AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #1 Skrevet 7. februar 2016 Spiser sibirkatter et spesiellt slags fór? Kastrert hann. Hvilket merke anbefalles osv? Er kattemat biligere i svinesund/strømstad? Isåfall hvor? Veterinær? Anonymkode: 86117...605
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #2 Skrevet 7. februar 2016 Når det gjelder mat: En katt er en katt er en katt Dette opplegget med spesiell mat for alle raser er bare tull og diktet opp av produsenter som vil tjene mer penger. Katter er kjøttetere og trenger derfor mat med mye kjøtt i. Tørrfor er ikke ideelt, uansett om du kjøper hos veterinær eller på Rema. Alt for lite av både kjøtt og vann, pluss de legger til korn, ris, poteter osv. som ingen katter trenger. Det beste av våtfor jeg har funnet i Norge er Vom & kattemat. Det er rått kjøtt, bein og innmat i en kjøttdeig. Mine katter elsker det! Gi litt rå kyllingvinger i tillegg, av og til, så de får brukt tennene og kjevemusklene. Dette er det nærmeste du kommer en naturlig diett uten å måtte fore mus og småfugler til katten I Sverige har de noe tilsvarende som heter Mush. Anonymkode: 068d1...b7c
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #3 Skrevet 8. februar 2016 Min sibirkatt spiser alt, hun er virkelig ikke kresen i det hele tatt Men stort sett gir jeg henne tørrfor som heter Hair & Skin fra Royal Canin, prøver å bytte de ut med den for Sterilized cats eller den som heter Sensitive. I helgene får hun en boks med Sheba, tunfisk etc. Evt litt torsk av meg om jeg har til middag. Anonymkode: a35db...1a2
Kristanna Skrevet 9. februar 2016 #4 Skrevet 9. februar 2016 Vi bruker Acana eller Orijen. Mye kjøtt i det vet ikke hva prisen er i Sverige. Royal Canin brukte vi først, men da røytet han veldig, har mye finere pels nå
Brimi Skrevet 9. februar 2016 #5 Skrevet 9. februar 2016 Royal Canin var dyrere i Sverige sist jeg sjekket. Så det ville jeg ikke anbefalt. Ellers kan du bruke hvilket som helst fór regner jeg med. Du kan jo høre med veterinæren om hva de anbefaler
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #6 Skrevet 9. februar 2016 Vi bruker Royal Canin og Orijen. Begge deler er dyrere i Sverige. Royal Canin finner jeg billigst i den lokale dyrebutikken, og Orijen er billigst å bestille fra petworld.no. Anonymkode: ead8f...d0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå