Gå til innhold

Hater homser , og folk som tar selvmord er feige idioter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei.  Dette er IKKE mine holdninger. Takk å lov. 

En venninne gjennom mange år har blitt sammen med en kristen mann. Litt etter litt har hun endrer seg , og nå begynner hun å gå meg på nervene. Hun poster linker om at ekteskap skal være mellom mann og kvinne, og alt mulig diskriminerende. Likevel ringer hun meg og er varm, snill og koselig å prate med. Greia er at jeg har en kusine som er lesbisk og en god venninne som også er lesbisk. Bestevennen min er homofil, og for meg er det ekstremt rått at noen vil gå så langt som å faktisk ønske dem vondt.  

Hvordan forholde seg til disse holdningene?  Jeg vil ikke bli assosiert med dem. Aldri. 

Sist jeg konfronterte henne var unnskyldningen at hennes gud og the holy spirit snakket med henne om feige folk som tok selvmord fordi de var egoistiske. Nå vil jeg bare dumpe henne. 

Anonymkode: 4ea04...4ff

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Balian de Ibelin

Om du ikke vil ha noe med henne å gjøre lenger fordi hun har den mening hun har så er det jo bare å kutte henne ut. Det er ikke verre en det. Jeg forstår meg ikke på folk som skal gjøre ting så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuttet tvert kontakt. Hadde ikke giddet å måtte forholde meg til en med slike meninger.

Livet er for kort til å ha slike mennesker rundt seg.

Endret av -Jiinxs-
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboers bestekamerat og hans kjæreste hadde noen holdninger som flyktningene og mente oppriktig at de kunne drukne (den tiden de var på båt), og brenne. Vi har så å si kuttet kontakt for det er ikke greit å mene dette. Man kan være imot flyktninger og slikt men ikke mene at de skal dø på den måten. De også deler rasisme på Facebook, de er rasister. Vi har nærmest kuttet dem ut. 

Kanskje du burde snakke med venninnen din å høre om det er virkelig hun som mener det og ikke mannen som har påvirket henne? Hadde hun slike holdninger før? Hvis hun oppriktig mener det, så si du er uenig. Dere kan fint omgåes, man trenger heldigvis ikke ha samme meninger alle sammen. 

Anonymkode: 7c460...f19

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Om du ikke vil ha noe med henne å gjøre lenger fordi hun har den mening hun har så er det jo bare å kutte henne ut. Det er ikke verre en det. Jeg forstår meg ikke på folk som skal gjøre ting så vanskelig.

Les hele HI. Hun er en god venninne,  med forferdelige holdninger. Handler ikke om at jeg vil gjøre ting vanskelig,  og et vennskap er ikke bare å avslutte 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.  Dette er IKKE mine holdninger. Takk å lov. 

En venninne gjennom mange år har blitt sammen med en kristen mann. Litt etter litt har hun endrer seg , og nå begynner hun å gå meg på nervene. Hun poster linker om at ekteskap skal være mellom mann og kvinne, og alt mulig diskriminerende. Likevel ringer hun meg og er varm, snill og koselig å prate med. Greia er at jeg har en kusine som er lesbisk og en god venninne som også er lesbisk. Bestevennen min er homofil, og for meg er det ekstremt rått at noen vil gå så langt som å faktisk ønske dem vondt.  

Hvordan forholde seg til disse holdningene?  Jeg vil ikke bli assosiert med dem. Aldri. 

Sist jeg konfronterte henne var unnskyldningen at hennes gud og the holy spirit snakket med henne om feige folk som tok selvmord fordi de var egoistiske. Nå vil jeg bare dumpe henne. 

Dump henne.og si det rett ut. At du ikke kjenner henne lengre. At hun har blitt en annen og du vil ikke ha en person med slike holdninger i livet ditt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Les hele HI. Hun er en god venninne,  med forferdelige holdninger. Handler ikke om at jeg vil gjøre ting vanskelig,  og et vennskap er ikke bare å avslutte 

Vel folk er jo forskjellige for min del har jeg aldri noen problemer med å kutte folk ut. Uavhengig om det er noen av mine bestevenner eller en person jeg akkurat har møtt.

Og jeg leste alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to tips til hva du kan gjøre:

1) gi henne tvert sparken som venninne

3) fas henne sakte ut som venninne

Anonymkode: d9c41...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er total motstander av homser å lesber de må bare for holde på så lenge det skjer langt unna min rekkevidde .

Men at folk er feige fordi de tar selvmord DER går grensen det er utallige grunner til at folk gjør det mange som har det vondt.

Anonymkode: fee05...ebb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta sitt eget liv er ikke feigt, det viser bare at du ikke makter lenger. Har vært i den båten selv, men jeg ble reddet.

Folk som ikke kan forstå det er ikke verdt min oppmerksomhet.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr om de tørr å ta selvmord da. Hvis de ikke tørr så spør du dem hvor feige de er som ikke tørr å gjøre noe feigt engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med homser som tar selvmord da? Da skulle man jo tro det ene utlignet det andre, og det var greit for de å ta livet sitt.

Heldige disse homsene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han hjernevasker henne og at hun trenger å høre det hvis hun ikke har hatt disse meningene før. Man trenger ikke å forholde seg til sånne folk og det er helt legitimt å avslutte vennskapet pga det. 

Anonymkode: cb72c...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå vil jeg bare dumpe henne. 

9 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hele HI selv, du!

Dessuten så gjelder de samme reglene for vennskap som for kjærester, man kan ikke forandre andre, men man kan gå ut av relasjonen. Det er det eneste valget du har dersom du ikke liker henne slik hun er nå.

PS jeg er lesbisk selv, og jeg regner ikke "ekteskapet er for mann og kvinne" som ille. Man har full rett til å mene at det er slik det skal være.

Diskriminerende? Ja.

Hatende? Ikke i det hele tatt.

Mennesker som synes synd på, og så gjerne vil passe på og beskytte oss homofile som om vi er skjøre porselenskopper? Det nye patriarkatet.

:scorpis:

Anonymkode: d5d39...93e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din virker jo lettpåvirkelig og enkel som kan innta slike holdninger bare fordi kjæresten har dem. Det er synd, men noe man bare må akseptere - hun var ikke den du trodde. Det beste er nok å kutte henne ut og heller omgi deg med venner med gode holdninger.

Anonymkode: 1dd44...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hele HI selv, du!

Dessuten så gjelder de samme reglene for vennskap som for kjærester, man kan ikke forandre andre, men man kan gå ut av relasjonen. Det er det eneste valget du har dersom du ikke liker henne slik hun er nå.

PS jeg er lesbisk selv, og jeg regner ikke "ekteskapet er for mann og kvinne" som ille. Man har full rett til å mene at det er slik det skal være.

Diskriminerende? Ja.

Hatende? Ikke i det hele tatt.

Mennesker som synes synd på, og så gjerne vil passe på og beskytte oss homofile som om vi er skjøre porselenskopper? Det nye patriarkatet.

:scorpis:

Anonymkode: d5d39...93e

Jeg tror - og håper - at du har misforstått. Jeg er veldig aktiv på sosiale medier i min støtte til homofile, det være seg om det gjelder adopsjon, ekteskap, retten til å ikke bli steinet/kastet ut fra tårn - whatever. 

Men det er ikke fordi jeg vil hverken passe på, eller beskytte, dere som "skjøre porselenskopper" (dine ord). Det er fordi jeg og mange med meg synes at dette handler om menneskerettigheter. Retten til å leve og elske. Retten til å elske andre voksne mennesker - uavhengig av kjønn- Retten til å bli respektert som mennesker, uten at seksuelle (lovlige) preferanser skal være noe tema.

Hilsen en heterofil, som ikke har ment å fornærme deg ved å se på deg som en porselenskopp. 

Anonymkode: fb993...78d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min samboers bestekamerat og hans kjæreste hadde noen holdninger som flyktningene og mente oppriktig at de kunne drukne (den tiden de var på båt), og brenne. Vi har så å si kuttet kontakt for det er ikke greit å mene dette. Man kan være imot flyktninger og slikt men ikke mene at de skal dø på den måten. De også deler rasisme på Facebook, de er rasister. Vi har nærmest kuttet dem ut. 

Anonymkode: 7c460...f19

Forstår at dere kuttet dem ut. Men skremmende at mennesker blant oss kan utvikle slike holdninger! Det er jo ikke bare å snakke dem til fornuft heller. Man får bare lyst å ta avstand.

Anonymkode: 1dd44...b43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Insanomanical skrev:

Spørr om de tørr å ta selvmord da. Hvis de ikke tørr så spør du dem hvor feige de er som ikke tørr å gjøre noe feigt engang.

Atte...hæ!?!

Anonymkode: 0f219...42b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror - og håper - at du har misforstått. Jeg er veldig aktiv på sosiale medier i min støtte til homofile, det være seg om det gjelder adopsjon, ekteskap, retten til å ikke bli steinet/kastet ut fra tårn - whatever. 

Men det er ikke fordi jeg vil hverken passe på, eller beskytte, dere som "skjøre porselenskopper" (dine ord). Det er fordi jeg og mange med meg synes at dette handler om menneskerettigheter. Retten til å leve og elske. Retten til å elske andre voksne mennesker - uavhengig av kjønn- Retten til å bli respektert som mennesker, uten at seksuelle (lovlige) preferanser skal være noe tema.

Hilsen en heterofil, som ikke har ment å fornærme deg ved å se på deg som en porselenskopp. 

Anonymkode: fb993...78d

Samfunnet trenger stemmer som din. Det er lett å ta det aktivister har kjempet frem forgitt. Situasjonen kan forandre seg fort. 

Anonymkode: cb72c...bba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...