Gå til innhold

Hund som står med hodet i veggen etterfulgt av skjelving.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på dataen i ett annet rom isted, og samboer og hunden var i stua, plutselig begynner hunden å ynke seg litt, la seg i fanget hans før hun kom løpende hvor jeg satt. Går under pulten, setter seg og glor inn i veggen, før hu setter seg midt på gulvet og skjelver.. Etter litt går jeg inn i stua og hu dilter etter på en veldig klengete måte, og jeg plukker hu opp. Da skjelver hun litt til og lager litt klagelyder, men når vi har satt oss i sofaen så slutter hu og vil bare ligge under teppet og mellom beina mine (helt normalt for henne) og skjelvingen slutter. Allmenntilstanden er fin. Spiste idag, drikker og lekte senest 30-60min før det begynte. 

Hun har vært sånn ett få par ganger før, men går alltid rimelig kjapt over.. Virker også som det oftest skjer når vi er opptatte (trenger ikke å være mye stress rundt henne) eller travle og mye uro rundt hun. De gangene det har skjedd har det vært ettermiddag/kveld. 

Ellers er hun frisk og fin, får komplimenter på at hun er veldig frisk og fin av dyrlege. Mye muskler og god pelskvalitet samt fine tenner uten tannsten og typisk småhund-tenner.. 

Noen som vet hva det kan være? 

Anonymkode: b6afc...a8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje epilepsi, ring dyrlegen så fort som mulig

• Liker 1
Skrevet

Leste et eller annet om dette å stå med hodet i veggen for en stund siden. Det KAN være alvorlig. Google det. Håper det går over, men jeg ville sjekket det grundig  

Anonymkode: ae42f...e45

• Liker 3
Skrevet

Familien hadde ei hund som gjorde det en liten periode før hun døde. Vetrinæren ville obdusere hunden ettersom han ikke viste hva som var galt. Viste seg at hunden var født med en for liten lever. Den levde kun i 3 år. Alt er altså helt greit, helt til hun plutselig oppførte seg rart, og ble ekstremt kosete. 

Dra til dyrelegen!

• Liker 3
Skrevet

Alvorlig leversvikt eller kreft i hjernen. Begge deler forårsaker epileptiske anfall. Det kan "bare" være epilepsi og, men Beklager å  fortelle deg at uansett - hvis dere ikke finner en medisin fort så går det ikke bra for hunden

Måtte selv avlive min bestevenn pga forverring i anfall og aggressivitet (medisin virka ikke) og det er fælt.

Dra til en flink vet. 

Anonymkode: a824f...8fc

Skrevet

Hva pokker er det du venter på egentlig?

Dra til dyrlegen i morgen tidlig!

Anonymkode: c2d41...a28

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar alle! Veterinæren skal vi til imorgen! 

• Liker 1
Skrevet

Mest sannsylig trodde veterinæren at det var epilepsi, men vanskelig å si bare ved å beskrive det.. Skal filme neste gang ihvertfall. Satser på at det ikke blir forverra, pr nå er det kanskje 1 gang i mnd/ annen hver mnd, som vi vet, kan jo være det skjer når vi ikke er hjemme og.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...