Gå til innhold

Bruken av uttrykket "Ikke rart det er krig i verden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg den eneste som ikke kan fordra når noen bruker dette uttrykket? Det er et utrolig dårlig svar i de aller fleste saker der det er uenighet mellom to eller flere parter. 

For min del virker personene faktisk mindre intelligente når de skriver/sier dette. Hadde det kommet en forklaring til hva de faktisk mener med det, så er det en ting, men de aller fleste kommenterer uttrykket, også var de ferdige med saken. 

(Hvor mye vedder du på at uttrykket vil komme som et svar i denne tråden, bare fordi? ;) ). 

Anonymkode: 13146...596

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke rart det er krig her i verden når folk skal irritere seg over småting som dette.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg den eneste som ikke kan fordra når noen bruker dette uttrykket? Det er et utrolig dårlig svar i de aller fleste saker der det er uenighet mellom to eller flere parter. 

For min del virker personene faktisk mindre intelligente når de skriver/sier dette. Hadde det kommet en forklaring til hva de faktisk mener med det, så er det en ting, men de aller fleste kommenterer uttrykket, også var de ferdige med saken. 

(Hvor mye vedder du på at uttrykket vil komme som et svar i denne tråden, bare fordi? ;) ). 

Det er nesten like irriterende som uttrykket "her i verdens rikeste land" (brukt om alt man er misfornøyd med i Norge (som dessuten ikke er verdens rikeste land)).

Anonymkode: 43e28...edf

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å forvente at folk forklarer uttrykket tilsier vel at det heller er intelligensen din som er problemet...

Skrevet
6 minutter siden, jabx skrev:

Å forvente at folk forklarer uttrykket tilsier vel at det heller er intelligensen din som er problemet...

Når det brukes i en diskusjon, blir det ubrukelig. Det har ingenting for seg alene og er ikke noe som bringer fremgang i en diskusjon/debatt. 

Det er på samme måte som å svare "Jammen herregud da" eller "seriøst". Wow så intelligent svar, om man ikke forklarer meningen. Da kan man like gjerne bare la være. 

Skrevet

Det betyr at folk syns du er smålig, selvsentrert og blåser opp bagateller. Hører du det ofte er det kanskje på tide å revurdere egen oppførsel

Anonymkode: f682d...332

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at folk syns du er smålig, selvsentrert og blåser opp bagateller. Hører du det ofte er det kanskje på tide å revurdere egen oppførsel

Anonymkode: f682d...332

Leser det alt for ofte i debatter og diskusjoner. Og det er gjerne ikke bare en som sier det, men 5-20 stykker. Det tar opp plass... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...