Gjest Anonym nå Skrevet 14. oktober 2004 #1 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg spør bare... Jeg er godt etablert med eget hus og matt, har jobb som krever en del og har desverre ikke så mye overskudd. Det blir derfor heller ikke mye tid til venner... Men hva er normalt for dere? Hvor ofte møter du de nære vennene dine og hvor ofte snakker du med dem på telefon? (Legg gjerne til hva slags livssituasjon du er i, for dette er nok noe som varierer med både alder og situasjon).
Gjest WorkMan Skrevet 14. oktober 2004 #2 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg jobber også mye, er sambo, men ingen barn, er 31år, har hus,bil,hytte,båt, og selvfølgelig hund. Mine venner står ofte i fokus i hverdagen, hver torsdag samles 4-8 av mine venner hos meg , hvor vi sitter å drikker kaffe å prater om verdensproblemer, mens vi titter litt på tv. Dette er en tradisjon over mange år , så sant ikke noe kommer i veien da. Vi samles i kjellerstuen sånn at fruen i huset får nyte kvelden i fred og ro i stuen , men en av sine 1000 bøker. Fruen har samling med sine venniner 1gang i måneden hjemme hos oss. Men hun snakker vel med sine 3bestevenniner nesten hver dag, enten på telefon eller så er dei innom på en kaffekopp på ettermiddagen, en gang og to i uken. Ellers så har vi siste søndag i hver mnd. hvor vi som par drar ute å spiser en bedre middag, eller kino, bowling o.l. da er vi gjerne 3-5par sammen, jeg synes iallefall dette er helt perfekt for meg. Fint å holde en bra kontakt med venner og kjente. Og jeg må virkelig si jeg TRIVES med livet mitt sånn det er i dag.
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2004 #3 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er utrolig dårlig på å bruke tid med vennene mine... Søstera mi er min nærmeste venninne, og vi snakkes sammen mange ganger pr uke, og treffes minst 2 ganger i løpet av uka. Jeg har nære venninner som ikke bor på samme sted som meg, men vi har ikke så mye kontakt mellom hver gang vi treffes - kanskje et par ganger i mnd. I tillegg treffer jeg kanskje et par venninne maks en gang per uke, i forbindelse med trening, felles hobby o.l. Sjelden vi treffes hjemme hos hverandre. Føler som deg at det ikke er tid og rom for så mye omgang med venner - det kommer altfor ofte i siste rekke, dessverre... K
Jens Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Ser mine venninner ca 2 ganger i uken, og min manns venner med damer hver helg. Er gift, og jobber fulltid.
Arwen Skrevet 14. oktober 2004 #5 Skrevet 14. oktober 2004 Ser og snakker med de næreste vennene våre flere ganger i uka. Litt midre med de som bor et stykke unna.
Suzy Skrevet 14. oktober 2004 #6 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har ett barn og full jobb, dessuten har Mannen ett barns om er hos oss annenhver helg. Hverdagen er temmelig travel, jeg trener tre ganger i uka og det er nok å gjøre hjemme... Bestevenninna mi ser jeg fast en gang i uka. Vi går tur - eller noe annet - sammen en fast dag og det er supert. Ellers snakker jeg med de ulike innimellom, men jeg har slettes ikke konatakt med alle hver uke nei. Det er det ikke tid til.
LilleBille Skrevet 14. oktober 2004 #7 Skrevet 14. oktober 2004 Det varierer veldig.. ofte sees vi ikke på lang tid - det kan tidvis gå uker mellom hver gang. Snakker med noen i telefonen et par ganger i uken - og så kan det gå uker mellom ... Noen mailer jeg med nesten hver dag .. eller en gang eller to i måneden. Mange treffer jeg jo i forbindelse med frivillig "arbeid" og dugnader - og noen ser jeg bare et par ganger i året. (Men for meg er det faktisk ikke alltid det viktigste hvor ofte jeg ser dem, men den kontakten vi har når vi møtes/snakkes) Er alene med ansvar for to ungdommer - med stort hus og full jobb og "fulltid" oppfølging og dugnader rundt barna.. så tid til "egenpleie" og venner blir avogtil rimelig begrenset.
Gjest Venner Skrevet 14. oktober 2004 #8 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har tre barn, mann, hus og full jobb. Mine nærmeste venner (de som bor nærmest altså) går jeg tur med et par ganger i uken, har noen venner som har flyttet til andre steder og de ser jeg ikke så ofte men ei venninne mailes jeg med hver dag, en annen snakker jeg med i telefonen i ny og ne. Det er sjelden jeg er ute med venner, går kanskje på kino av og til. Og så sender vi meldinger til hverandre. Mine venner er stort sett i samme situasjon som meg og da bærer vi alle over med at kontakten blir litt sporadisk i denne fasen av livet. Men vi prøver iallfall å holde oss oppdatert på hverandre. Og hvis noen ringer meg på kvelden for å prate så er jeg aldri for opptatt til det, mine venner går foran tv-serier og nyhetene. har nemlig opplevd å ringe til noen og fått beskjed om hvilke tider jeg ikke bør ringe på....... noen må jeg neste se i tv-guiden før jeg ringer. trist. Men de fleste er ikke slik heldigvis. Hvis noen har litt tid til overs, send det til meg.
Gjest lilletroll Skrevet 14. oktober 2004 #9 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er gift, har ett barn, og jobber fulltid. Jeg ser venner VELDIG sjelden, og snakker ALDRI med dem på telefonen. Det går i tekstmeldinger og msn. Skulle ønske det ble mer, men noe av grunnen er jo at min beste venninne ikke bor her, og jeg har en mann som jobber skift, sånn at mange kvelder hvor jeg kunne vært med venner må jeg være hjemme siden jeg ikke har barnevakt muligheter i nærheten, og de fleste andre kveldene vil jeg da være hjemme for å tilbringe med mannen. Men jeg skulle ønske jeg hadde litt flere venner, og venner jeg bare kunne stikke innom om jeg kjedet meg en dag, liksom, men det virker som alle er så opptatt med sine liv at de ikke har tid til lille meg...
Gjest Gjesta Skrevet 14. oktober 2004 #10 Skrevet 14. oktober 2004 Jeg er ung og leier leilighet sammen med sambo. Vi bor laaangt fra vennene mine, så jeg ser de kanskje 2 ganger i året,...Men bestevenninnen min snakker jeg med på telefonen en gang i uka, og noen andre venner holder jeg kontakten med over nettet. (Vennene jeg har her i byen ser jeg ca en gang i uka)
nat26 Skrevet 14. oktober 2004 #11 Skrevet 14. oktober 2004 Ser og snakker med de næreste vennene våre flere ganger i uka. Litt midre med de som bor et stykke unna. Samme her
Sita Skrevet 14. oktober 2004 #12 Skrevet 14. oktober 2004 Ser og snakker med mine venner opptil flere ganger i uka, enten ved besøk eller over telefon
Brudulja Skrevet 14. oktober 2004 #13 Skrevet 14. oktober 2004 Verken ser eller snakker veldig ofte med noen av venninnene mine... Jeg er 26 år, gift og har fulltids jobb. To av mine beste venninner bor 60 mil unna, så vi ses naturligvis ikke så ofte, men prater faktisk sjelden på tlf også (men de gangene vi gjør det så snakker vi leeenge). De som bor nærme ser jeg heller ikke så ofte. Ting forandret seg veldig etter studietiden. Jeg er dessverre dårlig både til å foreslå ting å gjøre sammen med venner, samt å ringe til folk. Liker ikke å snakke i telefonen - bortsett fra med mamma som jeg snakker med hver dag.
alisia4 Skrevet 14. oktober 2004 #14 Skrevet 14. oktober 2004 anonym nå sier: Men hva er normalt for dere? Hvor ofte møter du de nære vennene dine og hvor ofte snakker du med dem på telefon? (Legg gjerne til hva slags livssituasjon du er i, for dette er nok noe som varierer med både alder og situasjon). Jeg er under omskolering, og har jobbet endel som aktivitør. Til mine nærmeste venner er jeg på besøk en dag i uken, samt at vi treffes på møte en dag i uken i tillegg. Utover det blir det noen telefoner men mest sms meldinger. Det gjelder også til andre og nære venner av meg.
Julie Skrevet 14. oktober 2004 #15 Skrevet 14. oktober 2004 Er 23 år og har nettopp flyttet til en ny plass for å studere. Er i hjembyen min hver helg, og da møtes/snakkes jeg og bestevenninna mi. Alle mine andre nære venner/venninner studerer i utlandet så det blir så som så med kontakten. Av og til snakkes vi ofte, av og til går det 2-3 mnd mellom hver gang vi snakkes. Uten at noen blir fornærmet av den grunn. Julie.
chriztine Skrevet 14. oktober 2004 #16 Skrevet 14. oktober 2004 Er 24 år, singel og student. Jeg trener 2-5 ganger pr uke og jobber i tillegg gjennomsnittelig 2 kvelder pr uke. I tillegg til at jeg har venner på skolen som jeg ser hver dag, så ser jeg de andre vennene mine såogsi hver kveld (selv om jeg har trent el jobbet). Blir mest til at jeg ser mine beste venninner i ukedagene, og alle de andre i helgene. Fester stort sett hver helg. Synes venner er det viktigste man har, så skjønner ikke hvordan man kan gå flere dager uten å snakke med dem...
Jupi Skrevet 15. oktober 2004 #17 Skrevet 15. oktober 2004 Hvor ofte møter du de nære vennene dine og hvor ofte snakker du med dem på telefon? (Legg gjerne til hva slags livssituasjon du er i, for dette er nok noe som varierer med både alder og situasjon). Interessant spørsmål :-) Jeg er tydeligvis lat. Har fått ''kjeft'' av en venninne som har funnet ut at jeg kontakter henne alt for lite. Selv har vennegjengen min blitt spredt til alle vinder. Jeg er student og leser mye utenom å gå på skolen. I og med at jeg er 20 år nå, trenger jeg ikke venninnene mine fullt så mye som jeg gjorde da jeg var 15. Jeg VIL så gjerne, men har ikke så mye tid til overs. Snakker på telefonen et par-tre ganger i uken, og sender litt meldinger. Besøk blir det sørgelig lite av, siden vi er langt i fra hverandre og jeg konstant har dårlig råd! Usosial vil jeg ikke si at jeg er. Bor sammen med en søster på samme alder som meg og har selvfølgelig venner på skolen som jeg ser hver dag. I tilegg er jeg på byen nesten hver helg :-)
Gjest Maikana Skrevet 16. oktober 2004 #18 Skrevet 16. oktober 2004 Jeg bor for tiden i utlandet og defor ser jeg ikke mye til vennene mine hjemme i Norge, men jeg synes det er viktig å holde kontakten, så derfor blir emailen flittig brukt. Jeg deler hus med kjæresten og bestevenninna mi her, så de ser jeg jo hver dag. Ellers så har jeg venner på universitetet mitt og ser de når jeg er der, men eller ser jeg de lite på fritida. Da invisterer jeg tid med "de hjemme".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå