Gå til innhold

Må vi si ja til besøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har akkurat kommet tilbake fra min søster, der vi har vært i bursdag til hennes mann. (Ikke rundt tall, men hyggelig å samles). Dit kom også moren vår, som bor to timer unna. Litt før vi skulle dra sier min søster og min mor at de hadde tenkt at mor skulle være med meg/oss hjem og overnatte. Jeg syns det er vanskelig å si nei, får dårlig samvittighet. Ingen hadde spurt oss.

Besøk nå passer dårlig; Min samboer reiser på en lengre jobbreise i morgen tidlig, jeg skal kjøre han på flyet og vi må opp 0430. Ikveld pakker han. Jeg har vært på jobbtur noen dager, kom hjem idag, og vi har denne ene kvelden sammen. Videre er jeg deltidsstudent ved siden av full jobb, og må bruke hele morgendagen på studier for å være ajour til kollokvie mandag ettermiddag.  Hadde planlagt 10-timers studiedag i morgen. 

Men de pusher på ,..  Og sier de kjører henne til oss i løpet av kvelden. Søster har mindre plass enn oss, så noen må sove på stua om mor overnatter der. Vi har plass, og vi normalt det er koselig med besøk. Men altså ikke nå. Samboer har svært lite lyst på besøk av svigermor akkurat ikveld. 

Er vi kjipe om vi sier nei? Det er tross alt søster som er årsak til at mor er i byen nå. Samtidig får jeg veldig dårlig samvittighet... 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 9c48b...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke dere er kjipe som sier nei, det er jo søsteren din hun er kommet for å besøke, og man kan jo ikke bestemme sånt uten å spørre dem det gjelder først. Hadde sendt en melding om at det ikke passer nå, men at hun er hjertelig velkommen en annen gang - så lenge det avtales på forhånd. Og så hadde jeg låst ytterdøren.

Anonymkode: 039db...d6e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde latt moren min sove hos meg. Det er moren min liksom.. Hun kan da styre seg selv om du skal studere hele dagen i morgen. Skjønner at det er kjipt altså og at dere hadde lyst til å ha kvelden alene, men jeg hadde ikke hatt låst døren i alle fall. Jeg er ikke laget sånn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med den over her :) Bare si nei det passer bedre en annen gang. Slapp av og nyt siste kvelden med god samvittighet

Anonymkode: a82a7...e5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ønsket more min velkommen! Så kunnr hun ordnet mat til meg og styrt i huset mens jeg leste ;) forøvrig er det ikke dårlig gjort å si nei  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skal prøve en gang til å si høflig neitakk til besøk, og invitere til en annen dag i stedet. . Klarer nok ikke å låse døren... Men håper jeg ikke trenger det. En ting hadde vært om det det bare var at jeg var opptatt, men det føles nok veldig innvaderende for samboern min å få besøk ikveld. Og jeg må jo ta hensyn han også.

Anonymkode: 9c48b...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det så vanskelig å være ærlig med familien din? Nå hadde jeg aldri kommet i din situasjon tror jeg, mamma og pappa ringer alltid før de kommer på besøk, men hadde jeg havnet i din situasjon, hadde jeg bare sagt at det ikke passet for meg og forklart hvorfor. Hadde jeg sagt til familien min at det ikke hadde passet med besøk pga studier hadde de hatt forståelse for det. Synes ikke du må si ja til noen ting :) 

Anonymkode: 93d41...608

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...