Gå til innhold

dama til kompisen min liker meg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en kompis jeg har kjent i mange år. han og dama skal ha barn (det var ikke planlagt) om 3 mnd. men hu tåler ikke tryne mitt... jeg og han er bestevenner.  vi er hos hverandre ofte og finner på ting. det har aldri skjedd noe fysisk mellom oss borstett fra klemmer (og et kyss som skjedde for lenge siden å vi ble enige om at det ikke skulle gjenta seg) .. han er min aller beste venn men dama hans nekter at vi skal ha kontakt. var en periode han var forelska i meg tror jeg men dama ble gravid. jeg er 19 år og de er i midten av 20åra begge to. vi bor ca 10 min unna hverandre så vi møtes desverre i skjul... men vi liker ikke det å holde det hemmelig

hvordan kan han overtale dama til at vi får være venner ? vi ser kun på værandre som venner:) å jeg er glad på hans vegne da han skal bli pappa

Anonymkode: 9f5bb...a75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som hun er sjalu på vennskapet deres, og ønsker å ha han for seg selv.. :/

Hva med å kontakte henne, fortelle henne at hun ikke har noe å frykte - for du ser kun på han som en venn, og at du er glad på deres vegne. )

Skrevet

Tror det er lite du kan gjøre. Fordi det er kompisen som kan gi dama si trygghet. Tror ikke det hjelper så mye om en venninne kommer å forteller hun ikke er interessert i kjæresten hennes. Akkurat nå er kanskje en dårlig ide. Når man er gravid er man mer følsom, og det kan hende hun blokkerer seg helt. Vær tålmodig og ta dette etter graviditeten. Når barnet er født kan du komme med gave, overøse de med lykkeønskninger og kanskje du kan snakke litt en gutt du er interessert i feks. Da er du tydelig at du bare er en venninne som syns det er kjempefint at han har fått barn og har kjæreste. Kjæresten er den som må megle, og kjempe for ditt vennskap.

Jeg har opplevd noe av det samme selv. Kjæresten min hadde veldig mange jentevenner når vi ble kjent. Tror han slik type som ble veldig fort kjent med jenter. Det som er med noen jenter er at det er mye drama rundt de. Jeg orket ikke det. Hadde blant annet en venninne han hadde hatt noe greier med. Jeg syns ikke det var så behagelig å vite at han hadde hatt en greie med henne, men samtidig ville jeg ikke han skulle føle han måtte miste venner pga meg. Hun oppførte seg veldig merkelig. Vi hadde mange fellesvenner, og hvis vi var på utsteder/fester sammen gikk hun alltid bort fra meg. Så fant jeg alltid kjæresten min og henne under trappa, ved baren osv.Det var ikke veldig hyggelig. Jeg sto der og egentlig hadde lyst til å ta henne mot med åpne armer, men så fikk hun det til å se ut som noe snuskete.At de hadde noe pågang. Jeg sa til kjæresten min at jeg gidder ikke det tullet der. Enten får hun hilse på meg, og møte meg som et vanlig menneske. Ellers får du kutte hun ut. Det ble litt drama, men kjæresten min var enig. Det jeg prøver å si er at ikke smart å drive å gjemme seg. Lett at det ser ut som noe det ikke er, og det er kjæresten hun skal stole på. Ikke deg.

Anonymkode: 2a5d9...420

• Liker 9
Skrevet

Hei TS

Er du gutt eller jente?

Kan jo være dama senser at han har vært forelsket i deg? 

Anonymkode: 2b476...564

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS

Er du gutt eller jente?

Kan jo være dama senser at han har vært forelsket i deg? 

Anonymkode: 2b476...564

Hei :) jeg er jente. ja var en periode han var interessert i meg da det gikk dårlig mellom dem og det vet hun. men det er lenge siden og vi har blitt enige om å ikke være noe annet enn gode venner. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) jeg er jente. ja var en periode han var interessert i meg da det gikk dårlig mellom dem og det vet hun. men det er lenge siden og vi har blitt enige om å ikke være noe annet enn gode venner. 

Det sier segselv at dette er kjipt for henne.. Dessuten, hvorfor vil du så absolutt henge med en du veit var/er forrelska i deg? Han kan jo lett si at han er "enig" i å være venn men alltid gå å håpe på noe mer. Har dere klina og du "møter han i smug" fyrer du jo litt oppunder denne interessen fra hans side selv også..? Det er til syvende og sist ikke ditt problem, men om du en dag går rundt hormonell og gravid, hadde du neppe syntes det var kult om din kjæreste og kommende barnefar gikk i smug for å møte en "gammel flamme" :-/ 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner henne godt. Så lenge det har vært noe i bildet tidligere, og dere ble enige om å ikke gjøre mer ut av det så er det noe annet enn når dere bare har vært venner hele tiden. Så jeg vil si, hold deg unna, finn en annen bestevenn. Dette vil bare bli sårt for henne, og det blir vondt for han å velge. (Hilsen ei som har vært i din situasjon, jeg trakk meg unna for hans skyld.)

Anonymkode: e8202...6eb

• Liker 4
Skrevet

Detaljen om at de var sammen når han var forelsket i deg var en viktig del. Du bør seg deg etter en ny venn. Det er klart det er veldig sårt for henne. Du blir en påminner om de vanskelig tingene mellom de. Det at dere møtes i skjul med deres historie er ikke bra. Hun er gravid, og de lager en familie. Om han fremdeles har følelser for deg kan det være vanskelig å bryte, derfor burde du være sterk nok å gjøre det. Hans fokus burde være hos familien sin, og så får du ta tiden til hjelp. Kanskje hvis du får deg et stabilt forhold etter hvert du kan gjenoppta kontakten. Akkurat nå er du en singel venninne, kjæresten hans har likt, og det er ikke lett å glemme. Nå som hun er gravid burde dere hvert fall bryte all kontakt, jeg vet hvor sårbar man blir under en graviditet. 

Anonymkode: 2a5d9...420

• Liker 2
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg jo egentlig forstå henne godt. 

Anonymkode: 39e80...c97

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei men herregud! Jeg skjønner godt at hun ikke liker deg. Kjæresten  hennes hadde/har noen følelser for en annen jente som han møter i smug.

Du må trekke deg. Du kan ødelegge alt for ham hvis du fortsetter sånn. Finn en annen venn.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår henne. Det kan godt være han er små forelsket i deg enda, eller har romantiske følelser i hvert fall, siden han en gang har hatt det. Vanskelig å legge det bort når dere fortsatt liker hverandre veldig godt.

Hvis jeg var deg og hadde visst at damen hans ikke likte meg og likte ikke at jeg var sammen med hennes mann, hadde jeg bestemt holdt meg unna. Det hadde vært leit og ikke ha kontakt med min venn mer, men enda mer leit å vite at jeg var årsaken til at hans dame var lei seg. Han har et ansvar og der, men jeg hadde i hvert fall gjort mitt og holdt meg unna.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er gravid, (nesten) midten av 20 årene og kan lett sette meg inn i hennes situasjon, så hvis jeg hadde vært henne hadde dette vært hvorfor jeg ikke hadde likt deres vennskap:

- Han har vært interessert i deg når det har gått dårlig mellom oss. Man blir aldri venninne med elskerinnen til mannen din, og selv om det ikke skjedde noe fysisk så er det nok sånn det føles for henne. Det ødela nok en stor del av forholdet deres og hun føler usikkerhet når det kommer til deg fordi hvis det har skjedd en gang så kan det gjerne skje igjen. Dessuten er han jo uærlig mot henne og møter deg i smug så hvorfor skal hun stole på han?

- Han skal bli pappa om 3 mnder og du er 19 år. Jeg kan ikke helt skjønne hva dere har til felles? Jeg ville reagert på det hvis min samboer drev å fløy rundt med 19 åringer nå rett før han skulle bli far. Midten av 20 årene og 19 er jo ganske stor aldersforskjell, og kan godt hende at hun ikke ønsker hans fjortisvenninner i livet deres når de faktisk er en familie.

- Han skal bli pappa om 3 mnder. Hun vil nok at han skal ha fult fokus på henne og det kommende familiemedlemmet. Det er mye hormoner når man er gravid og mye som skal være i orden og på plass. 

- Som gravid kvinne hadde jeg ALDRI i verden syntes det var ok at mannen min skulle henge rundt med sin 5 år yngre venninne som ikke er gravid og som han tidligere har vært forelsket i. Strekkmerker, +15kg, nedsatt sexlyst og generelt ikke like fysisk attraktiv gjør at man som gravid har lettere for å bli usikker på seg selv. 

Ja altså. Jeg syntes han virker som en skikkelig dritt som går bak ryggen på sin gravide kjæreste for å møte tenåringsvenninna hans. Det er ikke greit, og hun fortjener definitivt bedre.

• Liker 3
Skrevet

Du er ung, hun er "eldre" og hormonell. Hun vet at han har hatt varme følelser for deg, og dere har en connection hun ikke klarer å konkurrere med. Klart hun er sjalu, og med god grunn. Tipper det kribler litt i han når han er med deg. Og det at dere møtes i skjul gjør ikke saken bedre. La han være i fred nå, han trenger å komme over deg 100% og la følelsene for sin kommende kone få vokse i fred.

Anonymkode: d54ad...1f4

Gjest førstedamen
Skrevet

Men hvis dama er sånn kommer kompisen din til å slite i et sjalusiforhold. Ville bedt han snakke med damen sin om hvorfor ikke dere alle kan omgåes og hvorfor dette eventuelt ikke er greit. Han kommer ikke til å vare mange år i et forhold hvor han ikke kan velge egne venner uten at det ligger mer bak enn at hun ikke liker de. Det er ikke greit. Skal ikke sitte å mene ting her men ville snakket med han om dette FØR de får barn altså. Men har dere hatt en fling så forstår jeg henne altså.

Skrevet
8 minutter siden, førstedamen skrev:

Men hvis dama er sånn kommer kompisen din til å slite i et sjalusiforhold. Ville bedt han snakke med damen sin om hvorfor ikke dere alle kan omgåes og hvorfor dette eventuelt ikke er greit. Han kommer ikke til å vare mange år i et forhold hvor han ikke kan velge egne venner uten at det ligger mer bak enn at hun ikke liker de. Det er ikke greit. Skal ikke sitte å mene ting her men ville snakket med han om dette FØR de får barn altså. Men har dere hatt en fling så forstår jeg henne altså.

Han har altså innrømt til kjæresten at han var betatt av denne kjerringa mens de var sammen. 

TS: Ikke vær en homewrecker. Sånne som deg får kjapt rykte på seg. Ta avstand før det skjer noe mer. Dere er ikke bare venner, det vet du godt.

Anonymkode: b5633...0ab

Gjest Franke Ann
Skrevet (endret)

Åh, vær så snill. Du liker oppmerksomheten og det at han egentlig er litt keen på deg. Jeg sier ikke at du har tenkt å "stjele" ham, for det har du sikkert ikke, men du liker så klart tanken på at du kunne ha gjort det om du ville, og at dama hans egentlig er nr. 2. Men det er greit, du er bare 19, og kjenner sikkert ikke deg selv så godt ennå. Men vi som har levd enn stund skjønner med en gang at du er på en ego-tripp, og det gjør nok dama hans også.

Endret av Franke Ann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...