hypes Skrevet 7. februar 2016 #21 Skrevet 7. februar 2016 (endret) 14 timer siden, Limo skrev: Jeg er så enig med deg! Parajumperjakkene er fine, men jeg er sterk imot dyreplageri. Derfor blir denne jakken uaktuell. Jeg går på videregående, og 8/10 jenter i klassen min har jakker fra PJ og Svea. KUN på grunn av merkene. Jeg har en vinterjakke fra Vero Moda som jeg tror jeg ga 400kr for. Meker at den allerede begynner å bli litt "pjuskete", og den er ikke så veldig varm. Men den fungerer Helt utrolig hvordan samfunnet har blitt, og at dyreplageri er faktisk noe folk vil betale opp mot 10 tusen for (satt litt på spissen). Poenget mitt er nettopp dette.. Jakken er tydeligvis ikke verdt 8-9 tusen kroner, selv om det er en fin og varm jakke. Det er absolutt en veldig fin jakke, og jeg kunne tenkt meg en sånn. Men bare tanken på at et dyr har blitt pint til døde, gjør meg bare utrolig sint. Man blir veldig forvirret av hva som står på internett. Flere og flere skriver at jakker med ekte pels ikke har dyreplageri som bakgrunn. Og mange av de virker veldig overbevisende. Men det er det jo ikke! Det er ingen dyr som skal bli avlet opp og født for å bli død pels på en jakke. De menneskene som driver med pelsdyroppdrett kan umulig ha noen samvittighet. Jeg vet at noen steder er det verre enn andre. Men ut ifra de kommentarene over her, virker det ikke som om PJ har godt dyrehold heller. Så jakken er fin, men det blir med det. Har ikke tenkt til å kjøpe en slik jakke hvertfall. Er også enig i det at Miss Brown modellen burde komme med fuskpels Det hadde vært noe! Godt at vi er flere! heldigvis skjer det litt mer i pelsdyrdebatten nå, men det ser jammen ut til at vi fortsatt har en lang vei å gå - til tross for all opplysningen.. Det er virkelig synd. Da jeg gikk på videregående var det akkurat samme greia. I min klasse var jeg heldig å ha en del som delte min mening rundt parajumperne. Men det var omtrent halvparten av jentene - og guttene - som gikk rundt i jakker med pels på. Også så stolte de var.. Fysjamei. Hadde lyst til å helle ketsjup eller noe i den duren på jakkene dems når de hadde hengt de fra seg på stolen og ikke var der selv. Haha. Men ja, det er noen veldig fine jakker. Personlig synes jeg nok Canada goose er de aller fineste, men så er det den pelsen da. Vi får vente i spenning til svea kommer med fuskepels på miss brown ja Lurer på om ikke jeg skal skrive en liten Mail til dem også.. De trenger å bli mint på at flere og flere kommer til å boikotte dem om de ikke minsker pelsproduksjonen sin og erstatter den med noe uten lidelse Men.. Problemet er jo at helt uten lidelse blir det aldri. Gåsedunen som brukes i nesten alt av varme jakker, og ikke minst dyner og puter - er jo full av skam og lidelse den også Endret 7. februar 2016 av hypes 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå