Gjest lurelise Skrevet 14. oktober 2004 #1 Skrevet 14. oktober 2004 heisann, Lurte på om noen har et godt råd til meg. Flere av skjortene mine (hvite og lyseblå) har gule svetteflekker under armene. Hvordan vil dere best fjerne dem? Lurelise
Nettemor Skrevet 14. oktober 2004 #2 Skrevet 14. oktober 2004 Bytt deodorant for å forhindre flekker på resten av klærne dine iallefall
Gjest lurelise Skrevet 14. oktober 2004 #3 Skrevet 14. oktober 2004 Har gjort det. Brukte Nivea....bruker nå dyr fin deodorant! Men hva med de skjortene som er ødelagt? Må jeg bare kaste dem?
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2004 #4 Skrevet 14. oktober 2004 Har gjort det. Brukte Nivea....bruker nå dyr fin deodorant! Men hva med de skjortene som er ødelagt? Må jeg bare kaste dem? vanskelig å få bort... så jeg tror du må kaste dem
Tuddelidu Skrevet 14. oktober 2004 #5 Skrevet 14. oktober 2004 men, hvis klærne er hvite, kan de ikke da blekes? Med klor ellerno?
Gjest lurelise Skrevet 14. oktober 2004 #6 Skrevet 14. oktober 2004 Greit med klor og hvitt, men hva med lyseblått??? Skjortene var rådyre i innkjøp, så jeg har ikke så veldig lyst til å kaste dem.
floyel Skrevet 14. oktober 2004 #7 Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Har du prøvd å dynke svetteflekkene med litt salmiakkvann og vaske dem på 60 grader? Biotex-spray kan også prøves, men jeg synes salmiakk funker best på hudfett og svette. mvh Fløyel
Tuddelidu Skrevet 14. oktober 2004 #8 Skrevet 14. oktober 2004 Du kan jo se på http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo..._view.pt#svette Der står det litt om svetteflekker også
Gjest Virvel Skrevet 14. oktober 2004 #10 Skrevet 14. oktober 2004 Er det hvitt og av bomull kan det klores. Andre farger og stoffer er det verre med. Jeg er veldig fan av flekkfjerneren til Biotex, har fått vekk de utroligste flekker med den, også misfarging etter svette, men det er ikke alltid den har noen effekt, og det funker utvilsomt best når flekken er fersk. Det kommer veldig an på stoffet, men uansett verdt et forsøk, for dyrt er det ikke. Dynk flekken med flekkfjerner og la det ligge noen timer, hvis det begynner å tørke tar du på mer flekkfjerner. Skyll etterpå og vask på vanlig måte i vaskemaskin. Hvis stoffet tåler det kan du også prøve å skrubbe litt på flekken (gjerne med en børste) når du skyller ut flekkfjerneren. Det er mitt beste tips...
Gjest Gjest_Alexander_* Skrevet 17. september 2009 #11 Skrevet 17. september 2009 Hei. Jeg er ikke kvinne, men mann som hadde samme problemet. Her er det NIVEA deodoranten som ødelegger klærne, ikke svetten (og ja: Nivea har deodoranter for menn også). Deodoranten omdannes til en "hard gul masse" som fester seg i klærne under armhulen. Her ikke hatt liknende problem med andre deo'er. Mulig dette bare gjelder mannedeo'en. Den medfører i hvert fall at flekkene ikke utarter seg som ordinære svette-flekker. Jeg kom over dette forumet idet jeg søkte etter denne problemstillingen med NIVEA på nett. Hiv NIVEA på dynga. Det er der søppel hører hjemme.
Tabris Skrevet 17. september 2009 #12 Skrevet 17. september 2009 Vi hadde samme problem hjemme, og hos oss kom det av hardt vann. Så vi brukte sitronsyre når vi vasket klær, det fjernet flekkene - og forhindret at de kom ved senere vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå