Gjest cheshirecat Skrevet 7. februar 2016 #41 Del Skrevet 7. februar 2016 Gratulerer med dagen som var og god bedring. Tror ikke du skal legge så mye i dette.. Kanskje er du litt ekstra sensetiv siden det er bursdagen din og du er syk, langt borte fra venner og egentlig savner dem..? Jeg gjetter du er relativt ung (max i tidlig 20årene..?) for når du blir eldre er du nesten bare glad til for at noen glemmer bursdagen din 😜 og mest sannsynlig glemmer du den av og til selv også ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #42 Del Skrevet 7. februar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er uempatisk. Ikke en jeg ville hatt som venn. Anonymkode: 2d913...3ed Det skal du få slippe. Empatien min er forbeholdt de som trenger den. Ikke folk som sutrer på FB, SMS, KG eller gudene veit hva slags media de bruker for å fortelle om alle plagene sine. Det går jo ikke en dag uten at folk sitter og sutrer på FB om at de er syke og svake et eller annet sted, må fortelle om traumer og gudene veit hva. Ingenting er privat lengre, alt skal deles med sine nærmeste 800 venner eller noe. Vi har blitt en generasjon av sympatihorer der vi higer etter oppmerksomhet, likes og kommentarer. Og alle er ikke så glad i det. Og det er tungt å leve med for mange. Folk må lære sine venner og kjente å kjenne, det er ikke alle som er like glad i denne evinnelige sykdomspraten som mange fører (de fleste prater mer om sykdom enn det de er klar over også). Men neste gang jeg reiser med venninna mi til utlandet for at hun skal komme til spesialist igjen, så skal jeg oppdatere henne om at jeg uempatisk og hun ikke burde ha meg som venn. Så kan vi le en liten stund av det. Anonymkode: 268cc...cfd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernefrukt Skrevet 7. februar 2016 #43 Del Skrevet 7. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det skal du få slippe. Empatien min er forbeholdt de som trenger den. Ikke folk som sutrer på FB, SMS, KG eller gudene veit hva slags media de bruker for å fortelle om alle plagene sine. Det går jo ikke en dag uten at folk sitter og sutrer på FB om at de er syke og svake et eller annet sted, må fortelle om traumer og gudene veit hva. Ingenting er privat lengre, alt skal deles med sine nærmeste 800 venner eller noe. Vi har blitt en generasjon av sympatihorer der vi higer etter oppmerksomhet, likes og kommentarer. Og alle er ikke så glad i det. Og det er tungt å leve med for mange. Folk må lære sine venner og kjente å kjenne, det er ikke alle som er like glad i denne evinnelige sykdomspraten som mange fører (de fleste prater mer om sykdom enn det de er klar over også). Men neste gang jeg reiser med venninna mi til utlandet for at hun skal komme til spesialist igjen, så skal jeg oppdatere henne om at jeg uempatisk og hun ikke burde ha meg som venn. Så kan vi le en liten stund av det. Anonymkode: 268cc...cfd Tommel opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #44 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg forstår at BARN synest det er trist å være syk på bursdagen sin. Men voksne folk bør da kunne ta det for det det er. Anonymkode: 7d7fa...487 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #45 Del Skrevet 7. februar 2016 Du kommer sikkert til å svare også på denne kommentaren med angrep, men uansett: Du fremstår faktisk som en utrolig bitter og selvmedlidende person. Du skal liksom ha honør for at du ikke skjelte ut disse vennene dine, for å ikke ha ønsket deg god bedring? Jeg ville heller ikke sendt noen god bedring-melding, fordi jeg hadde tenkt som så at dersom du var syk, så ville du sikkert satt pris på ro og ikke bli forstyrret mer enn nødvendig. Jeg antar at jeg da, i dine øyne, er en person der er både tankeløs og uempatisk. Noe jeg vil påstå ikke stemmer, men jeg skjønner at i din verden er det du som bestemmer. Anonymkode: 3f592...6e1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2016 #46 Del Skrevet 8. februar 2016 Det er tydeligvis en del mennesker her som har denne holdningen, at man skal dømme et menneske nord og ned fordi man VÅGER å bli skuffet over at venner ikke kan ønske en god bedring på bursdagen sin: Tenk å vise det - da er man virkelig et dårlig menneske!!! For man skal ligge der i senga, være syk, og samtidig være ydmyk for at noen har tatt tid til å gratulere med dagen, men ikke forvente at disse personene skal bry seg noe om at man er syk. Nei, det ville vært frekt å nevne en gang for dem, fordi vennene da blir forstyrret i sin egen selvtilfredshet over at de har gratulert noen med dagen. Nei, så det er jo selvsagt at disse vennene ikke skal svare noe på at bursdagsbarnet er sykt. For hva forventer egentlig den som har bursdag - at noen egentlig skal bry seg om hvordan dagen er for vedkommende. Uhørt!!! Nei, man får legge seg ned og lide seg gjennom dagen sin. Anonymkode: 2d913...3ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 9. februar 2016 #47 Del Skrevet 9. februar 2016 Typisk kvinner og tolka alt i verste mening. Hadde jeg sendt det til en kompis, hadde jeg fått ok tilbake. Hadde ikke brydd meg et sekund om det heller . En må ikke være så selvmedlidende og dramatisk. Syk, folk flest tenker en forkjølelse og lar det bare ligge. Trådstarter, ikek heng deg så mye opp i dette . Med hilsen fra: Jon Are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2016 #48 Del Skrevet 9. februar 2016 Etter å ha lest igjennom tråden og sett hvordan TS svarer mange her, så har jeg begynt å forstå hvorfor hun kanskje ikke fikk så mange sympatisvar på hennes meldinger om at hun var syk. Du virker ikke veldig sympatisk TS. Anonymkode: 03b8b...c55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 9. februar 2016 #49 Del Skrevet 9. februar 2016 Hvis du er åpen med vennene dine da? Vær ærlig, og fortell dem hvor utrolig såret og trist du ble på bursdagen din, når alle skrev gratulerer på sms, men ingen skrev god bedring.... De har sikkert ikke tenkt på det engang. Og hvis du er ærlig tror jeg de kommer til å flire av deg, for dette var litt småteit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 9. februar 2016 #50 Del Skrevet 9. februar 2016 Den 2/6/2016 at 20.20, AnonymBruker skrev: Jeg hadde bursdag for to dager siden og lå syk hjemme. Fikk flere gratulasjoner på sms og de håper jeg får en fin dag og alt det der. Jeg svarer tusen takk, men at det ikke blir noe feiiring fordi jeg er syk og ligger hjemme. Bare en, EN jævla person svarer da "uff, god bedring!" Ikke et jævla pip fra de andre?! Jeg ligger hjemme syk og ensom fordi jeg er langt fra venner og familie en periode. Jeg forventer ikke så mye mer enn et lite "god bedring", men hvorfor i helvete gidder ikke folk??!?! Noen ganger blir jeg så utrolig skuffet over hvor tankeløse og uempatiske folk kan være. Jeg måtte virkelig ta meg sammen for å ikke svare sinna tilbake til ei venninne at "gidd for GUDS skyld ikke å ønske meg god bedring, mens du sitter der på fest selv og har det gøy!!" Anonymkode: 14b83...c62 De viste omsorg ved å gratulere og du sendte omsorgen deres rett tilbake i trynet deres ved å sutre istedet for å skrive noe sånt som at jeg skal ha kake når jeg blir frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 9. februar 2016 #51 Del Skrevet 9. februar 2016 folk flest har nok av problemer selv å styre med, i mange tilfeller er forkjøla på bursdag en bagatell og noe som går over fort av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå