Gå til innhold

Trøtt og slapp av apocillin kur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å bli trøtt og slapp av penicillinkur? Jeg startet med apocillin 1320g x 3 mot lungebetennelse. Er så utrolig trøtt og slapp. Hvor lenge er det "vanlig" å være sykemeldt ved kraftig lungebetennelse? Jeg ble sykemeldt tre dager men kjenner det er litt lite.

Anonymkode: 8c8eb...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å bli trøtt og slapp av penicillinkur? Jeg startet med apocillin 1320g x 3 mot lungebetennelse. Er så utrolig trøtt og slapp. Hvor lenge er det "vanlig" å være sykemeldt ved kraftig lungebetennelse? Jeg ble sykemeldt tre dager men kjenner det er litt lite.

Du blir trett og slapp av lungebetennelsen. Ved lungebetennelse får du og litt av samme problemstillingen som ved astma og annen lungesykdom - nedsatt oksygenopptak fra lungene. Dermed får og hele kroppen og alle kroppens organer nedsatt tilførsel av friskt oksygen og dermed tretthet. 

Etter lungebetennelse kan du gå flere uker med nedsatt allmanntilstand i form av tretthet. Du får ringe legen og høre om du lan få forlenget sykemeldingen om du ikke føler deg i stand til å gå på jobb. Det spørs jo og hvilken type jobb du har, om du sitter ved et skrivebord eller løper rundt hele dagen. God bedring. 

Anonymkode: 43936...ac4

Skrevet

Ja legen sa det bare var å ringe på mandag om jeg fortsatt følte meg dårlig og trengte forlengelse av sykemelding. Får bare så dårlig samvittighet med tanke på fravær fra arbeidsplass..  Har en veldig aktiv jobb der vi løper rundt hele dagen. Takk for godt utfyllende svar. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...