Gå til innhold

Naboen har kattunger i kaninbur ute. Jeg er bekymret. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun som bor den andre siden av veien har kattunger i kaninbur. Jeg var ute å gikk tur i går ettermiddag og hørte noe mjauing. Jeg gikk bort og jeg fikk se 4 kattunger i kaninbur uten mat og drikke. Å avføring i buret. Jeg ble bekymret og ringte på døren, men ingen åpnet. Jeg tok opp noe vann og fisk og leverpostei. Bare så de får noe mat og drikke. Jeg var oppe i 10 tiden igjen  i dag og de er i buret enda. Mjauer og uten mat og drikke. Jeg ringte på døren, men ingen åpner. 

Jeg har vært borte noen timer,  men gikk opp istad for å se til de.  Ikke noe endring. Så hva gjør jeg? Døren er låst og ingen åpner. Jeg er bekymret :(

Anonymkode: 5d4bc...9b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå og ta med deg kattungene. Så ringer du dyrebeskyttelsen. 

• Liker 21
Skrevet

Ring mattilsynet...

• Liker 1
Skrevet

Ring dyrebeskyttelsen

Anonymkode: 7abc7...217

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Gå og ta med deg kattungene. Så ringer du dyrebeskyttelsen. 

Hvordan får jeg de med meg? Har ikke noe bur eller noe. Kaninburet er for tungt til jeg kan løfte det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får jeg de med meg? Har ikke noe bur eller noe. Kaninburet er for tungt til jeg kan løfte det.

Det er en av de tingene det er ekstremt enkelt å finne en løsning på dersom en gidder ... Du kjenner helt sikkert noen med katt og kattebur, eller så tar du én og én i armene og bærer de hjem. 

• Liker 10
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vel såpass små at du fint klarer å bære dem? Gå evt flere turer. Så kontakter du dyrebeskyttelsen eller evt politiet og forklarer situasjonen.

Edit; ikke bruk nødnummeret hvis du ringer politiet.

Endret av peppermyntete
  • Liker 3
Skrevet

Kan det være naboen er bortreist og bare satt de i buret? Men ring dyrebeskyttelsen. Dette er jo dyremishandling! 

• Liker 5
Skrevet

4 små kattunger uten mat og vann og i denne kulda :sjokkbla: ta med deg kattungene inn om du har anledning til det, og ring dyrebeskyttelsen. Kjempeflott at du la merke til dem og tar tak i det! :klem:

• Liker 14
Skrevet

Har hun reist på helgetur og bare plassert kattungene ute i bur tro? 

Ts, du MÅ redde de og ringe dyrebeskyttelsen. Vær så snill. 

Anonymkode: 24e67...d4b

• Liker 2
Skrevet

Har du en bag eller en stor sekk? Det er jo ikke lange veien hjem, så det tipper jeg de tåler. Selv om det er plussgrader nå, skal ikke kattunger være ute så lenge av gangen. Ring deretter politiet og be videre råd. Vær forsiktig med hva du gir dem av mat, siden kattunger lettere får magetrøbbel. Siden det er søndag er det vel litt begrenset hvilke matbutikker som holder åpent, men dersom du finner noe i nærheten ville jeg sett etter kattungefor. Det er også mulig du finner melk som er egnet for kattunger fra Whiskas. Dette inneholder i hvertfall litt næring så de har litt å gå på til i morgen. Bare ikke gi dem vanlig melk. Det viktigste er at du får dem med deg inn i varmen :)

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Det er en av de tingene det er ekstremt enkelt å finne en løsning på dersom en gidder ... Du kjenner helt sikkert noen med katt og kattebur, eller så tar du én og én i armene og bærer de hjem. 

Unnskyld for at jeg spurte da. Ville bare vite hva som er den letteste måten. Jeg kjenner nesten ingen med katt og de har ikke katterbur. Jo, kan sikkert bære de. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld for at jeg spurte da. Ville bare vite hva som er den letteste måten. Jeg kjenner nesten ingen med katt og de har ikke katterbur. Jo, kan sikkert bære de. 

Så gå og hent de, gi de mat og vann, så ring dyrebeskyttelsen. 

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ta med deg et ullpledd, teppe, dyne, jakke el.l. og legg kattungene oppe dette og pakk pleddet/jakka rundt kattungene, og bær de med deg hjem (evt i en bag/ veske/ Ikeapose el.l. med et godt teppe el.l. oppi)

• Liker 5
Skrevet

Jeg er fast bestemt på å redde de og har tenkt mye på de. Det ser veldig tomt og mørkt ut i huset. Stikker opp nå og tar de med hjem. Dette er stjeling, men kan ikke bare de være der. 

Ts.

• Liker 6
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fast bestemt på å redde de og har tenkt mye på de. Det ser veldig tomt og mørkt ut i huset. Stikker opp nå og tar de med hjem. Dette er stjeling, men kan ikke bare de være der. 

Ts.

Det er ikke stjeling.

Det er redding av forsvarsløse dyr

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjempebra at du bryr deg om kattungene og tar ansvar. :hug:

Anonymkode: 24e67...d4b

• Liker 9
Gjest bruker83924
Skrevet

Først og fremst finner du en eske/veske, ta med litt tepper og legg oppi. Hvis buret er låst,  så ta med noe du kan åpne det med.

Jeg ville først tatt bilde av buret og kattungene, for å dokumentere alt. Ta så med kattungene hjem. Tilkall mattilsynet og dyrebeskyttelsen.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Hvordan er dette stjeling?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...