Gå til innhold

Hater homser , og folk som tar selvmord er feige idioter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror - og håper - at du har misforstått. Jeg er veldig aktiv på sosiale medier i min støtte til homofile, det være seg om det gjelder adopsjon, ekteskap, retten til å ikke bli steinet/kastet ut fra tårn - whatever. 

Men det er ikke fordi jeg vil hverken passe på, eller beskytte, dere som "skjøre porselenskopper" (dine ord). Det er fordi jeg og mange med meg synes at dette handler om menneskerettigheter. Retten til å leve og elske. Retten til å elske andre voksne mennesker - uavhengig av kjønn- Retten til å bli respektert som mennesker, uten at seksuelle (lovlige) preferanser skal være noe tema.

Hilsen en heterofil, som ikke har ment å fornærme deg ved å se på deg som en porselenskopp. 

Anonymkode: fb993...78d

Det er veldig fint at du engasjerer deg politisk, men du må da snakke for deg selv og det du mener er riktig. Menneskerettigheter, f.eks. Det er veldig bra.

Men når du trekker inn konkrete personer, som din kusiner og dine to venner, virker det veldig som at det er akkurat dem du jobber for. Jeg synes det er en patriarkalsk holdning - at du antar hvordan homofile tenker fordi de er homofile, slik man en gang tenkte at menn tenkte fordi de var menn, og kvinner tenkte fordi de var kvinner og at en av gruppene måtte beskytte den andre - dersom det ikke da skyldes at de eksplisitt har sagt hva de selv tenker om saken, eller at de har ytret ønske om at du skal støtte dem.

Jeg tror de fleste her i Norge er enig i at man ikke skal steine homofile (uansett årsak), men jeg synes det går for langt når man antar at alle homofile er for likekjønnsekteskap og systematisert anonymt farskap. Eller kirkelig vigsel. Vi er ikke sosialister bare fordi vi er homofile, f.eks. Det er det mange som tror, fordi de selv opplever alt borgerlig tankegods som homofiendtlig.

Ironisk nok er kanskje den største fordommen mot homofile at vi ikke har fordommer, fordi vi har opplevd så mange fordommer selv ;)

Homofile mennesker er like mangfoldige som resten av befolkningen; homofile mennesker er tynne, tykke, høye, lave, konservative, liberale, smarte, dumme, romantiske, kyniske, vi er overalt, og du finner oss der du minst skulle vente det!

Jeg synes du skal la venninnen din ha de holdningene hun selv vil, jeg. Dersom det plager deg mye, synes jeg du skal si fra og eventuelt ta avstand fra henne. Men jeg tror du skal overlate til andre mennesker å se hva de selv lar seg krenke av. Vi har vel alle noen facebookvenner som ikke akkurat poster det vi gjerne skulle sett at de postet? De får står for det selv, tenker jeg. Og jeg kan gjerne finne på å si mot dem og si at jeg mener de tar feil, er urimelige eller tåpelige. Det må de tåle, synes jeg. Da flagger man egen mening på en tydelig måte, folk får gjerne med seg det lettere enn at man bare tar dem bort.

Anonymkode: d5d39...93e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samfunnet trenger stemmer som din. Det er lett å ta det aktivister har kjempet frem forgitt. Situasjonen kan forandre seg fort. 

Anonymkode: cb72c...bba

Det er helt greit det, men dere er nødt til å skylde på homofile. Ser dere ikke at det dere gjør er å

- anta at alle homofile mener det samme?

- være nedlatende mot homofile som de ikke kan ønske seg noe selv?

Det er temmelig homofobt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit det, men dere er nødt til å skylde på homofile. Ser dere ikke at det dere gjør er å

- anta at alle homofile mener det samme?

- være nedlatende mot homofile som de ikke kan ønske seg noe selv?

Det er temmelig homofobt!

Jeg skjønner ikke hva du mener? Er fullstendig klar over at homofile/lesbiske er like ulike og har forskellige meninger som andre. Jeg snakker om å bli behandlet som et likeverdig menneske, å kunne velge om man vil gifte seg i kirken, slippe bli banket opp eller få den jobben (som den beste kvalifiserte) man søkte på selv om man er homo/trans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener? Er fullstendig klar over at homofile/lesbiske er like ulike og har forskellige meninger som andre. Jeg snakker om å bli behandlet som et likeverdig menneske, å kunne velge om man vil gifte seg i kirken, slippe bli banket opp eller få den jobben (som den beste kvalifiserte) man søkte på selv om man er homo/trans.

Du skrev at man behøver slike mennesker som TS.

Og dersom du da lurer på hva jeg mener med min innvending, så vil jeg be deg se hva jeg skrev tidligere i tråden. Det er helt ok å mene hva man vil og kjempe for det. Men det er ikke ok å kjempe for hva man vil og påstå at det er fordi noen andre ønsker det, uten at man vet at de ønsker det, slik TS trakk frem konkrete personer og la ansvaret for sin kamp og sin sak over på dem. Det er ikke greit.

Det blir litt som når disse svenske borgervernerne mener de kjemper for de svenske kvinner. Kvinnene svarer at "Vi er ikke deres!". http://www.expressen.se/debatt/vi-ar-inte-era-kvinnor/

På samme måte er ikke vi homofile "deres homofile" selv om dere gjerne vil ha noen å kjempe for. Vi eier oss selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har da lov til å ha en mening om ekteskap er for mann og kvinne. Det er mange som mener det. Hvorfor skal ikke de få si sin mening? Det er ikke bare de som har de politisk korrekte meningene som skal få ytre seg i sosiale medier. 

Slutt å følg henne på FB, så slipper du å se det. Prater hun om det ellers, sier du bare at dere få enes i å være uenig om temaet, og snakke om andre ting i stede. 

Om kommentarer er hatske, og hun snakker om det på nivå med å steine de, da hadde jeg satt foten ned og bedt henne holde meningene sine for seg selv. 

Samme med selvmord. En helt normal tanke om det også. Selv om man ikke er kristen. Så igjen. Ikke følg på FB og sett regler for samtaler når dere treffes. 

Anonymkode: f03f7...0c8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har da lov til å ha en mening om ekteskap er for mann og kvinne. Det er mange som mener det. Hvorfor skal ikke de få si sin mening? Det er ikke bare de som har de politisk korrekte meningene som skal få ytre seg i sosiale medier. 

Slutt å følg henne på FB, så slipper du å se det. Prater hun om det ellers, sier du bare at dere få enes i å være uenig om temaet, og snakke om andre ting i stede. 

Om kommentarer er hatske, og hun snakker om det på nivå med å steine de, da hadde jeg satt foten ned og bedt henne holde meningene sine for seg selv. 

Samme med selvmord. En helt normal tanke om det også. Selv om man ikke er kristen. Så igjen. Ikke følg på FB og sett regler for samtaler når dere treffes. 

Helt enig! :) 

PK-mennesker får gjerne holde på som de lyster, men det er symptomatisk at de vil kneble alle andre også. Der går det over en farlig grense. Jeg blir skremt av at så mange ikke ser hvor FARLIG det er med tanke- og meningspoliti. Oftest mye farligere enn moralisme og religiøst tankegods!

Alle har lov å ha en mening og stå for den. Det er livsviktig!

Ergo må man forlate dem, heller enn å forsøke å endre dem, dersom man ikke takler meningene folk har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.  Dette er IKKE mine holdninger. Takk å lov. 

En venninne gjennom mange år har blitt sammen med en kristen mann. Litt etter litt har hun endrer seg , og nå begynner hun å gå meg på nervene. Hun poster linker om at ekteskap skal være mellom mann og kvinne, og alt mulig diskriminerende. Likevel ringer hun meg og er varm, snill og koselig å prate med. Greia er at jeg har en kusine som er lesbisk og en god venninne som også er lesbisk. Bestevennen min er homofil, og for meg er det ekstremt rått at noen vil gå så langt som å faktisk ønske dem vondt.  

Hvordan forholde seg til disse holdningene?  Jeg vil ikke bli assosiert med dem. Aldri. 

Sist jeg konfronterte henne var unnskyldningen at hennes gud og the holy spirit snakket med henne om feige folk som tok selvmord fordi de var egoistiske. Nå vil jeg bare dumpe henne. 

Anonymkode: 4ea04...4ff

Det er jo tydelig at venninnen din trenger psykisk hjelp.

House sier det best: 

if-you-talk-to-god-youre-religious-if-god-talk-to-you-youre-psychotic-doctors-quote.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at de som tar selvmord er feige egoistiske idioter, men fullstendig uenig med fordommene på homofile. Når folk er voksne så får de elske hvem de vil, de er da voksne. Selv om det selvsagt finnes homofile drittsekker som det finnes drittsekker i alle -filer og i alle raser.

Anonymkode: 25b5d...10b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 13.39, AnonymBruker skrev:

Enig med at de som tar selvmord er feige egoistiske idioter, men fullstendig uenig med fordommene på homofile. Når folk er voksne så får de elske hvem de vil, de er da voksne. Selv om det selvsagt finnes homofile drittsekker som det finnes drittsekker i alle -filer og i alle raser.

De som tar selvmord har slitt alvorlig psykisk. Det er sykdom som er grunnen til at de har tatt livet sitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

De som tar selvmord har slitt alvorlig psykisk. Det er sykdom som er grunnen til at de har tatt livet sitt. 

Det er pur egoisme at de tar det steget å utsetter familien for ett sånt traume. Om de er midt i en psykose er det en annen ting, da er det sykdommen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er pur egoisme at de tar det steget å utsetter familien for ett sånt traume. Om de er midt i en psykose er det en annen ting, da er det sykdommen.

Mange som tar selvmord tenker at de slipper å være en byrde for damilien lengre. Du er arrogant. Du aner ikke noe om hva som foregår i andres hoder. Du har ingenting med å anklage for egoisme når du aner null om hva som ligger bak selvmordet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica
17 minutter siden, Maleficenta skrev:

Mange som tar selvmord tenker at de slipper å være en byrde for damilien lengre. Du er arrogant. Du aner ikke noe om hva som foregår i andres hoder. Du har ingenting med å anklage for egoisme når du aner null om hva som ligger bak selvmordet.

Denne ☝☝☝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom jeg får en 100% dødelig sykdom som medfører å dø i store smerter, så er JEG den egoistiske som velger å avslutte det litt tidligere? Ikke pårørende som synes jeg bør råtne i en seng? 

Ditt traume, din sorg, din smerte, ditt savn. Plutselig havner da mitt liv om deg? Vet ikke hvem jeg hadde sett på som egoistisk egentlig....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom jeg får en 100% dødelig sykdom som medfører å dø i store smerter, så er JEG den egoistiske som velger å avslutte det litt tidligere? Ikke pårørende som synes jeg bør råtne i en seng? 

Ditt traume, din sorg, din smerte, ditt savn. Plutselig havner da mitt liv om deg? Vet ikke hvem jeg hadde sett på som egoistisk egentlig....

Ikke sammenlignbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sammenlignbart.

Så da sitter du på fasitsvarene hvordan andre skal leve eller ikke leve sitt liv? Hva som er "bra nok" grunn til å ende et liv?

Igjen. Dine følelser. Ditt savn. Dine traumer. Din smerte. Deg, deg, deg og deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...