AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #1 Skrevet 6. februar 2016 Er 24 år for gammelt? Jeg har tidligere erfaring med løping og har også gått endel på ski. Jeg innbiller meg allikevel at ski-teknikken er så som så. Finnes det noen klubber som tar imot folk på min alder? Anonymkode: af408...c42
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #2 Skrevet 6. februar 2016 Mange som starter med tur-renn og div i din alder og eldre enn det! Sjekk lokale idrettslag, flere arrangerer fellestreninger vinteren igjennom for voksne mosjonister! Anonymkode: a0ffd...75a
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #3 Skrevet 6. februar 2016 Som mosjonist kan du begynne ved hva som helst alder. Men som 24 åring kommer du aldri bli verdensmester. Har du skiglede, koser deg i konkurranser, så go for it Anonymkode: 847b3...175 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #4 Skrevet 6. februar 2016 Man kan vel dersom man har de genetiske forutsetningene for det kunne bli like flink som de som starter tidlig? I langrenn er det jo folk som ikke når toppen før i tredveårene. Med en utholdenhetsbakgrunn burde man vel som 30 åring kunne bli like god om man begynner som 10- eller 24 åring? Anonymkode: af408...c42
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #5 Skrevet 6. februar 2016 Har du tenkt å slå Johaug? Om ikke, så er det så klart ingen problem å begynne. Du kan begynne når du er 70 år for den saks skyld. Vet om folk som har begynt å konkurre i 30-40 årsalderen på et ganske høyt nivå. Null problem. Finnes teknikkurs og treningsgrupper i de fleste skigrupper. Null problem. Bare finn din nærmeste klubb og meld deg inn og meld deg på kurs og vips så var du igang. Anonymkode: fd8e5...14a
Gjest agnesb Skrevet 6. februar 2016 #6 Skrevet 6. februar 2016 jeg lever etter ordtaket «dt har jeg aldri prøvd før, så det klarer jeg helt sikkert!» men nei du blir nok ikke neste marit bjørgen. Men aldri for sent som en hobby/trening:)
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #7 Skrevet 7. februar 2016 Man kan vel bli blant de beste selv om man ikke har trent organisert før man fyller 24 år? Hva ville de fysiologiske grunnene evt. være? Det er vel genetiske årsaker evt. tidsklemma som kan begrense? Anonymkode: af408...c42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå