Gå til innhold

Ny tørketrommel - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den gamle tørketrommelen vi arvet av de gamle eierne av leiligheten vår har tatt kvelden og vi trenger ny tørketrommel. Jeg er ikke særlig bevandret i tørkeltrommel-verdenen, så jeg lurer på om noen har tips om gode tørketromler?

Det må være kondenstørketrommel som samler opp vannet i beholder. Helst rundt 8kgs kapasitet. Og gjerne relativt stillegående som ikke bruker for mye strøm (selv om jeg vet at tørketromler bruker en del). Kommer til å bruke tørketrommelen mellom 2-4 ganger i uken, får vi barn blir det nok en god del mer.

Har til nå sett på denne eller denne. Noen erfaringer med disse? Er det noen vits å legge såpass mye penger i en tørketrommel? Har funnet noen til 5-6000 kr, men blir usikker. 

Mvh Yvonne :heiajente: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat de du linker til, men jeg har en annen Samsung og er storfornøyd. Rommer mye og bråker mindre enn de jeg har hatt tidligere. Aldri vært noe feil på den heller, til tross for at jeg bruker den hyppig (jeg tromler alt unntatt ull og finvask). :-)

Skrevet

Jeg har heller ikke erfaring med de du linker til.

Men jeg har hatt både dyr og billig tørketrommel og mener at billig er mer en bra nok!

Spesielt hvis det i hovedsak er håndklær, sengetøy etc man tørker.

Dyr trommel med mange innstillinger er gjerne mer skånsom mot klærne; så da spørs det jo hvor viktig akkurat det er ! :) 

Skrevet (endret)

Takk for svar. 

Vi tørker det meste i tørketrommel, unntaket er tøy som i utgangspunktet må vaskes på finvask/for hånd, eventuelt ull. Så jeg vil gjerne ha en trommel som er relativt skånsom mot tøyet. :) 

Endret av Yvonne
Skrevet
2 minutter siden, Yvonne skrev:

Takk for svar. 

Vi tørker det meste i tørketrommel, unntaket er tøy som i utgangspunktet må vaskes på finvask/for hånd, eventuelt ull. Så jeg vil gjerne ha en trommel som er relativt skånsom mot tøyet. :) 

Da hadde jeg nok investert litt, ja :)

Skrevet

Hva med å skaffe seg ett tørkestativ i steden?

Veldig, veldig mye billigere, og tar omtrent samme plass.

Anonymkode: 167f4...071

Skrevet

Billig, enkel og minst mulig "elektronisk display med resttid og fancy knapper og lys". Min er en tysk modell, var rimelig og gjør jobben bra. 

Det aller første du må sjekke er at målene stemmer i forhold til vaskemaskinen om du planlegger å ha den som "vaskesøyle". Tro meg, det går an å kjøpe feil mål. 

Ellers er ulike "fin-program" osv som regel tøys; Hel og halv kapasitet holder i lange baner. Det er kanskje lurt å se etter rimelig høy kapasitet, men om prisen skiller mye mellom syv og åtte kilos kapasitet så synes jeg ikke det ekstra kiloet er verdt pengene. Det er jo i alle fall ikke verdt å investere i en tørketrommel som har høyere kapasitet enn vaskemaskinen. 

Med så lite bruk, har du vurdert å legge i omtrent 6000 kr og kjøpe en kombinert vask/tørk?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å skaffe seg ett tørkestativ i steden?

Veldig, veldig mye billigere, og tar omtrent samme plass.

Anonymkode: 167f4...071

Det har vi allerede. Nå bruker vi såpass lite strøm at det i grunn ikke gjør så mye for vår del, til tross for at vi har brukt en gammel tørketrommel som har sett sine bedre dager.  Nå har vi uansett en egen plass til tørketrommelen, så for vår del tar tørkestativ mer plass. Dessuten synes jeg det er helt greit å slippe å henge opp tøyet. ;) 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. :)

1 time siden, Fjompen skrev:

Billig, enkel og minst mulig "elektronisk display med resttid og fancy knapper og lys". Min er en tysk modell, var rimelig og gjør jobben bra. 

Det aller første du må sjekke er at målene stemmer i forhold til vaskemaskinen om du planlegger å ha den som "vaskesøyle". Tro meg, det går an å kjøpe feil mål. 

Ellers er ulike "fin-program" osv som regel tøys; Hel og halv kapasitet holder i lange baner. Det er kanskje lurt å se etter rimelig høy kapasitet, men om prisen skiller mye mellom syv og åtte kilos kapasitet så synes jeg ikke det ekstra kiloet er verdt pengene. Det er jo i alle fall ikke verdt å investere i en tørketrommel som har høyere kapasitet enn vaskemaskinen. 

Med så lite bruk, har du vurdert å legge i omtrent 6000 kr og kjøpe en kombinert vask/tørk?

Ja, dette er selvsagt viktig å sjekke. Heldigvis har vi litt å gå på sånn sett, da vi har et slags overskap med et ganske stort rom under, så det burde ikke være et problem. De jeg har linket til passer ihvertfall målene.

Vi har allerede en ny vaskemaskin (som vi fikk i gave), så det er ikke aktuelt. Dessuten vil nok bruken endre seg når vi får barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...