Gå til innhold

Alltid nummer to

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble sammen med min samboer for mange år siden. Vi har et veldig fint forhold, og det er egentlig ikke oss dette handler om .

Problemet er at jeg stadig, i mange sammenhenger, blir minnet på at jeg ikke er hans første kjærlighet. Dette vet jeg godt, vi ble sammen i voksen alder, og jeg visste at han var skilt. Det plager meg ikke. Jeg er bare så utrolig lei av å bli sammenlignet med hans eks! Jeg får bestandig høre hvordan hun var, hva slags forhold de hadde, hvor godt de likte henne, hvilken rolle hun hadde i forhold til dem... Dette gjelder tidligere venner av dem, mer eller mindre nære. Det er slett ikke alltid at de mener hun er "bedre " enn meg, ofte får jeg høre at min mann har det så mye bedre med meg osv, men det er denne sammenligningen!

De ble skilt for femten år siden, vi ble sammen to år etter. Og stadig er jeg bare nummer to. I mange år har dette pågått! Jeg er så lei! 

Dere som kjenner dere igjen, hva med å heller akseptere ting som de er? Vis i det minste litt respekt og høflighet! Det er ikke nødvendig å sammenligne, jeg vet at jeg og hans eks er veldig forskjellige, jeg vet at de var sammen lenge, jeg trenger ikke å høre mer om det! Jeg bryr meg ikke om å snakke om det! La oss snakke om noe annet til en forandring! 

Anonymkode: 8c521...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som at han enten ikke er ferdig med henne, alternativt har han elendige sosiale antenner for hva man sier eller ikke sier. Jeg har selv vært og datet i voksen alder, og styrte unna alle som hadde et behov å snakke om eksen. Når du går inn i et nytt forhold, så er du ferdig med ekser.

Anonymkode: 04e74...b79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 18.14, AnonymBruker skrev:

Høres ut som at han enten ikke er ferdig med henne, alternativt har han elendige sosiale antenner for hva man sier eller ikke sier. Jeg har selv vært og datet i voksen alder, og styrte unna alle som hadde et behov å snakke om eksen. Når du går inn i et nytt forhold, så er du ferdig med ekser.

Anonymkode: 04e74...b79

Det er ikke han som er problemet, det er vennene hans. 

Anonymkode: 8c521...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de begynner slik, så kanskje samboeren din kan si noe, om at han heller liker å fokusere på det han har nå, istedenfor å dvele ved fortiden. Og si det med et smil. Da ville det jo vært uhøflig om de fortsatte å snakke om eksen.

Anonymkode: caf37...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...