Gå til innhold

NAV og "ingen beregning"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar dagpenger (arbeidsledig) fra NAV, og sendte i går inn meldekort. I dag står det "ingen beregning" på NAV sine sider, som jeg tolker som at jeg ikke får penger i morgen til vanlig tid.

Jeg har søkt om "rett til dagpenger under utdanning" for noen uker siden, for å høre om jeg kan motta dagpenger selv om jeg velger å ta et fag på Universitet som jeg mangler. Har ikke fått noen tilbakemelding på denne søknaden enda.

Noen som vet om det kan være sammenheng med "ingen beregning" og søknaden jeg har sendt inn?

Jeg skal ringe NAV i morgen tidlig, men spør her i mellomtiden. Helt krise om jeg ikke får støtte lenger....

Anonymkode: 25555...672

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beregnes ikke i helg. Da jeg sendte meldekort fikk jeg alltid inn penger tirsdag morgen.

Har du sjekket på din side om søknaden er registrert? Der kan du også se estimert behandlingstid for ulike søknader i de ulike fylkene.

• Liker 1
Skrevet

Det står alltid "ferdig beregnet" på mine søknader på søndager.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, blomstre skrev:

Det beregnes ikke i helg. Da jeg sendte meldekort fikk jeg alltid inn penger tirsdag morgen.

Har du sjekket på din side om søknaden er registrert? Der kan du også se estimert behandlingstid for ulike søknader i de ulike fylkene.

Søknaden min er registrert, men ikke fullført, siden jeg ikke har sendt inn bekreftelse fra studiested enda. Venter på bekreftelse fra Universitetet.

Likevel ser det tydeligvis ut som om pengene har stoppet opp hos NAV. Hvorfor?? Jeg skrev tydelig i søknaden at jeg forhører meg om muligheten for å beholde dagpengene ved å ta ett fag, men at jeg ikke har økonomisk råd (dvs. ha 0 kr. i inntekt) hvis jeg ikke får støtte lenger.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søknaden min er registrert, men ikke fullført, siden jeg ikke har sendt inn bekreftelse fra studiested enda. Venter på bekreftelse fra Universitetet.

Likevel ser det tydeligvis ut som om pengene har stoppet opp hos NAV. Hvorfor?? Jeg skrev tydelig i søknaden at jeg forhører meg om muligheten for å beholde dagpengene ved å ta ett fag, men at jeg ikke har økonomisk råd (dvs. ha 0 kr. i inntekt) hvis jeg ikke får støtte lenger.

Men "ingen beregning" betyr at det ikke er beregnet ennå (fordi det er helg). Hvis du hadde fått delvis eller fullstendig trekk, ville det stått at det var beregnet til f.eks kr 0 for perioden.

• Liker 1
Skrevet

Nei.. Om det ikke er beregnet enda står det "klar til beregning" . Når det står ingen beregning betyr det 0 penger. 

Anonymkode: 2a9f5...d2c

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.. Om det ikke er beregnet enda står det "klar til beregning" . Når det står ingen beregning betyr det 0 penger. 

Anonymkode: 2a9f5...d2c

Dette.

Anonymkode: 39ad3...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...