AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Sikkert et dumt spørsmål, men valmuefrø kan brukes etter bestfør dato ikke sant? Fant noen inderst i skapet som var best før 2011. Anonymkode: cc2ef...add
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert et dumt spørsmål, men valmuefrø kan brukes etter bestfør dato ikke sant? Fant noen inderst i skapet som var best før 2011. Anonymkode: cc2ef...add Ja Anonymkode: a6e8b...987 1
Million Skrevet 7. februar 2016 #3 Skrevet 7. februar 2016 Jeg kunne nok brukt dem. Det er tørrvare, og det verste som har skjedd er antageligvis at de har blitt litt tørre og smaksløse. Kanskje de smaker mest støv akkurat nå.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #4 Skrevet 7. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert et dumt spørsmål, men valmuefrø kan brukes etter bestfør dato ikke sant? Fant noen inderst i skapet som var best før 2011. Anonymkode: cc2ef...add Krydder, tørket frukt og valmuefrø får naturlig med seg en del muggsopper i poser og glass. Derfor er det viktig å ikke overskride datomerkingen med flere år. Muggsopper lager mugg gifter som igjen er lever- og nyretoxiske selv i uhyre små mengder. Hvor mye som er for mye vet ingen da detter er ulikt fra menneske til menneske. Det er samme grunn som gjør at små barn ikke skal ha rosiner, at hele lasteskip med nøtter kan bli stopper før vi får julenøttene inn i landet m.m. Så dette er noe man bør ta på alvor. Hva koster en liten pose med valmuefrø å kjøpe nytt? Det er ikke der de store pengene ligger, men der kan de store, alvorlige helseplagenes rot senere i livet kanskje forklares om du ikke er nøye på hva du spiser og kanskje gir andre å spise. Anonymkode: e95a0...d6d 1
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #5 Skrevet 7. februar 2016 Smakte veldig lite, men ingen muggsmak så da går de på. Prøve å huske å kjøpe nye til neste gamg jeg trenger . Men det har jeg sikkert glemt i 2022 😂 Anonymkode: cc2ef...add
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #6 Skrevet 7. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smakte veldig lite, men ingen muggsmak så da går de på. Prøve å huske å kjøpe nye til neste gamg jeg trenger . Men det har jeg sikkert glemt i 2022 😂 Anonymkode: cc2ef...add Muggsopp sporer og mugg gifter type Alfatoxiner smaker Eller lukter ikke det minste mugg. Langt fra alle muggsopper smaker eller lukter noe som helst. Men legger du f.eks. her valmuefrøene under Elektronmikroskop, vil du få en Aha opplevelse. Men for all del spis dem gjerne, men del ikke med barn eller andre mennesker. Anonymkode: e95a0...d6d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå