjoner og drama om ting jeg ikke bryr meg om. Slipper å føle at "å nei, nå har vi ikke hatt sex på en stund.. nå er det jammen på tide" og ha alle mulige problemer om hvor mye og hva slags type sex den andre har lyst på. Jeg kan bruke pengene mine på akkurat det jeg selv vil uten at noen må kommentere at det er bortkasta. Jeg kan kommunisere så mye jeg vil med andre menn uten at det er et problem. 

Endret av Linaria
Skrevet

Man trenger ikke tenke på kupeer og legghår

Anonymkode: 80792...f57

• Liker 1
Skrevet

Gå på do med åpen dør 😄

• Liker 2
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Du skal slå deg helt løs på byen og danse med alle ;)

Skrevet

Mer tid til meg selv.

Slippe å føle på dårlig samvittighet for de jeg ikke orker gjøre noe spesielt idag.

Ikke ta hensyn til noen andre (bortsett fra sønnen min, men det er greit:) )

Ha mer tid til å prioritere ting med han.

Bestemme selv hva jeg vil se på tv

Bestemme hva jeg vil ha til middag.

Slipper krangling og tullete diskusjoner for småting

Trives godt som singel. Kos og nærhet får jeg masse av fra guttungen. Og vil jeg ha litt voksen kos for å få stilt mine behov sender jeg en melding til en "kompis"

Kan ikke di jeg lider :)

Anonymkode: 0c109...a88

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke tenke på kupeer og legghår

Anonymkode: 80792...f57

Kupeer?

Det er mange fordeler med å være singel, og mye av det er nevnt allerede. Frihet og kun ha ansvar for seg selv. Null stress å slaske hjemme når man føler for det, å kunne gjøre det man har lyst tll når man føler for det, full råderett over fjernkontrollen og hvilken musikk man vil høre på, lage lettvinn mat når man ikke gidder lage noe som tar lang tid. eller breie seg skikkelig i senga. 

Skrevet

Man slipper svigers og venninnene hennes.

Anonymkode: 37bda...694

• Liker 3
Skrevet

Man kan gråte når ingen ser 

Anonymkode: f6e8f...298

Skrevet

Slippe å leve etter andres forventninger av deg!

Anonymkode: 6a85f...f6b

• Liker 1
Skrevet

Friheten til å gjøre akkurat det man vil, akkurat når man vil! Akkurat nå synes jeg det er utrolig deilig å kunne prioritere det jeg selv har lyst til, uten å tenke på hva noen andre mener om det, og det at jeg faktisk har så mye fritid til å gjøre det. Jeg slipper dårlig samvittighet når jeg prioriterer skolearbeidet foran typen, og jeg slipper dårlig samvittighet av det motsatte. Jeg har mulighet til å finne ut mer av hvem jeg er, uavhengig av en kjæreste. Jeg kan snakke med akkurat hvem jeg vil, uten at noen er sjalu (selv om jeg mener det bør være sånn også i et forhold - innen rimelighetens grenser). Jeg har mer alenetid, noe som er utrolig deilig når ting er travelt :)

Skrevet

- Slipper å bekymre seg for å dø av kjønnssykdommer eller AIDS

- Slipper utroskap

- Slipper løgner, exer, krangling pga facebook, bekymre seg for å dø av kjønnssykdommer pga kjæresten potensielt er utro

- Slipper sperm i håret

- Kan se hva jeg vil på tv

- Kan gjøre hva jeg vil, deilig å ikke ta hensyn til hva en kjæreste ønsker å gjøre i helga

Anonymkode: 8015c...947

• Liker 1
Skrevet

Jeg er dessverre fortsatt litt hjertesyk etter en dating-periode, så dette var godt å få ut! 

Forventningspress, og generelt press på alt; mas på at jeg må svare i det øyeblikket jeg åpner en melding, mas om å møtes, mas om hva jeg syntes er attraktivt med han, mas om snap-bilder, mas om upassende meldinger når jeg er ute med venninner, mas om at jeg må dra oftere ut, og ikke minst var han fantastisk flink til å få meg til å få dårlig samvittighet over alt mulig. 

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke noe positivt ved å være singel jeg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...