Gå til innhold

Priser fotball for barn? Har ikke råd til dette.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått regning fra fotballen som sønnen min på 10 år deltar på. Prisen er 4000 og det er helt vanvittig. 

Hvor mye betaler dere for fotballdeltakelse? Jeg har aldri hørt om slike priser før, trodde "vanlig" trening og fritidsaktiviteter lå på mye mindre. Vil gjerne høre hva som er vanlig rundt omkring. 

Anonymkode: 06771...204

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat fått regning fra fotballen som sønnen min på 10 år deltar på. Prisen er 4000 og det er helt vanvittig. 

Hvor mye betaler dere for fotballdeltakelse? Jeg har aldri hørt om slike priser før, trodde "vanlig" trening og fritidsaktiviteter lå på mye mindre. Vil gjerne høre hva som er vanlig rundt omkring. 

Haha...hørtes særdeles overpriset ut. 

Selv er jeg villig til å betale for å IKKE ha med VGs sportsbilag med i avisen og betaler gjerne ekstra for å IKKE ha barna på fotball.

Anonymkode: 63d0e...cdc

• Liker 4
Skrevet

Det varierer fra plass til plass, hvor mange treninger osv.

Her koster det 1800 pr år

Skrevet (endret)

Mener vi betaler i underkant av 2000,- Jente junior. Tror det er litt billigere for barneavdeling (opp til 12 år). Det syntes jeg er akseptabelt. Ikke mye utstyr de trenger, fotballsko og leggbeskyttere. Drakter får de i klubben.

Endret av ToveM
Skrevet

Vi betaler 1500 i året tror jeg. Familier med lav inntekt kan betale mindre.

2 treninger i uka hele året ( minus skolens ferier) drakt, og 5-10 turneringer i året. 

Anonymkode: 12784...2db

Skrevet
2 minutter siden, ToveM skrev:

Mener vi betaler i underkant av 2000,- Jente junior. Tror det er litt billigere for barneavdeling (opp til 12 år). Det syntes jeg er akseptabelt. Ikke mye utstyr de trenger. Fotballsko og leggbeskyttere. drakter får de i klubben.

Her er det kun drakter de får, sko, leggskinner og treningsklær må kjøpes utenom. Jeg er smått litt sjokkert over prisen. Ser jo også her at det er ekstreme forskjeller!

Dette er jo altså barneavdelingen..

To treninger i uka, og cuper må vi betale selv gjennom dugnadsarbeid/innbetaling. I tillegg er det felles dugnader for hele klubben som vi må stille på. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi betaler 1500 i året tror jeg. Familier med lav inntekt kan betale mindre.

2 treninger i uka hele året ( minus skolens ferier) drakt, og 5-10 turneringer i året. 

Vi har to dugnader og. Dvs må selge en loddbok ( 500kr) og kjøpe en sekk med dopapir til 350kr

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det kun drakter de får, sko, leggskinner og treningsklær må kjøpes utenom. Jeg er smått litt sjokkert over prisen. Ser jo også her at det er ekstreme forskjeller!

Dette er jo altså barneavdelingen..

To treninger i uka, og cuper må vi betale selv gjennom dugnadsarbeid/innbetaling. I tillegg er det felles dugnader for hele klubben som vi må stille på. 

4000 virket veldig drøyt! Min mor betalte 1600 for min bror frem til han ble tolv. 

Selvsagt blir det jo en del mer med alle loddbøker, vaffelsalg, dugnader, cuper med overnattinger, utstyr etc. 

Dersom mer hadde vært inkludert, hadde jeg forstått prisen, men jeg hadde aldri betalt 4000 for at barnet vårt skulle deltatt i fotball. Det hadde vi ikke tatt oss råd til. 

Anonymkode: 0593b...fc1

Skrevet

600,-. 

2 treninger i uka, får drakt og flere turneringer per år. Treningsutstyr betaler vi selv. 1-2 dugnader.

4000,- hadde jeg ALDRI betalt. Da hadde det blitt andre fritidsaktiviter på poden.

Anonymkode: 2eb0b...4b2

• Liker 1
Skrevet

Dette er så trist. Mitt barn slet med å finne en aktivitet han likte, og startet med fotball ifjor. Og elsket det! Flink også, og det var så godt å se at han "fant" det han ville. Og nå skal vi måtte avslutte pga penger. Jeg blir rett og slett litt fortvilet. 

Jeg har prøvd å google vanlige priser for å finne ut litt, men vanskelig å finne info på dette. I tillegg er jeg ikke sikker på om de kalles smågutter eller gutter når de fyller 11 år i år? 

Skrevet

Det er ikke uvanlig med treningsavgift i denne størrelsesorden.  Betalte selv ca 7000/år for sønnen min.  Hva går treningstilbudet ut på ?  Hvor mange treningsøkter er det pr. uke ?  Får gutten din noe utstyr av klubben for den prisen ? drakt/treningsklær etc. ?  I noen klubber finnes det type fond hvor man kan søke om støtte/tilskudd for avgiften, videre er også NAV et sted å søke for å få hjelp til å betale fritidsaktivitet for barn.  Treningsavgifter for barnefotball har skutt i været de siste årene fordi flere klubber lønner heltidsansatte trenere og man føyer inn en baneleie for hvert lag som trener også, gjerne dersom klubben må leie banetid. Barn vil ofte spille fotball med klassekamerater (i den alderen) og da er det noen ganger vanskelig å bytte klubb også (eventuelt kan du sjekke naboklubber, og hva det koster der).

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så trist. Mitt barn slet med å finne en aktivitet han likte, og startet med fotball ifjor. Og elsket det! Flink også, og det var så godt å se at han "fant" det han ville. Og nå skal vi måtte avslutte pga penger. Jeg blir rett og slett litt fortvilet. 

Jeg har prøvd å google vanlige priser for å finne ut litt, men vanskelig å finne info på dette. I tillegg er jeg ikke sikker på om de kalles smågutter eller gutter når de fyller 11 år i år? 

De som blir 11 i år, går inn under barnefotball.

Hvis dere har grunn til dårlig økonomi, feks arb.ledig, ufør så ville jeg tatt kontakt med klubben. Hørt om det var mulig med rabatt. Evnt kommunen, vet at i min forrige kommune, så ble det betalt for enkle fritidsaktiviteter for barn av familier med svak økonomi. Men, da måtte man ha mer grunn enn "vil ikke"

Ellers synes jeg at 4000++++, er drøyt mye!!

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke med medlemsskap i idrettsforeningen i den prisen da? :/

Anonymkode: 2e607...019

Skrevet
6 minutter siden, Cancellara skrev:

Det er ikke uvanlig med treningsavgift i denne størrelsesorden.  Betalte selv ca 7000/år for sønnen min.  

Dette er helt sykt, og kan ikke forsvares på noen måte når vi snakker om barnefotball. Dette er ikke ungdom/voksen fotball på halvprofesjonelt nivå. Jeg hadde funnet en klubb som ikke hadde heltidslønnede trenere til små barn. Vanvittig dyrt. Helt sjokkert. 

• Liker 10
Skrevet

Snakk om forskjeller! Her økte årsavgiften fra 200,- i året til 400,- i året, og det ble opprør og nesten fakkeltog! :fnise: En annen idrett da, men like mye trening og turneringer. 

Skrevet
19 minutter siden, Cancellara skrev:

Det er ikke uvanlig med treningsavgift i denne størrelsesorden.  Betalte selv ca 7000/år for sønnen min.  Hva går treningstilbudet ut på ?  Hvor mange treningsøkter er det pr. uke ?  Får gutten din noe utstyr av klubben for den prisen ? drakt/treningsklær etc. ?  I noen klubber finnes det type fond hvor man kan søke om støtte/tilskudd for avgiften, videre er også NAV et sted å søke for å få hjelp til å betale fritidsaktivitet for barn.  Treningsavgifter for barnefotball har skutt i været de siste årene fordi flere klubber lønner heltidsansatte trenere og man føyer inn en baneleie for hvert lag som trener også, gjerne dersom klubben må leie banetid. Barn vil ofte spille fotball med klassekamerater (i den alderen) og da er det noen ganger vanskelig å bytte klubb også (eventuelt kan du sjekke naboklubber, og hva det koster der).

Treningstilbudet går ut på å kunne trene i treningshallen to ganger per uke. Og drakter til kamper. Ikke noe annet utstyr, ikke treningsklær, ikke trener engang! (Det må vi stille med selv, altså en pappa som har tatt på seg). 

Men jeg skal ringe klubben og spørre, jeg synes dette er helt sykt. Og nei, jeg kan ikke bytte klubb på han, finnes bare en her, og lang vei til neste. 

19 minutter siden, Pinkee skrev:

De som blir 11 i år, går inn under barnefotball.

Hvis dere har grunn til dårlig økonomi, feks arb.ledig, ufør så ville jeg tatt kontakt med klubben. Hørt om det var mulig med rabatt. Evnt kommunen, vet at i min forrige kommune, så ble det betalt for enkle fritidsaktiviteter for barn av familier med svak økonomi. Men, da måtte man ha mer grunn enn "vil ikke"

Ellers synes jeg at 4000++++, er drøyt mye!!

Jeg er ufør og alenemor, det burde vel være god nok grunn. Skal høre med de om de har noen løsning. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke med medlemsskap i idrettsforeningen i den prisen da? :/

Anonymkode: 2e607...019

Det er alle avgifter + forsikring inkludert. Men jeg vet jo fra tidligere at forsikring er 50 per pers, barnet har jo tidligere deltatt på idrettsaktiviteter. 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt sykt, og kan ikke forsvares på noen måte når vi snakker om barnefotball. Dette er ikke ungdom/voksen fotball på halvprofesjonelt nivå. Jeg hadde funnet en klubb som ikke hadde heltidslønnede trenere til små barn. Vanvittig dyrt. Helt sjokkert. 

Det er ikke lønnet trener. Vi måtte finne noen foreldre som kunne ta på seg trenerjobben, de får ikke trener av klubben enda. 

Skrevet

Da skjønner jeg deg veldig godt ; tilbudet er 2 økter i uka og frivillig forelder som trener !  Det er hårreisende og helt urimelig. Avgiften du må betale står ikke i samsvar med tilbudet som blir gitt her. Snakk med leder i fotballgruppa der, om ikke det nytter så er dette helt klart et "case" for fotballforbundet.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Treningstilbudet går ut på å kunne trene i treningshallen to ganger per uke. Og drakter til kamper. Ikke noe annet utstyr, ikke treningsklær, ikke trener engang! (Det må vi stille med selv, altså en pappa som har tatt på seg). 

Men jeg skal ringe klubben og spørre, jeg synes dette er helt sykt. Og nei, jeg kan ikke bytte klubb på han, finnes bare en her, og lang vei til neste. 

Jeg er ufør og alenemor, det burde vel være god nok grunn. Skal høre med de om de har noen løsning. 

Det er alle avgifter + forsikring inkludert. Men jeg vet jo fra tidligere at forsikring er 50 per pers, barnet har jo tidligere deltatt på idrettsaktiviteter. 

Det er ikke lønnet trener. Vi måtte finne noen foreldre som kunne ta på seg trenerjobben, de får ikke trener av klubben enda. 

Prisen du oppgir er hinsides! Her må det være noe galt...

Anonymkode: 63d0e...cdc

• Liker 2
Skrevet

300kr i kontigent og 300kr i treningsavgift. 

Skrevet

Mat for fotballforbundet. Skulle vært likt over hele fjøla for småbarn fotball.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...